Gå til innhold

Ville du betalt 175 kr for en croissant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matprisene på flyplasser er høyere fordi kundegrunnlaget er annerledes enn for f.eks en kafé i et kjøpesenter.  Butikkene på flyplasser er da også mer "high end" enn ellers. Man finner ikke Cubus og Nille på flyplasser

Kundene som befinner seg på en flyplass har gjennomsnittlig bedre råd enn befolkningen ellers, og har derfor høyere betalingsvilje og -evne. I tillegg er det en god del som er på reise ifbm arbeid, og når arbeidsgiver dekker utgiftene sitter hundrelappene løsere enn dersom man betaler selv.

Så ja, de setter prisene høyt fordi de kan. (Nok) folk kjøper det likevel.

Anonymkode: 356bc...3a0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville det ja, men jeg har cøliaki og har ikke akkurat hauger og dunger med valg.

På gardermoen er det en plass som selger baguetter for oss og disse er såkalt cøliaki-vennlige, ikke faktisk garantert glutenfrie, ergo, vi med cøliaki kan ikke spise der. 
Ut over det er det enkelte nøttebarer, én proteinbar, tidvis to salater å velge mellom og det er det av mat.

På flyturene kan vi heller ikke ta det for gitt at maten er glutenfri selv bestillt i god tid i forveien så der får vi ofte vanlige måltider og beklager, her har det skjedd en feil. Vi får ikke pengene tilbake heller for man må bare akseptere at vi burde forutsett og tatt med oss mat i håndbagasjen. Det gjør vi naturligvis også kloke av skade, det gjør det ikke mindre irriterende å betale for ting vi ikke engang får. 

Anonymkode: f72fb...368

• Liker 1
Skrevet

Tenkte å si at jeg kunne gjort det hvis jeg var veldig sulten, men så sulten har jeg faktisk aldri vært når jeg skal ut og fly, at jeg må spise rundstykke til 175 kr.

Anonymkode: 06c24...653

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne gjort det for en sykt fantastisk croissant, men for akkurat de det er bilde av, nei. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke om de så kostet 10 kr. Men jeg har cøliaki da. Så sånn sett, er dette en helt normal pris for meg 😅

Anonymkode: 77a6e...5a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei.

Skjønner ikke hvor reguleringen er?
Du får en lukket dør bak deg etter innsjekk og siden du ikke har andre alternativer kan flyplassen robbe deg for å ha grunnleggende behov som sult og tørst.

At dette er lov er for meg et mysterium.

Anonymkode: 74680...89b

Du kan fint ha med en del forskjellig mat igjennom sikkerhetskontrollen, vann får du fylt på gratis på innsiden. 

Anonymkode: bfbe1...a66

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/o3Jy9V/175-kroner-for-croissant-paa-gardermoen-naa-holder-det

På Gardermoen flyplass må du betale 175 kr for en croissant (rundstykke) hvor de legger nedi en stk osteskive, et stk skinkeflak og et salatblad. 
Er denne verdt 175 kr?

IMG_8067.thumb.jpeg.6ea2fc588393cbb66ed42ae600d9127d.jpeg

Anonymkode: c18e2...bc6

Tullete innlegg. Nei, du MÅ ikke betale 175 kr for en croissant på Gardermoen flyplass. Skinkeflak? 
verdien av maten er i 175 kr, beliggenheten og sitteplassen er det du betaler for. Du kan kjøpe croissant på Narvesen eller lignende og sitte på gulvet eller benk og spise, bake selv og ta med og. 

Anonymkode: 8cb8b...8bb

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/o3Jy9V/175-kroner-for-croissant-paa-gardermoen-naa-holder-det

På Gardermoen flyplass må du betale 175 kr for en croissant (rundstykke) hvor de legger nedi en stk osteskive, et stk skinkeflak og et salatblad. 
Er denne verdt 175 kr?

IMG_8067.thumb.jpeg.6ea2fc588393cbb66ed42ae600d9127d.jpeg

Anonymkode: c18e2...bc6

Ingenting er verdt den prisen man betale på Gardermoen. Derfor tar man med egen mat.

Anonymkode: 2d7ed...740

Skrevet

Nei.

