Gå til innhold

Hva har skjedd med konditorfarge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker de glassene med farger hvor tre dråper var nok til å fargelegge en hel kake med dype farger. Jeg har aldri vært noen baker, men husker dette fra jeg var barn. Så ble jeg ungdom og ung voksen og bakte ikke så mye som en kjeks på maaaaange år (liker egentlig ikke å bake). Men så fikk jeg barn, barnet ble stort og nå skal det feires barnebursdag. Ønsket var røde og blå cupcakes, og jeg gikk på konditorfargejakt. Var i flere butikker men fant kun sånne flerpakninger med tuber fra dr. Oetker, men de er jo heeeelt ubrukelige?? Brukte en hel tube farge oppi glasur til 6 cupcakes, og de ble ikke mer enn lyserosa og turkise. Spesielt de "blå" ser ut som syre 😅 Fargen på tuben og innholdet var kongeblått, men fargen satt seg ikke i glasuren. 

Hva har skjedd med konditorfargene? Må jeg virkelig gå hele min barnebursdagskarriere i møte med kun det drittet der? 😬 Hva bruker folk?

Anonymkode: a4bdd...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt cacas, og da trenger man bare noen få dråper. Kjøper den på Kitchen.

Anonymkode: 3b177...8a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bruker også cacas. Pleid å kjøpe på jernia. Disse er veeldig sterke i fargen. Jeg brukte en hel med rød oppi en red velvet kake og alle var helt røde i munnen etter å spist😂samme med en annen kake også, så pass på😅😂

Anonymkode: a8bf3...468

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skal "male" litt røde streker på sånne hvite Kakemenn, og ble like opprådd som deg! Hva bruker en for å bare pensle på litt farge? Vil ikke ha sånn meliskliss eller annet som ligger oppå som en glasur. 

Husker de småglassene (lik Idun romessens ) med farge, fra barndommen.

Skrevet
MiniMjau skrev (6 minutter siden):

Jeg skal "male" litt røde streker på sånne hvite Kakemenn, og ble like opprådd som deg! Hva bruker en for å bare pensle på litt farge? Vil ikke ha sånn meliskliss eller annet som ligger oppå som en glasur. 

Husker de småglassene (lik Idun romessens ) med farge, fra barndommen.

Noen dråper cascas på en tallerken og dypp i fyrstikk. Perfekt til å male på kaker med ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...