Gå til innhold

Min kompis tror at damen hans på 50 har et naturlig utseende, men jeg ser hun ikke har det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bikket 40 og har ikke en eneste linje eller rynke. Ikke har jeg grått hår og leppene er store og røde. Jeg har aldri tatt hverken botox eller fillers og bruker knapt leppestift. Folk tror jeg har tatt fillers, men det får være deres sak.

Ta misunnelsen din en annen vei TS, dette er bare flaut.

Anonymkode: 0b1bc...fcf

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Damen han har blitt sammen med er en dame som utseendemessig er langt over hans liga og ser veldig flott ut for sin alder, men jeg ser at hun har botox, fillers, tatoverte bryn, permanent farge på leppene, falske negler og vippeextensions.

Som kvinne på samme alder ser jeg lett dette, men min kompis sier at han er så heldig som har fått seg en dame som ser er så naturlig ut, og som skiller seg ut i mengden.

Anonymkode: f757a...d6b

Ingenting, men han sammenligner sin dame med andre damer han kjenner/ser på gaten, og påpeker at de ser ut som takras sammenlignet med hans dame, og da blir jeg litt provosert bare.

ts

Typisk kg å smøre på når man ikke får ønsket respons (evt for å fyre opp tråden). Først sier han bare at han er heldig, så er det plutselig at han kaller andre for takras. 

Anonymkode: ff5f5...1a5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Typisk kg å smøre på når man ikke får ønsket respons (evt for å fyre opp tråden). Først sier han bare at han er heldig, så er det plutselig at han kaller andre for takras. 

Anonymkode: ff5f5...1a5

Nei det er tilleggsopplysninger

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Min søster er dermatologisk sykepleier og jobber med dette, og gjennom henne vet jeg hva man skal se etter.

Ts

dette må være det dårligste argumentet jeg noen gang har lest TS.. 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 7d275...699

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

dette må være det dårligste argumentet jeg noen gang har lest TS.. 🤦‍♀️ 

Saken jeg prøver å få frem her er at han har en dame på 50 år, med andenebb og stram i masken som en flatskjerm, laminerte bryn og vipper, og han tror at hun er født slik fordi hun er så heldig med utseendet, og rakker ned på andre damer som ikke har tatt ansiktsbehandlinger eller bruker masse sminke.

ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Saken jeg prøver å få frem her er at han har en dame på 50 år, med andenebb og stram i masken som en flatskjerm, laminerte bryn og vipper, og han tror at hun er født slik fordi hun er så heldig med utseendet, og rakker ned på andre damer som ikke har tatt ansiktsbehandlinger eller bruker masse sminke.

ts

Saken du fronter er din egen oppfatning og dine egne holdninger, det sier bare noe om deg dessverre og ikke så mye om de du omtaler egentlig.. 

• Liker 8
Skrevet

Menn er helt blinde for sånt. Ihvertfall de fleste av dem. De tror at man ser ut som Donatella Versace hvis man bruker botox.

Ikke si noe. Han kommer jo til å oppdage dette selv, jo mer de blir kjent. Og kanskje det ikke gjør noe? Med mindre du konkurrerer om hans gunst. Høres jo litt sånn ut, siden du ønsker å «realitetsorientere» ham.

Anonymkode: 5a44d...b11

• Liker 2
Skrevet

Har kjent han hele livet, så han er som en bror for meg, dessuten er han ikke min type utseendemessig da jeg liker menn med hår og uten kulemage.

ts

Så ufine og utseendefikserte dere begge to er! Snakker og tenker dere virkelig slik om andre mennesker? 

Anonymkode: b84d9...5bc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en kompis som er fraskilt og godt voksen, barna er ute av redet og han har nettopp fått ny kjæreste som er veldig ønsket, siden han har vært på datingapper fra dag 1 etter at han flyttet ut fra eks-kona

Damen han har blitt sammen med er en dame som utseendemessig er langt over hans liga og ser veldig flott ut for sin alder, men jeg ser at hun har botox, fillers, tatoverte bryn, permanent farge på leppene, falske negler og vippeextensions.

Som kvinne på samme alder ser jeg lett dette, men min kompis sier at han er så heldig som har fått seg en dame som ser er så naturlig ut, og som skiller seg ut i mengden.

Når man sammenligner den nye damen med hans eks-kone, er de som natt og dag, da eks-konen ikke brydde seg noe særlig om utseendet, og hverken nappet bryn, brukte litt sminke eller trente, men vet  jeg at det ikke var grunnen til at han gikk fra sin kone, men heller det at de hadde vokst fra hverandre.

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

M66: Og du har noe med dette å gjøre fordi du er misunnelig på henne? Nesten sikkert.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om han sier: «dama mi er så naturlig pen!» kan du vel bare svare noe ala: «pen er hun, men naturlig er hun ikke», eller: «Ja, lurer på hvor mye det utseende har kostet og hvilke kirurger hun brukte». 

Anonymkode: ef8fd...368

• Liker 7
Skrevet

Hvordan si du er kvinne som er ekstremt usikker på eget utseende, ute å si at du er kvinne som ekstremt usikker på eget utseende..

Anonymkode: 105c8...4e7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

Vel, jeg er ei voksen dame og har opplevd at kvinner ikke kan så mye om skjønnhet som de tror. Jeg blir nemlig ofte "beskyldt" for å bruke sminke når jeg ikke gjør det. Jeg har ikke grått hår, ikke særlig rynker, har naturlig lange svarte vipper og tette mørke øyebryn. Og ja, naturlig røde lepper. Jeg trenger bare ta litt fett på leppene (feks lanolin), så spør damer meg om hvilket merke jeg bruker i leppestift; de tror altså at fargen er smurt på, når det bare er min kropp som er sånn. Derimot bruker jeg en del tid og penger på ikke-incasiv hudpleie og hudbehandling. Ikke botox, men feks infrarøde bølger, svakstrøm og dyprens av huden hos hudpleier. Jeg har tatt vare på huden min siden jeg var 15. Synes ikke det er noe mer forfengelig enn å pusse tennene og gå til tannlege. 

Jeg vet ikke om dama han dater har fiksa på utseendet, helt sikker kan du ikke være du heller. Uansett, tipper at vennen din driter i årsaken til at han trives bedre med ny kone. Enten detver mer eller mindre naturlig utseende eller en fantastisk personlighet, så liker han tydeligvis godt å være med henne. Han ville vel neppe sagt det rett ut til deg heller, om deler av det han liker er at sexlivet er fantastisk med henne. Pirker du i hvorfor folk er sammen, får du fort vite mer enn du liker ;)

Anonymkode: d48da...cae

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så ufine og utseendefikserte dere begge to er! Snakker og tenker dere virkelig slik om andre mennesker? 

Anonymkode: b84d9...5bc

Han er skallet og har mage, og det er fakta og ikke noe jeg skriver for å være ekkel. Herregud, han sier det jo om seg selv også.

Vi mennesker har forskjellige preferanser; noen liker tynne med rødt hår, noen lave, andre liker høye eller overvektige.

ts

• Liker 3
Skrevet

Når menn snakker om naturlige damer mener de at de ikke har glorete sminke.:fnise:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke ned på han fordi om han er skallet og har mage, men jeg liker menn med hår og ikke mage.

Ts

Og han foretrekker tydeligvis pene, ungdommelig utseende damer, ikke burugler.

Anonymkode: 37843...402

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke ned på han fordi om han er skallet og har mage, men jeg liker menn med hår og ikke mage.

Ts

Og han liker damer med botox og fillers. Pass egne saker. 

Anonymkode: 6a5d9...8d7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingenting, men han sammenligner sin dame med andre damer han kjenner/ser på gaten, og påpeker at de ser ut som takras sammenlignet med hans dame, og da blir jeg litt provosert bare.

ts

Da hadde jeg sagt ifra.  Men,mulig han oppdager det selv etter hvert, hvis han tilfeldigvis ser hva pengene hennes går til/ser henne dra til behandlinger eller på et eller annet vis skjønner det.

Veldig mange menn  klarer ikke se eller skjønne sminke, botox osv osv. 

Anonymkode: 4fa9d...0f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om hun fikser på utseendet sitt og de er sammen en god stund, så vil han jo finne ut av det. Mye jobb med utseendet tar sin tid. 

Anonymkode: 81b68...93e

Og det koster i tillegg en hel del penger 💸

Han er nok dessverre ikke den eneste. Det er ganske åpenbart at manipulering av kvinners utseende blir mer og mer utbredt. Og kravene blir deretter når dette blir normen og forventningen. Her har vi kvinner vel så mye skyld som menn.

Anonymkode: 56c7b...4e2

Enig

Fordi han ser ned på eller synes synd i damer som ikke er like heldig med utseendet som hans dame, er det inntrykket han gir meg.

Ts

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er skallet og har mage, og det er fakta og ikke noe jeg skriver for å være ekkel. Herregud, han sier det jo om seg selv også.

Vi mennesker har forskjellige preferanser; noen liker tynne med rødt hår, noen lave, andre liker høye eller overvektige.

ts

Jeg skjønner at du syns det er kjipt at han plutselig har blitt så eplekjekk og stolt og er fanatisk opptatt av å påpeke det. 

Jeg tolker deg som at problemet er at du reagerer på personlighetsforandringen hans, og at du syns det er leit. Og det forstår jeg faktisk veldig godt. 

Men tenk at akkurat nå er han forelsket, full i hormoner og gjerne stolt. Og kanskje ekstra stolt fordi han, slik han ser ut, har klart å lande ei så flott dame (fake eller ei). Menn er enkle dyr når det kommer til slikt, og dersom det er stor forskjell på det som har vært, og det som er nå så er han nok ikke vant til det, og da blir det ekstra boost for han. Og så henger han seg opp i det.

Jeg har vært sammen med min samboer så lenge jeg kan huske og han har levd med at jeg blir penere og penere enn mine jevnaldrende (fake). Så han tenker ikke på det aktivt slik som din venn, men han er jo stolt over at jeg er flott. Men igjen, han er vant til det, mens din venn har en ny erfaring. Og bare for å presisere: min samboer tror også at jeg ser naturlig ung ut, enda han vet at jeg fikser på det 😅 Enkle dyr ja.. 

Det går seg til. Og om ikke, på lengre sikt, så kan du vurdere et eller annet.

Men akkurat nå kan du riste på hodet ditt inni deg og le av alt han ikke vet. 

Anonymkode: cc04e...d21

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har en kompis som er fraskilt og godt voksen, barna er ute av redet og han har nettopp fått ny kjæreste som er veldig ønsket, siden han har vært på datingapper fra dag 1 etter at han flyttet ut fra eks-kona

Når man sammenligner den nye damen med hans eks-kone, er de som natt og dag, da eks-konen ikke brydde seg noe særlig om utseendet, og hverken nappet bryn, brukte litt sminke eller trente, men vet  jeg at det ikke var grunnen til at han gikk fra sin kone, men heller det at de hadde vokst fra hverandre.

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Du skriver at du har så lyst til å fortelle ham.... at han tar feil? At han ikke har ei så pen(?) dame som han synes? At han blir "lurt" og er dum? 

Forsøk å se inn i deg selv og undersøk hva denne lysten din kommer fra. Jeg antar at det er ganske sterke føleldrr i sving inne i deg når du skriver her på kg og bruker mye energi på dette.

Anonymkode: eda2f...47b

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når han forteller om hvor vakker, ung og naturlig hun ser ut sammenlignet med jevnaldrende damer, får jeg litt lyst å korrigere han litt.

ts

Det er jo helt naturlig å svare at man ikke tror at hun er naturlig og nevne både vipper, bryn og leppefarge. Botox og fillers blir mer spekulativt, men jeg hadde nok sagt det også. Hvorfor ikke bare si det du ser og mistenker? Man har da vel åpen dialog med venner? Handler om hvordan man sier det også, du trenger jo ikke legge det frem som du gjør her i tråden. Bare si at det er fint han er fornøyd, men at du som kvinne ser at ting er fikset på så det at hun er helt naturlig stemmer nok ikke helt.

Han driter seg jo litt ut når han går med oppblåsbare Barbara på armen og skryter av hvor smart hun er og hvor stort hjerte hun har liksom. Hadde jeg vært han så hadde jeg jo ønsket å vite slik at jeg ikke gikk rundt å skrøyt av ting som "alle" ser at ikke stemmer. Det er jo flaut. Akkurat som at jeg vil vite det hvis jeg har noe mellom tennene.

Men hvis han insisterer på at hun er naturlig så bare la han tro det da. Den dagen dama hans blir syk over en lengre periode og vippene detter av henne uten at hun får fikset dem så kommer jo sannheten frem.

Endret av Blåttvann
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...