Du får en lukket dør bak deg etter innsjekk og siden du ikke har andre alternativer kan flyplassen robbe deg for å ha grunnleggende behov som sult og tørst.

Det er jo bare tull? Du kan ha med matpakke, du kan fylle gratis vann, og ikke minst.. du kan kjøpe mat et billigere sted? 
det blir jo litt som og gå på den dyreste resturanten i byen og klage over at du blir robbet innenfor bygrensen for og få dekket grunnleggende behov som sult og tørst? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo bare tull? Du kan ha med matpakke, du kan fylle gratis vann, og ikke minst.. du kan kjøpe mat et billigere sted? 
det blir jo litt som og gå på den dyreste resturanten i byen og klage over at du blir robbet innenfor bygrensen for og få dekket grunnleggende behov som sult og tørst? 

Må si meg helt enig her, virker som om folk ikke skjønner helt elementære ting 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Prøv å gå ut av flyplassen du når du har et forsinket fly for å kjøpe noe av «konkurrenten».

Vent litt.. flyplasser har ikke konkurranse fordi du er sperret inne.

Sist jeg var på Gardemoen kjøpte jeg grillpølse av konkurrenten , Narvesen , til 29 kroner. 
sist flyet mitt var veldig forsinket på Gardemoen fikk vi matbonger og slo til med pasta carbonara, husker ikke hva den kostet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ville det ja, men jeg har cøliaki og har ikke akkurat hauger og dunger med valg.

På gardermoen er det en plass som selger baguetter for oss og disse er såkalt cøliaki-vennlige, ikke faktisk garantert glutenfrie, ergo, vi med cøliaki kan ikke spise der. 
Ut over det er det enkelte nøttebarer, én proteinbar, tidvis to salater å velge mellom og det er det av mat.

På flyturene kan vi heller ikke ta det for gitt at maten er glutenfri selv bestillt i god tid i forveien så der får vi ofte vanlige måltider og beklager, her har det skjedd en feil. Vi får ikke pengene tilbake heller for man må bare akseptere at vi burde forutsett og tatt med oss mat i håndbagasjen. Det gjør vi naturligvis også kloke av skade, det gjør det ikke mindre irriterende å betale for ting vi ikke engang får. 

Anonymkode: f72fb...368

Jeg har kosher på flyturer (nærmest min religiøse mat) og det og feiler de fort på så skal jeg fly over 6-8t har jeg alltid med ekstra mat. Har og en som ikke kan ha melkeprotein så det og blir fort problem

Anonymkode: c9a93...fe0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sist jeg var på Gardemoen kjøpte jeg grillpølse av konkurrenten , Narvesen , til 29 kroner. 
sist flyet mitt var veldig forsinket på Gardemoen fikk vi matbonger og slo til med pasta carbonara, husker ikke hva den kostet. 

Aldri gå for bongene, legg ut og få refundert 

• Nyttig 1
Skrevet

Har råd til det jeg vil i restaurantene på Gardermoen, men nei takk. Har med en liten niste med sunn og god mat 

Anonymkode: 46e59...0fb

Skrevet

Gjør det på jobbreise. Ser ikke på prisen så lenge jobben betaler.

Anonymkode: c7054...ed8

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymkode: 121f1...fe1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei.

Heldigvis har de gratis drikkefontene, men er vel nummeret før de settet betalingsløsning på det og. 

Anonymkode: b64cf...955

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Aldri gå for bongene, legg ut og få refundert 

Hvis bongen dekker det jeg kjøper, har det ingen hensikt å bruke energi på å kegge ut og kreve refusjon. Når beløpet på bongen er fir lavt, betaler jeg selv og sender inn krav.

Ellers spiser jeg bare på flyplass ved store forsinkelser eller ved flybytte og lang tid på flyplass. 

Anonymkode: 3ab1a...326

Skrevet

Det er jo svindyrt generelt sett med bakerimat, sjelden jeg går på slik men har et par eldre kollegaer som liker å ha treffet vår på slike steder og sist vi var så skulle jeg har en vanlig kaffe og en BLT og det ble nesten 200 kroner.

Anonymkode: da088...f34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...