Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Spørsmål til dere der ute som har barn, og /eller er gravide, der svangerskapet var planlagt.
Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide? Gjorde dere noe spesielt?

Er på forsøk 6 nå, og begynner å få bittelitt panikk for om det ikke går:S 

Anonymkode: 0df9e...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 år, ble ivf😊

Ble gravid spontant 6 mnd etter fødsel, så igjen 6 mnd etter fødsel, uten å prøve. 🤷‍♀️

Anonymkode: 5419e...0dc

Skrevet

Første forsøk begge gangene. Men dette varierer jo utrolig mye, 6 prøveperioder er fullstendig normalt. 

Anonymkode: 43a3a...c3b

Skrevet

Første forsøk fire ganger, den ene endte i kjemisk mellom barn en og to. Både jeg og mannen er ung, men overvektige. Tror sædhelsen til mannen er veldig god, for to av svangerskapene som gikk bra har vært på 7-dagerssæd. 

Det kan være mange grunner til at graviditeten ikke setter seg, som man kan løse opp i selv. Baktriell vaginose kan være en stille synder. Om mannen snuser eller røyker får man også nedsatt sædkvalitet, det samme gjelder om man mangler visse vitaminer og mineraler. Kanskje dere begge bør sjekke verdiene på blodprøver, så kan dere hvert fall utelukke det? Snus og røyk er heller ikke gunstig for kvinnen som prøver å bli gravid. Har man lav fertilitet fra før så vil mangler, nikotin og alkohol gjøre det enda verre. 

Her inne på babyverden finnes det utallige tips, erfaringer og råd. Mange grunner til at det kan ta tid å bli gravid. Lykke til :hjertesmil:

https://forum.babyverden.no/forums/vi-som-prøver-før-svangerskapet.294/

Anonymkode: 9da7f...ea8

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

4 år, ble ivf😊

Ble gravid spontant 6 mnd etter fødsel, så igjen 6 mnd etter fødsel, uten å prøve. 🤷‍♀️

Dette er meg vil bare legge til:

Vi prøvde ALT!! I de 4 årene.. Eggeløsningstester, sex hver dag, sex kun på dagen, stillinger, middler man skulle ha i skjeden, vitaminer, drinker, naturmedisin, til og med heksekunst 😂 ingen ting fungerte. Etter 2 år bestemmte vi oss for å prøve ivf, men får så beskjed om at vi ikke er kvalifisert pga at vi bare hadde vært registrete samboere i noen mnd. Noe som ikke stemmer, da han bodde hos meg i leiligheten ved siden av moren hans, men dumme han som ikke endret adresse før vi kjøpte hus sammen 🫠 fikk til slutt ivf, og ble gravid på første forsøk. Ble så gravid 2 ganger til. Det rare er at det samme skjedde med min søster. Ivf, så gravid naturlig rett etterpå 🤷‍♀️ så ikke vær redd, de fleste for barn, men det kan være man trenger litt hjelp på veien, og det er helt i orden 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Spørsmål til dere der ute som har barn, og /eller er gravide, der svangerskapet var planlagt.
Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide? Gjorde dere noe spesielt?

Er på forsøk 6 nå, og begynner å få bittelitt panikk for om det ikke går:S 

Med nr 1...ca et år med letzerol for så gp til iui.

Mee nr 2, 9 mnd med letzerol.

Har du eggløsning/ stabil syklus?

Skrevet
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Med nr 1...ca et år med letzerol for så gp til iui.

Mee nr 2, 9 mnd med letzerol.

Har du eggløsning/ stabil syklus?

Vel, jeg sluttet på p-piller for et halvt år siden for å begynne å prøve. Første forsøk endte i kjemisk, andre var utenfor livmor, men som ikke utviklet seg, så kroppen ordnet opp selv. 
Så har jeg hatt tre vanlige menstrusjoner. 

• Liker 1
Skrevet

Gikk på første forsøk med letrozol, 5mg. 

Anonymkode: 21e65...a33

Skrevet

Jeg var gravid på første forsøk etter vi hadde bestemt oss for å prøve. Hadde stabil og forutsigbar syklus, alt jeg gjorde var å følge med på utflod og ha sex når det var rett type og konsistens

Anonymkode: 1d0d0...408

Skrevet

Nr 1 tok 6 mnd fra pilleslutt til posistiv test. Nr 2 var et under siden vi den perioden jeg kunne bli gravid hadde sex 1(!) gang. Vi prøvde ikke akkurat, men samtidig gadd vi ikke å bruke kondom den ene gangen siden «det kan umulig skje så lett» 🥴

Anonymkode: 9cd0b...2ad

Skrevet

Jeg har blitt gravid på første forsøk med fire barn. Ingen spontanaborter. Ingen plager.

Anonymkode: 30a73...78a

Skrevet

Nummer en satt på 6 forsøk, og nummer 2 på 7 forsøk ☺️ Ikke gjort noe spesielt 

Anonymkode: e95da...fa7

Skrevet

6 måneder er helt innenfor normalen ❤️ 

Nr1: første forsøk 

Nr 2: første forsøk. Endte i SA. Gikk så 7 måneder før ny SA. Så 3 måneder. 

Nr3: første forsøk 

Anonymkode: e3db4...cf5

Skrevet

Nesten tre år på første, og nå er vi et halvt år inn i å prøve på nummer to 😊 Får se hvordan det går. 

Anonymkode: 3859f...684

Skrevet

Vi brukte 5 mnd. Er kjempetidlig i svangerskapet, så fortsatt litt usikkerhet om det går bra eller ikke. Jeg brukte app for å finne EL, men på 5. forsøkt prøvde jeg EL-tester. Viste seg at jeg nok har tidligere EL enn appene forutsa. 
Men sjekket tilbake i tid, og vi har ikke hatt sex på «feil» tidspunkt heller, så måtte vel bare ta litt tid for oss 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 29515...ba6

Skrevet

Min eks og jeg prøvde i 6 år uten å få det til (takk og lov for at det ikke gikk..). Med min samboer klaffet det på 3. PP :) 

Anonymkode: 216e2...6f7

Skrevet

3 mnd, brukte eggløsningstester.

Ikke stress (lettere sagt enn gjort), forsøk å nyt tiden også, ta vare på deg selv og hverandre. 

Anonymkode: cef87...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 var en overraskelse, men ble gravid for 10 år siden. 

Vi har forsøkt i snart 2 år (PP21). Er på tredje runde Letrozol og Ovitrelle nå. Ingen positiv test, ingen SA eller annet, bare blir ikke gravid. Ingen ting som er galt med noen av oss ifølge tester. 

Anonymkode: 2d14c...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...