AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Mine vil vi skal ligge så lenge i senga og snakke og kile, jeg blir helt utslitt. Samtidig er det kos å få litt alene tid med de og. Hvor lang tid bruker dere på å legge barn mellom 8-12 år? Anonymkode: 29400...a1f
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden ? Vi sier god natt på stua også går de og legger seg. Anonymkode: a77a7...3b9 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Har to barn på 7 og 12 år. Jeg sitter med begge til de sovner. Tar fra 5-30 minutter per barn. Jeg MÅ ikke, men de syns det er koselig. For meg (og dem) er det fin, verdifull tid. Har to trygge og harmoniske barn 😊 Anonymkode: 7c1b8...88a 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine vil vi skal ligge så lenge i senga og snakke og kile, jeg blir helt utslitt. Samtidig er det kos å få litt alene tid med de og. Hvor lang tid bruker dere på å legge barn mellom 8-12 år? Anonymkode: 29400...a1f Snakker med de og koser i armkroken. Ofte på kvelden når de skal legge seg de har mye på hjertet! Syns det er kos! Går vel 30min, noen ganger mer. Aldri forstått de som har sagt godt natt puss tenner. Anonymkode: 6daed...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Sier "god natt", gir klem og så er det kveld. Kan noen ganger lese litt på senga for yngste, som er 8 år, men det er sjelden. Anonymkode: 0e3aa...ff5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Sier godnatt, klem og så fikser de alt selv. De er 9 og 12. Før leste vi bøker, men det viser de null interesse for. De leser som regel selv. Å sitte ved senga til så store barn kunne aldri falt meg inn. Ikke rart mange foreldre ender opp skilte når den lille tiden på kvelden kan gå til å pleie forholdet. Anonymkode: 059d2...db3 1 1
monican94 Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Lagt seg selv å lest selv fra ca 10 år, kommer å gir nattakos når de har lest 15 min. Kveldskosen/praten tar vi før sengetid.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Leser for de i stua før vi går på rommet. Blir gjerne litt prat på sengekanten. De får en klem og så sier jeg god natt. Anonymkode: 62a7b...e1a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sier godnatt, klem og så fikser de alt selv. De er 9 og 12. Før leste vi bøker, men det viser de null interesse for. De leser som regel selv. Å sitte ved senga til så store barn kunne aldri falt meg inn. Ikke rart mange foreldre ender opp skilte når den lille tiden på kvelden kan gå til å pleie forholdet. Anonymkode: 059d2...db3 Tviler på at mange ender opp skilt pga at de bruker 30 minutter på barna om kvelden! Anonymkode: 51a69...da4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mine vil vi skal ligge så lenge i senga og snakke og kile, jeg blir helt utslitt. Samtidig er det kos å få litt alene tid med de og. Hvor lang tid bruker dere på å legge barn mellom 8-12 år? Anonymkode: 29400...a1f Barn har jo personligheter. Noen barn ønsker være mer sammen med sine foreldre på kvelden, andre foretrekker å roe ned alene. Men et barn på 8-13 skal ha lært (av sine foreldre) teknikker for å finne søvnen. Og de skal ha øvd tilstrekkelig på dem til å mestre minst en. Så dersom barna ennå ikke har lært å finne søvnen selv så må dere øke fokuset på dette. Dersom du som voksen velger å lage en rutine der du bevisst girer opp stemningen rundt leggetid? Da tar ting tid. Men det er ikke barna som styrer rutinen. Den har du ansvar for. Barnet har intet ansvar. Det er dere voksne som etablerer rutine, driver opplæring og tilpasser metodikk til det individuelle barn. Anonymkode: b3585...7d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå