Gå til innhold

Ville du betalt 175 kr for en croissant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg smører matpakke eller kjøper noe ferdigsmurt på dagligvare før flyplassen. Har med vannflaske, evt kjøper en boks juice og kaffe i kiosken. 

Anonymkode: 1e25f...438

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syke priser på alle flyplasser, betalte 217 kr for en flaske vann og (5 stk)chicken gyoza hos Yo Sushi på Bergen airport i går.. Det er så nerme ran som man kommer med tanke på at jeg bestilte middag fra den lokale indiske når jeg kom hjem for samme pris og porsjonen rekker til to middager :P

Anonymkode: 670a9...610

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri spist på gardermoen. Men neste år drar vi på ferie på bursdagen min. Så da skal jeg virkelig slå ut håret og kjøpe noe sånt til både meg selv, gubben og ungene! juhu!

Anonymkode: 991c7...3b6

Du kommer til å bli svært skuffet. 

Anonymkode: 208ac...a87

Skrevet

Jeg har med mat da jeg reiser. Nå er det fordi jeg har veldig mange mat allergier. Men med de prisene der, så er det veldig praktisk og ha med mat. Men før da jeg reiste med barna, så hadde jeg alltid med mat til de og, så kjøpte vi drikke i kiosken.

Anonymkode: 17ee8...08d

Skrevet

Nei, men nå er jo denne croissanten betydelig større enn den vanlige du får hos Narvesen til 20 kr. Samt at den er grov og har pålegg og dermed metter mye lenger. En lunsj ute koster jo fort dette og ofte mer, om man velger å innta maten sin på cafe/restaurant.

Anonymkode: 6375c...686

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei, men nå er jo denne croissanten betydelig større enn den vanlige du får hos Narvesen til 20 kr. Samt at den er grov og har pålegg og dermed metter mye lenger. En lunsj ute koster jo fort dette og ofte mer, om man velger å innta maten sin på cafe/restaurant.

Anonymkode: 6375c...686

Haha. Du har ikke høye krav til mat kontra pris. 

Anonymkode: c18e2...bc6

Skrevet

Hvis jeg var veldig sulten, så ville jeg det. 

Anonymkode: 0508c...a30

Skrevet

Nei. Helt idiotisk. Eneste jeg kan komme på som er dummere er å gifte seg med en kvinne og tro det er en god deal for en mann. 

Anonymkode: 802cb...a42

• Liker 1
Skrevet

Hva koster en tilsvarede i Oslo sentrum da, la oss si Aker Brygge, de siste årene har det ikke vært store differansen, kanskje 10-20 prosent dyrere på flyplassen, noe som blant annet kan forklares med høyere leiepriser og skjerpende sikkerhetsrutiner for personell og varelevering på en flyplass. 

Det er nokså normalt påslag på priser i forhold til bysetrum i de fleste land i Europa, bortstt fra en del land i Øst-Europa - der påslaget fra sentrum til flyplass kan være 100-200 prosent, i enkelte tilfeller. 

Sist jeg flø innenriks fra OSL var det i alle fall kjøp på BIT - der folk kjøpte baguetter og boller. Prisene på boller er vel nesten på Oslo-nivå. Så jeg synes klagingen blir LITT unyansert. Og som noen sier - de hadde ikke fått solgt noe om prisene var "for høye".. 

Anonymkode: 654dd...a45

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei.

Skjønner ikke hvor reguleringen er?
Du får en lukket dør bak deg etter innsjekk og siden du ikke har andre alternativer kan flyplassen robbe deg for å ha grunnleggende behov som sult og tørst.

At dette er lov er for meg et mysterium.

Anonymkode: 74680...89b

Ingen som hindrer deg fra å ta med en matpakke? 

Anonymkode: 994af...4be

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg er sulten og har lyst på croissant så kunne jeg betalt 1000.

Om jeg hadde hatt dårlig råd hadde jeg pakket med en skive. For da har man heller ikke råd til en croissant til 75. 

Anonymkode: d7775...fa8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Husk at Gardermoen finansierer alle de andre flyplassene i Norge. Da må Avinor ta seg ganske godt betalt for maten på Gardermoen 

Anonymkode: 9098f...c71

Avinor selger ikke mat, de leier ut lokaler på flyplassene (bl.a.)

Anonymkode: 1432f...ffc

Skrevet

For noen og noen ganger er jo dette med flyreise gjerne litt høytidelig - enten man skal hjem til jul eller på en ferietur til utlandet. Da unner man seg kanskje noe litt ekstra, så betalingsvilligheten er der og pengene sitter litt løsere. Slik er det for meg av og til, i alle fall. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor får du kjøpt det? Var nylig på Gardermoen og betalte 175 for en baguette, selv om prisen smertet. Kombinasjonen av dårlig tid og praktiske hensyn (på jobbtur, det passet å spise da iht programmet) gjorde at jeg «måtte» kjøpe. Kunne hatt med mat hjemmefra, men da måtte jeg ha dratt med meg det hele dagen, i div møter. Tror mange er i min situasjon, var i alle fall kø i kassa. Så kundegrunnlaget er det absolutt, men jeg mener prisen er alt god høy. Jeg nei, jobben betaler ikke maten - vi får riktignok en diettsum per døgn men den er ikke tilpasset Gardermoen-priser.

Anonymkode: 726e4...df1

Point eller hva det heter? Jeg var ute og fløy på tirsdag - og så skilt med kaffe + croissant for 45.

Jeg har alltid med niste selv, og fyller vannflaska etter sikkerhetskontrollen, det er jo slett ikke vanskelig. Men man får i seg mat uten å blakke seg også, om man vil. 

Anonymkode: d60b7...f22

• Liker 3
Skrevet

Ikke 75 engang.

Anonymkode: e50eb...212

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke 75 engang.

Anonymkode: e50eb...212

75 kr med drikke, innafor. 

Skrevet
Macro skrev (7 timer siden):

Nå må du gi deg. Man står fritt til å ta med egen mat.

Nja, faktisk en del begrensninger her, spesielt når det kommer til drikke. 

• Liker 1
Skrevet

De eneste gangene jeg spiser på Gardermoen er om flyet mitt ikke går grytidlig sånn at jeg kan kose meg med et rekesmørbrød og et glass hvitvin. Det skjer 1 av 10 ganger. Plain mat er ikke av interesse. 

Anonymkode: e4c8f...057

Skrevet (endret)

Prisene har steget til himmels. Dette er et bilde fra en artikkel fra VG (feb, 2016)

Trodde det skulle være 18 kroner

Lars-Kristian Haugen, visste ikke hva han skulle tro da han gjorde oppdagelsen.

– Jeg visste ikke om prisen var snudd opp ned eller noe, og at de egentlig mente at det skulle koste 18 kroner, men det så jo ikke sånn ut, sier han.

image.thumb.png.f824c513788d76167cfd36bca190ff4c.png

Endret av bundaberg
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For noen og noen ganger er jo dette med flyreise gjerne litt høytidelig - enten man skal hjem til jul eller på en ferietur til utlandet. Da unner man seg kanskje noe litt ekstra, så betalingsvilligheten er der og pengene sitter litt løsere. Slik er det for meg av og til, i alle fall. 

Hvordan er en halvtørr baguette med én skive ost og skinke samt et salatblad å regne som å unne seg noe ekstra? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...