AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:52 #1 Skrevet torsdag kl. 08:52 https://www.vg.no/nyheter/i/o3Jy9V/175-kroner-for-croissant-paa-gardermoen-naa-holder-det På Gardermoen flyplass må du betale 175 kr for en croissant (rundstykke) hvor de legger nedi en stk osteskive, et stk skinkeflak og et salatblad. Er denne verdt 175 kr? Anonymkode: c18e2...bc6 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:53 #2 Skrevet torsdag kl. 08:53 Nei, da gjør jeg heller som henne og kjøper en jogurt. 175 kr for en croussant med litt pålegg er bare tåpelig. Anonymkode: b64cf...955 5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:00 #4 Skrevet torsdag kl. 09:00 Ikke croissanten for den er ikke god, men kjøper salat. Jeg hadde nok droppet om jeg var lavtlønnet. Anonymkode: aa638...eba
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:01 #5 Skrevet torsdag kl. 09:01 Nei. Skjønner ikke hvor reguleringen er? Du får en lukket dør bak deg etter innsjekk og siden du ikke har andre alternativer kan flyplassen robbe deg for å ha grunnleggende behov som sult og tørst. At dette er lov er for meg et mysterium. Anonymkode: 74680...89b 19 4
princeofithilien Skrevet torsdag kl. 09:03 #7 Skrevet torsdag kl. 09:03 Kan de virkelig få solgt mat som er så dyr? Det må jo bli mye svinn For å svare på spørsmålet så ville jeg ikke kjøpt en croissant til noe i nærheten av den prisen engang nei... 6 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:03 #8 Skrevet torsdag kl. 09:03 Jeg har aldri spist på gardermoen. Men neste år drar vi på ferie på bursdagen min. Så da skal jeg virkelig slå ut håret og kjøpe noe sånt til både meg selv, gubben og ungene! juhu! Anonymkode: 991c7...3b6
Ann. Skrevet torsdag kl. 09:05 #9 Skrevet torsdag kl. 09:05 Tipper de bak disken knapt har timelønna til en croissant. 18
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:05 #10 Skrevet torsdag kl. 09:05 Litt misvisende tittel. Du får kjøpt croissant + kaffe for 45 kr på Oslo lufthavn. Om du aktivt leter opp den dyreste maten finner du så klart dyr mat, men den koster vel ikke mer enn folk faktisk gidder å betale for den. De som driver på lufthavna vet hvordan de driver butikk. Anonymkode: d60b7...f22 3 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:06 #11 Skrevet torsdag kl. 09:06 Helt enig i at prisene er latterlige. Stort sett spiser jeg i loungen hvis jeg skal være en stund på flyplassen, siden jeg har fri tilgang dit. Jeg tviler ikke på at det å drive på flyplass kan medføre noen merkostnader, men jeg tenker også at det helt åpenbart er «håhå, de har så få alternativer» som er den viktigste grunnen til at det er så komisk dyrt. I praksis et slags prissamarbeid der alle tar 2-3 ganger det maten er verdt. Så er det jo ikke sånn at jeg noen gang vil merke at jeg brukte 175 kroner på en croissant, så er jeg sulten nok hadde jeg bare kjøpt den uansett. Forstår selvfølgelig at det dessverre bidrar til å opprettholde problemet. Anonymkode: aec98...6d7 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:07 #12 Skrevet torsdag kl. 09:07 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Skjønner ikke hvor reguleringen er? Du får en lukket dør bak deg etter innsjekk og siden du ikke har andre alternativer kan flyplassen robbe deg for å ha grunnleggende behov som sult og tørst. At dette er lov er for meg et mysterium. Anonymkode: 74680...89b Tips fra gjerrig reisende: Ta m en pose nøtter el noe og en tom vannflaske. Det er gratis påfyllingsautomater for vann på Gardermoen. Anonymkode: 75779...d68 3
Kålrota Skrevet torsdag kl. 09:09 #13 Skrevet torsdag kl. 09:09 På ingen måte. Har alltid med niste hvis jeg reiser. 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:10 #14 Skrevet torsdag kl. 09:10 Handler aldri på flyplasser. Har med niste og vannflaske som jeg fyller på etter sikkerhetskontrollen. Dette her er jo helt horribelt 😅 Anonymkode: 52b4d...724 1 1
Annus horribilis Skrevet torsdag kl. 09:12 #15 Skrevet torsdag kl. 09:12 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har aldri spist på gardermoen. Men neste år drar vi på ferie på bursdagen min. Så da skal jeg virkelig slå ut håret og kjøpe noe sånt til både meg selv, gubben og ungene! juhu! Anonymkode: 991c7...3b6 Da blir det i hvert fall (om du har to unger) 700 kr for den kulinariske opplevelsen.. 2
Macro Skrevet torsdag kl. 09:13 #16 Skrevet torsdag kl. 09:13 Nei da er pølse med brød fra kiosken mye billigere og mye bedre. Tørre blingser hadde jeg ikke kjøpt uansett pris sånn egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:14 #17 Skrevet torsdag kl. 09:14 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Skjønner ikke hvor reguleringen er? Du får en lukket dør bak deg etter innsjekk og siden du ikke har andre alternativer kan flyplassen robbe deg for å ha grunnleggende behov som sult og tørst. At dette er lov er for meg et mysterium. Anonymkode: 74680...89b Hvilken «regulering» refererer du til? Det er intet lovverk som hindrer kaffen nedi gata fra deg i å selge croissanter (med eller uten pålegg) til 175 eller for den del 1075 kroner. Det et firma selger er verdt det kundene er villig til å gi for det. Den eneste reguleringen som eksisterer er at et firma som selger for dyrt mister kunder og dermed går konkurs. Anonymkode: e78cd...68e 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:15 #18 Skrevet torsdag kl. 09:15 Oi. Da jeg så trådtittelen kom jeg på en croissant jeg fikk på bakeri engang; fylt med pasjonsfruktcurd og toppet med brent marengs. Den var så sjukt god at jeg gjerne hadde betalt 175 kroner for den igjen. Men en tørr industricroissant med en skive ost og skinke? Aldri 😂 Anonymkode: d2cad...6fc 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:16 #19 Skrevet torsdag kl. 09:16 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt enig i at prisene er latterlige. Stort sett spiser jeg i loungen hvis jeg skal være en stund på flyplassen, siden jeg har fri tilgang dit. Loungen er digg, men er litt kjedelig utvalg på Gardermoen. Anonymkode: 13809...e83
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:18 #20 Skrevet torsdag kl. 09:18 Annus horribilis skrev (5 minutter siden): Da blir det i hvert fall (om du har to unger) 700 kr for den kulinariske opplevelsen.. Tenkte å bruke mer Anonymkode: 991c7...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå