Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre år med prøving og tre mislykkede IVF-forsøk ble jeg endelig gravid tidligere i år. Alt så bra ut på tidlig UL, men på ordinær UL uke 19 fikk vi vite at babyen hadde en sjelden alvorlig hjertefeil som ikke var forenelig med et verdig liv. Vi bestemte oss for å ta abort i uke 20 og det er det verste jeg og vondeste jeg noen gang har vært igjennom. 

Jeg er desperat etter å bli gravid igjen og begynte på stimulering (Pegoveris) igjen så fort HCG ar ute av kroppen. Vi kjørte samme dose som forrige gang, da vi endte med rundt 18 egg ut fordelt på to sykluser (duostim) og to blastocyster. Denne gangen var det derimot bare to av eggposene som lot seg stimulere. Jeg, som hadde regnet med å få et liknende antall som sist, ble sjokkert og fortvilet over resultatet. Det endte med at legen anbefalte å avbryte forsøket og heller prøve IUI (inseminasjon) den syklusen. Har hatt et lite håp, men i dag, på dag 14, kom mensen og jeg ble slengt tilbake til null igjen. 

Jeg prøver å tenke positivt, og stole på det IVF-legen sa om at det dårlige resultatet skyltes en dårlig syklus, men samtidig er jeg livredd for at kroppen min har blitt immun mot Pergoveris, den eneste stimuleringen som har fungert for meg tidligere. Jeg har prøvd Gonal-F (og en annen som jeg ikke husker navnet på i det offentlige), men da fikk vi bare ut henholdvis ett og to umodne egg, som gjorde at de gav oss opp med beskjed om at "vi kan ikke holde på i all evighet heller".  

Tenker å starte opp med Pergoveris igjen i dag om jeg ikke får annen beskjed fra klinikken, men kjenner at jeg er lei og demotivert. Tanken på jeg egentlig skulle født i januar er nesten uutholdelig. Lurer på om noen har vært med på liknende og fått ulike resultater på samme dose med samme medisin? Eller opplevd en dårlig syklus etter abort? 

Anonymkode: b8cf6...810

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...