AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:19 #1 Skrevet onsdag kl. 18:19 Datteren begynte i barnehagen i august. De er 5 voksne (to av dem går 60% og utgjør litt over én stilling til sammen). Siden oppstart har det tilhørt sjeldenhetene at de er fire på jobb. De siste tre ukene har de kun vært to av fire også har de fått låne en vikar fra en annen avdeling midt på dagen. Men det virker som jeg er den eneste forelderen som reagerer på dette, så jeg lurer på om dette er normalen? Jeg har jo ei på 1 år som trenger den voskentettheten. I dag da jeg hentet var hun kun med ukjente fordi de to som var på avdelingene hennes hadde gått hjem. Fikk ikke engang informasjon om at det ville være tomt for ansatte etter 15:15. Så når jeg så hun satt der i husken med ukjente barn og en voksen må jeg være ærlig å si jeg ble småsur. Hun hadde det tilsynelatende greit, men ingen visste jo hvordan dagen hennes hadde vært. Er dette helt normalt? Vil ikke være en klagete forelder og vi er egentlig ganske fornøyde med barnehagen. De ansatte virker supre, er jo bare det at de nesten ikke er der. Men føler jeg overdriver, siden ingen andre reagerer? 😳 eldstemann hadde privat barnehage og vi opplevde aldri dette der, der hadde de faste vikarier som kom inn med en gang. Vær gjerne ærlig om jeg overdriver, for jeg tåler å få tilbakemelding om at jeg overreagerer 😊 Anonymkode: a4b62...b60
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:30 #2 Skrevet onsdag kl. 18:30 Håpløst. Derfor fremmer jeg familiebarnehage og veldrevne private barnehager ( der målet ikke er utbytte ) familiebarnehagene her har 3 barn og 1 pedagog . ( noen 4 barn ) perfekt og trygt . Små private barnehager har å godt med voksne. Men er nok noe man må regne med nå fremover. Mot jul blir det nok enda verre ! Anonymkode: 791ee...c85 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:38 #3 Skrevet onsdag kl. 18:38 Jeg har barn som går i Læringsverkstedet barnehage og aldri på 2 år opplevd noe tull. Hver dag er det de faste som er på jobb og de vet hva barnet mitt har gjort i løpet av dagen. De er veldig flinke til å arrangere ting sammen med foreldre og øvrig familie. Få plass i en slik bhg, så tenker jeg du blir fornøyd. En venninne bruker Hoppensprett og hun er også veldig fornøyd med de ansatte. Anonymkode: ec0bd...1d3
Anonym6789 Skrevet onsdag kl. 18:38 #4 Skrevet onsdag kl. 18:38 Jeg hadde ikke syntes det var greit, vertfall ikke uten en forklaring. Vi er heldige med lite fravær hos oss, og en liten barnehage så det er lett å rullere på ansatte etter behov da alle kjenner alle.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:33 #5 Skrevet onsdag kl. 19:33 Der jeg jobber er det mye fravær, men foreldrene merker nok ikke så mye til det. Vi har alltid de faste voksne på yttervakter, og vikarer/ hjelp fra annen avdeling i midten. Da ser ikke foreldrene at barna er sammen med mindre kjente voksne. Vi informerer sjeldent om dette, bare når det er helt nye vikarer. Det går jo bra, men er absolutt ikke optimalt. Men sånn er det i barnehagen i dag. Lange åpningstider, med barn hele veien og få voksne. Anonymkode: f0810...0af 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:37 #6 Skrevet onsdag kl. 19:37 Det er mye sykdom blant ansatte. Er det så rart? Det er konstant sykdom av barn på avdelingen. Og det barnet har mest sannsynlig sittet på noen fang og nyset nærme de ansatte for sykdommen bryter ordentlig ut. Men de burde informert om sykdom i personal gruppa og selvfølgelig når det de faste går hjem tidlig. Men dessverre jobber de fleste styrere for foreldrene og alt skal virke så fint og flott. Og de skal ihvertfall ikke belaste foreldrene på noen måte.. så da er det bedre at det går utover barna? ja, en litt irritert barnehagelærer her som vil jobbe for barna men det går ikke sånn situasjonen er nå i de fleste barnehager. Ikke nok ansatte.. for ja vi blir mer syke en andre arbeidsgrupper. Pga smitte men også fordi vi jobber for 2 fordi den andre ansatte er syk. Anonymkode: 8f704...8e8 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:42 #7 Skrevet onsdag kl. 19:42 Ikke mye fravær hos oss og faste vikarer. Vi får beskjed hvis det må endres i personale ved sykdom på forhånd. For vårt barn går det veldig fint, så da er det nok lettere for meg å være avslappa på det. Anonymkode: 92d27...860
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:52 #8 Skrevet onsdag kl. 19:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har barn som går i Læringsverkstedet barnehage og aldri på 2 år opplevd noe tull. Hver dag er det de faste som er på jobb og de vet hva barnet mitt har gjort i løpet av dagen. De er veldig flinke til å arrangere ting sammen med foreldre og øvrig familie. Få plass i en slik bhg, så tenker jeg du blir fornøyd. En venninne bruker Hoppensprett og hun er også veldig fornøyd med de ansatte. Anonymkode: ec0bd...1d3 Læringsverksyeder her også, 6 året på rad nå. Vært igjennom en pandemi, streik, masse sykdom blant barna, gått fra småbarn til storbarn med to barn. Har ALDRI opplevd det som uorganisert, utrygt eller uforutsgbart der. Det er lite gjennomtrekk på de ansatte, faste vikarer (som ønsker fast der!) og barna blir kjent med voksne på tvers av avdelingene på en god måte ved at de har planlgt samarbeid på tvers. Vi har aldri bekymret oss for bemanningen. Under korona gikk vi sms et par ganger hvor de ba de som kunne hennte, pga for stort fravær blant ansatte. Dette var da de hadde frislipp på smitte i samfunnet og var i stor grad forventet å skje. Det er den eneste "ulempen" vi har opplevd. Anonymkode: dcab8...cfc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:22 #9 Skrevet onsdag kl. 20:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håpløst. Derfor fremmer jeg familiebarnehage og veldrevne private barnehager ( der målet ikke er utbytte ) familiebarnehagene her har 3 barn og 1 pedagog . ( noen 4 barn ) perfekt og trygt . Små private barnehager har å godt med voksne. Men er nok noe man må regne med nå fremover. Mot jul blir det nok enda verre ! Anonymkode: 791ee...c85 Familiebarnehage er helt håpløst. Når den ene blir syk går hele skuta ned. Det var et totalt mareritt. Nå er vi i en svær barnehage med vikarpool slik at det er de samme vikarene og det fungerer selv i influensasesongen. Anonymkode: 7252c...cc5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:30 #10 Skrevet onsdag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Familiebarnehage er helt håpløst. Når den ene blir syk går hele skuta ned. Det var et totalt mareritt. Nå er vi i en svær barnehage med vikarpool slik at det er de samme vikarene og det fungerer selv i influensasesongen. Anonymkode: 7252c...cc5 Men barna opplever mye utrygghet fordi det er for mange å forholde seg til... Bemanningen må økes der det er mye sykdom, man kommer aldri ovenpå ellers da sykdom bare rullerer blant de ansatte når man presser dem for hardt. Anonymkode: 891f0...5d9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:35 #11 Skrevet onsdag kl. 20:35 Dette er desverre ikke unormalt. I mange barnehager er det nå rovdrift på de ansatte og det går rett og slett ikke lengden. Jeg er selv pedagogisk leder og hos meg har det stort sett vært meg og en assistent som har vært de faste og resten varierende vikarer. Vi jobber til vi stuper og jeg søker meg nå bort fra