AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:29 #1 Skrevet torsdag kl. 11:29 Jeg har gjennomgått en operasjon og må bruke bind i opptil 4 uker. Har kun brukt menskopp i mange mange år, så dette er så uvant. I tillegg gjør anatomien min og bevegelsesmønstret mitt slik at jeg ikke blør rett ned, men det presses frem eller bak og havner så klart utenfor bindet 😫 Selv det lengste nattbindet jeg fant på butikken. Så da er spørsmålet: Er hele menstrusen absorberende? Eller er det bare et felt som ved et bind? Har noen eventuelt tips om spesifikke merker som har lengre beskyttelse enn et typisk nattbind? (Lengre i form av cm altså, ikke tid eller volum.) Anonymkode: 6a7ea...a12
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:35 #2 Skrevet torsdag kl. 11:35 Det er kun et felt som er sydd inn i trusen. Min erfaring ved store blødninger er natt bind gir bedre beskyttelse enn menstruse. Jeg bruker slike truser ved mindre blødninger og noen svært lette i kombinasjon med tamponger eller mens kopp. Anonymkode: 34121...294 1
K.B. Skrevet torsdag kl. 11:37 #3 Skrevet torsdag kl. 11:37 Ingen ekspert av åpenbare grunner.. Men kjøpte faktisk mensentruse til sjefen her om dagen og bakpå så står det hvor mye den holder i forhold til f.eks. en tampong. De jeg kjøpte var på normal og en truse holder det samme som 4 tamponger, det er i hvert fall produsentens påstand.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:39 #4 Skrevet torsdag kl. 11:39 Bruk bleie om du er redd for lekkasjer, de er i allefall 99% sikre og dekker STORT område. Anonymkode: a4fe1...c6c 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:15 #5 Skrevet torsdag kl. 12:15 Jeg ville tatt turen på apoteket. De har en del større bind enn butikkene har og kan kanskje også veilede deg. Anonymkode: c0113...b4f 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:22 #6 Skrevet torsdag kl. 12:22 Takk for svar! Problemet mitt er ikke store blødninger eller behov for stor oppsugingsevne, men at jeg kan blø litt helt fremst og så helt bakerst liksom 😅 Men bleie er kanskje en løsning da, finnes vell de som ikke er så tykke? Har jo lyst å kunne bruke noen normale klær i 4 uker. Tar meg en tur på apoteket 🙂 Anonymkode: 6a7ea...a12
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:44 #7 Skrevet torsdag kl. 20:44 Lindex har noen med slik lang kile, den er lenger enn nattbind ja. Anonymkode: d8039...839 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:27 #8 Skrevet torsdag kl. 22:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lindex har noen med slik lang kile, den er lenger enn nattbind ja. Anonymkode: d8039...839 Mine fra Lindex har ikke lengre absorberende og væsketett felt enn et nattbind. Anonymkode: 3ab35...467
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:04 #9 Skrevet fredag kl. 10:04 Her er det gode bilder som viser feltet med beskyttelse om du ser på de med farger. Samlinger – Libresse Norge Anonymkode: e94e3...804 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:08 #10 Skrevet fredag kl. 10:08 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mine fra Lindex har ikke lengre absorberende og væsketett felt enn et nattbind. Anonymkode: 3ab35...467 Lindex har forskjellige versjoner, så at dine ikke har det betyr ikke at det ikke finnes. Jeg har noen av de med lang og noen vanlige. Anonymkode: d8039...839 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå