AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:02 #1 Skrevet onsdag kl. 21:02 På vår enkle hytte står det fra før en helt vanlig vannklosett, men rørene er ikke isolert så den kan ikke brukes på vinteren. Nå vil jeg oppgradere hytta, og lurer på hva som blir mest økonomisk og praktisk: - hyre rørlegger og få isolert rørene ca 50 meter opp dit vannet kommer fra. Hvis vi gjør dette, er det også naturlig å få rørleggeren til å ordne sånn at blir lagt inn varmtvann i vasken og i den forbindelse også skifte ut varmtvannsberederen som jo vil koste litt. Må nok også ha inn en elektriker for å koble til varmen. - kjøpe forbrenningstoalett, men da måtte plundre litt med å få fjernet vannklosettet som står der nå. (Usikker på om dette kan gjøres selv eller en rørlegger må inn.) Har ikke erfaring med forbrenningsdo, så vet ikke hvor enkel den er å betjene osv. Hva ville du valgt? Anonymkode: 93d73...d18
Morten1 Skrevet onsdag kl. 21:05 #2 Skrevet onsdag kl. 21:05 Ligger rørene i lufta under hytta eller ligger de 50meter ned i bakken? Er de lett tilgjengelig ved enden å krype under hytta eller å grave litt ville jeg isolert selv, men kanskje lett for meg som håndtverker å si. Å få en rørlegger til å grave og isolere blir ikke billig
C-girl Skrevet fredag kl. 18:04 #3 Skrevet fredag kl. 18:04 Du kan få lagt inn varmekabel i vannrøret (elvestadkabel) det er mye rimeligere enn å isolere rundt røret.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:36 #4 Skrevet fredag kl. 20:36 Er en ting du bør sjekke opp først, er det tillatt fra kommunen å ha vann inn i hytta? Der svigerforeldre mine har hytte er det kun lov med sommer vann, og da ikke vann til varmtvann, kun i kran. Hvis lov så kan du sjekke hvor mye det er å legge Elvestad kabel. Selv hadde jeg nok godt for forbrenning, hvis dere må betale for vann etter hvert eller ekstra til kommunen fordi dere har vann kloset Anonymkode: e5920...217
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #5 Skrevet i går, 12:12 Hadde valgt forbrenning. Anonymkode: 740d9...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå