Gå til innhold

16/ 8- faste og brus, saft, tyggis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
våren14 skrev (20 timer siden):

Absolutt ikke. Kun ren faste her. Svart kaffe, grønn te uten smak, kullsyrevann uten smak, og vanlig vann. That's it.
Ser ikke poenget med å faste om jeg skal spike insulinet mitt hele tiden gjennom dagen. Jeg er ute etter alle helsefordelene som kommer av nettopp å unngå insulinspikes. 

Samme her.

Kunstig søtning har en effekt på kroppen selv om det er 0 kalorier, og det forstyrrer helsefordelene man gjerne ønsker å oppnå ved faste. 

Anonymkode: c1759...4b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da blir poenget borte. 

Anonymkode: 249de...6b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samme her.

Kunstig søtning har en effekt på kroppen selv om det er 0 kalorier, og det forstyrrer helsefordelene man gjerne ønsker å oppnå ved faste. 

Anonymkode: c1759...4b5

Nok av folk som drikker seg feite på pepsi max med 0 kalorier ja...

Anonymkode: 6a1c4...643

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nok av folk som drikker seg feite på pepsi max med 0 kalorier ja...

Anonymkode: 6a1c4...643

Det er jo hva de spiser som gjør de feit. Jeg har drukket masse brus uansett om jeg har vært undervektig eller overvektig. Hva jeg har spist har vært det som har vistes på vekten. 

Skrevet (endret)

Det er mest effektivt å unngå søtsmak, både sukret og kunstig. En ide med periodisk faste er å la blodsukkeret få tid til å falle og følgelig dempe insulinproduksjon. Insulin er det hormonet som frakter ting, f . Eks fett. Jeg vet to mekanismer som øker insulin og det er økning av blodsukker og signalet som smaken av søtt gir.

Endret av I Grosny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...