Gå til innhold

Min kompis tror at damen hans på 50 har et naturlig utseende, men jeg ser hun ikke har det.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du kan si at du kan se hun har gjort en del ting (eller hva enn måte du velger å uttrykke det på) HVIS han tar dette her opp igjen. Du skal ikke plutselig ta opp temaet som "jeg vet du tror hun er naturlig, men hun har x, y, z, æ, ø, å" - det høres litt desperat ut. Noen ting lar man bare gå hvis man ikke sier det man ville med en gang. 

Endret av katties
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har en kompis som er fraskilt og godt voksen, barna er ute av redet og han har nettopp fått ny kjæreste som er veldig ønsket, siden han har vært på datingapper fra dag 1 etter at han flyttet ut fra eks-kona

Damen han har blitt sammen med er en dame som utseendemessig er langt over hans liga og ser veldig flott ut for sin alder, men jeg ser at hun har botox, fillers, tatoverte bryn, permanent farge på leppene, falske negler og vippeextensions.

Som kvinne på samme alder ser jeg lett dette, men min kompis sier at han er så heldig som har fått seg en dame som ser er så naturlig ut, og som skiller seg ut i mengden.

Når man sammenligner den nye damen med hans eks-kone, er de som natt og dag, da eks-konen ikke brydde seg noe særlig om utseendet, og hverken nappet bryn, brukte litt sminke eller trente, men vet  jeg at det ikke var grunnen til at han gikk fra sin kone, men heller det at de hadde vokst fra hverandre.

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

Anonymkode: f757a...d6b

For det første så ser det ikke bra ut med Botox og fillers osv, noen drar strikken lengre enn andre selvsagt, men likevel. Det ser unaturlig og rart ut. Så kan vell han få tenke hva han vil om det.. for det andre så kommer smellen hardt for disse menneskene. De har kanskje noen trekk som gjør at det ser ut som de holder seg godt en stund, men så er det helomvending og de ser ikke ut senere. Igjen, ikke ditt problem tenker jeg. Hadde ikke orket å blande meg oppi sånt. For det første er det ikke min sak, for det andre er det ikke verdt en mulig konflikt. 

Skrevet

Jeg har NULL kvaler med å si hva jeg ser av prosedyrer hos noen - dersom noen skulle påstå det er naturlig.

Men jeg sier det med en «no shame, h*n ser flott ut, men det du ser er ganske store summer med følgende prosedyrer som er åpenbart synlig. Resten vet jeg ikke». 

I hans tilfelle hadde jeg lagt på en «du trenger ikke rakke ned på en annen kvinne for å fortelle om begeistring fra en annen, og slike kommentarer du kommer med kan være en årsak til at hun bruker såpass mye penger og tid på kosmetiske inngrep og tiltak». 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Crazydoglady skrev (15 minutter siden):

For det første så ser det ikke bra ut med Botox og fillers osv, noen drar strikken lengre enn andre selvsagt, men likevel. Det ser unaturlig og rart ut. Så kan vell han få tenke hva han vil om det.. for det andre så kommer smellen hardt for disse menneskene. De har kanskje noen trekk som gjør at det ser ut som de holder seg godt en stund, men så er det helomvending og de ser ikke ut senere. Igjen, ikke ditt problem tenker jeg. Hadde ikke orket å blande meg oppi sånt. For det første er det ikke min sak, for det andre er det ikke verdt en mulig konflikt. 

Du snakker som en som ikke har peiling på dette. De fleste ser man det ikke på, det er jo når det har gått litt langt. Det stemmer heller ikke at folk som bruker botox brått får en helomvending. Det høres ut som synsing, og ikke en observasjon av mange individer.

De som tar vare på seg selv, med trening og kosthold, og som bruker botox forsiktig, er gjerne de som legges merke til fordi de «holder seg så godt» og ser veldig «freshe» ut. Man får komplimenter i drøssevis. Det er når man ikke har god smak og drar på for mye at det i det hele tatt synes for andre at man gjør slikt.

Anonymkode: 5a44d...b11

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du snakker som en som ikke har peiling på dette. De fleste ser man det ikke på, det er jo når det har gått litt langt. Det stemmer heller ikke at folk som bruker botox brått får en helomvending. Det høres ut som synsing, og ikke en observasjon av mange individer.

De som tar vare på seg selv, med trening og kosthold, og som bruker botox forsiktig, er gjerne de som legges merke til fordi de «holder seg så godt» og ser veldig «freshe» ut. Man får komplimenter i drøssevis. Det er når man ikke har god smak og drar på for mye at det i det hele tatt synes for andre at man gjør slikt.

Og jeg skylder på at det lønner seg å være lav og ikke supermager når man blir eldre, slik at fettet fyller ut😉 Er slank og innafor på normal BMI, men ikke i nedre del av BMI. 

Anonymkode: cc04e...d21

• Liker 4
Skrevet

Spiller det noen rolle? Hadde aldri blandet meg inn i noe sånt! 

Anonymkode: fc13f...1da

Skrevet

Det her hadde jeg driti ganske langt i. 
Hvorfor spiller det noen rolle for deg hva kompisen tror eller ikke tror? :klo: 

Hilsen burugle uten operasjoner eller behandlinger.

Anonymkode: c919a...0bb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det må du gjerne tro om du vil, men det synes. Forsiktig bruk er selvsagt ikke noe som lyser i mot en, men det påvirker jo ansiktsmimik og er absolutt synlig. Liker du det, helt i orden :) 

• Liker 6
Skrevet

Herregud, hvem bryr seg? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min søster er dermatologisk sykepleier og jobber med dette, og gjennom henne vet jeg hva man skal se etter.

Ts

Men hvorfor skal du se etter noe? 

Anonymkode: ff5f5...1a5

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Crazydoglady skrev (6 minutter siden):

Det må du gjerne tro om du vil, men det synes. Forsiktig bruk er selvsagt ikke noe som lyser i mot en, men det påvirker jo ansiktsmimik og er absolutt synlig. Liker du det, helt i orden :) 

Men hvordan vet du egentlig at det synes på -alle-? 

Anonymkode: cc04e...d21

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Saken jeg prøver å få frem her er at han har en dame på 50 år, med andenebb og stram i masken som en flatskjerm, laminerte bryn og vipper, og han tror at hun er født slik fordi hun er så heldig med utseendet, og rakker ned på andre damer som ikke har tatt ansiktsbehandlinger eller bruker masse sminke.

ts

Du synes tydeligvis ikke hun er så veldig fin, han synes hun er så flott at de fleste andre damer formelig blekner i forhold til hans utkårede.

Bare én av dere dater henne....

Anonymkode: d48da...cae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du synes tydeligvis ikke hun er så veldig fin, han synes hun er så flott at de fleste andre damer formelig blekner i forhold til hans utkårede.

Bare én av dere dater henne....

Anonymkode: d48da...cae

Jo hun ser flott ut og jeg og han er venner, men vi hadde ikke blitt sammen om vi var de to siste menneskene på jorden.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Menn er generelt dritdårlige på å se sånt. 

Anonymkode: 9b6df...739

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo hun ser flott ut og jeg og han er venner, men vi hadde ikke blitt sammen om vi var de to siste menneskene på jorden.

Ts

Du skrev i en kommentar litt tidligere ts at hun har andenebb og er laminert i ansiktet. Det er ganske nedsettende ord, nå er hun plutselig flott? 

Anonymkode: 3dbe7...c31

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skrev i en kommentar litt tidligere ts at hun har andenebb og er laminert i ansiktet. Det er ganske nedsettende ord, nå er hun plutselig flott? 

Anonymkode: 3dbe7...c31

Jeg satte det på spissen for å vise at jeg ser at hun har fillers i leppene, og botox i ansiktet

Ts

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (19 timer siden):

Hvorfor er det viktig for deg å tråkke på en venns lykke? Hva godt tenker du skal komme ut av det?

At han innser det er drittsekkoppførsel å skryte av sin "naturlige" dame samtidig som han rakker ned på andre kvinner? Han må gjerne være stolt av dama si, men når han nedvurderer andre på falske premisser må det være greit å si fra. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er sjeldent man kommer godt ut av å kritisere andre kvinners utseende. Samtidig bør menn generelt få vite hvilke urimelige standarder man som kvinne etter hvert må opprettholde bare for å se "naturlig" ut. 

Ingen av oss kvinner er tjent med at menn har urimelig forventninger og tanker om hvordan kvinner bær se ut, så vi burde prinsipielt sett korrigere slike vrangforestillinger hver gang de dukker opp. Men da ender man dessverre opp som "bitter og misunnelig", så vi er egentlig dømt til å være med på denne nedadgående spiralen om vi ikke skal tape ansikt på den ene eller andre måten.

Anonymkode: 56c7b...4e2

Nettopp. Ja, dette er snakk om bare én mann, men det er et symptom på et større samfunnsproblem, så jeg skjønner godt at TS blir provosert. 

AprilLudgate skrev (12 timer siden):

Jeg har NULL kvaler med å si hva jeg ser av prosedyrer hos noen - dersom noen skulle påstå det er naturlig.

Men jeg sier det med en «no shame, h*n ser flott ut, men det du ser er ganske store summer med følgende prosedyrer som er åpenbart synlig. Resten vet jeg ikke». 

I hans tilfelle hadde jeg lagt på en «du trenger ikke rakke ned på en annen kvinne for å fortelle om begeistring fra en annen, og slike kommentarer du kommer med kan være en årsak til at hun bruker såpass mye penger og tid på kosmetiske inngrep og tiltak». 

Well put!

Anonymkode: 136f5...174

• Liker 4
Skrevet
Kålrota skrev (19 timer siden):

Og da spør jeg igjen, hva har det med deg å gjøre? 

Hadde fyren likt dama selv om hun har ''jukset'' så er det helt greit. Men nå er poenget her at kompisen til ts tror denne dama er naturlig, noe hun tydeligvis ikke er. Skjønner du forskjellen? Dersom fyren hadde likt og vært klar over at hun jukset, så har ikke ts noe med saken å gjøre. Men siden fyren tror dama er naturlig, men hun ikke er det, så er det jo hundre prosent greit å informere han. 

Anonymkode: 6c254...445

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

Er som du sier, det er ikke hyggelig gjort.

Fatter ikke behovet for å si sånt om andre heller. Virkelig ikke! 

Spiller det virkelig noen rolle for deg? 

Anonymkode: 9702d...fba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde fyren likt dama selv om hun har ''jukset'' så er det helt greit. Men nå er poenget her at kompisen til ts tror denne dama er naturlig, noe hun tydeligvis ikke er. Skjønner du forskjellen? Dersom fyren hadde likt og vært klar over at hun jukset, så har ikke ts noe med saken å gjøre. Men siden fyren tror dama er naturlig, men hun ikke er det, så er det jo hundre prosent greit å informere han. 

Anonymkode: 6c254...445

Jesus Christ... so fuckin` what? 

Anonymkode: 9702d...fba

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...