barnehagen etter 24 år. Når du gpr rundt og håper du brekker et bein så du kan sykemeldes og få puste, da er det ikke greit. De andre to faste hos meg er sykemeldt fordi de er utbrente. Anonymkode: 41ffc...6d7 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:45 #12 Skrevet onsdag kl. 20:45 Nå har våre barn kun gått i barnehagen i 3.5 måned, men vi har ikke opplevd dette. Vi bruker en liten barnehage som drives av en stiftelse. Det har skjedd to ganger at jeg har møtt på vikarer ved henting, men ellers er de fast ansatte alltid til stede og barna godt ivaretatt. De har 3,3 barn per ansatt, og alle har enten barnehagelærer eller barne- og ungdomsarbeider-utdannelse. Jeg synes det høres ganske trist ut det du beskriver. De er jo helt avhengig av trygghet i kjente personer når de er så små som ett år❤️ Anonymkode: 3993c...7ee
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:48 #13 Skrevet onsdag kl. 20:48 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er desverre ikke unormalt. I mange barnehager er det nå rovdrift på de ansatte og det går rett og slett ikke lengden. Jeg er selv pedagogisk leder og hos meg har det stort sett vært meg og en assistent som har vært de faste og resten varierende vikarer. Vi jobber til vi stuper og jeg søker meg nå bort fra barnehagen etter 24 år. Når du gpr rundt og håper du brekker et bein så du kan sykemeldes og få puste, da er det ikke greit. De andre to faste hos meg er sykemeldt fordi de er utbrente. Anonymkode: 41ffc...6d7 Er sånn hos oss og! Jeg er helt på felgen. Tar på maska hver dag, for jeg er oppriktig glad i ungene «mine» Jeg holder ikke lenge, det har bare blitt verre og verre. Går og gruer meg til å ta det opp med styrer, føler meg «svak» Men, dette stresset vi står i hver eneste dag er jo ikke bra for oss (eller barna) Jeg har sluttet å tro på endring. Det blir faktisk ikke bedre. Vanskelig å søke nye jobber og, når en sliten inn til margen. Jeg ser vi er mange. Vi burde streiket for lenge siden. Er og ped.leder. Anonymkode: 9b5fe...0e2 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:06 #14 Skrevet onsdag kl. 22:06 Hos oss er det en del sykdom. Mest langtidsfravær. Folk er utslitte, og vi står i spagat hele dagen. Det leveres barn med feber og stikkpiller og foreldre leverer syke barn, da går smitten. Vi har disse barna tett opp på fanget og mye nærkontakt. Plutselig nyser de rett i maten vår eller opp i ansiktet vårt. Vi setter alltid inn vikar fra første fraværsdag. (Kommunen) i de private setter de ikke inn vikarer før det er gått 16 dager for å spare penger. Anonymkode: 267bf...6f1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:13 #15 Skrevet onsdag kl. 22:13 Jobber i en bhg med 14 faste ansatte. For øyeblikket er 5 langtidssykemeldt. Fire av de pga utbrenthet. Vikarer er det foreldrene møter. Men nå har jo flere av vikarene vært der så lenge at de er de faste ansiktene foreldrene ser😅 Anonymkode: 8ba44...d2a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:13 #16 Skrevet onsdag kl. 22:13 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hos oss er det en del sykdom. Mest langtidsfravær. Folk er utslitte, og vi står i spagat hele dagen. Det leveres barn med feber og stikkpiller og foreldre leverer syke barn, da går smitten. Vi har disse barna tett opp på fanget og mye nærkontakt. Plutselig nyser de rett i maten vår eller opp i ansiktet vårt. Vi setter alltid inn vikar fra første fraværsdag. (Kommunen) i de private setter de ikke inn vikarer før det er gått 16 dager for å spare penger. Anonymkode: 267bf...6f1 Ja, hos oss setter de ikke inn vikarer før 16 dager. Vi får heller ikke vikar hvis noen er på ferie. Da må vi bare klare oss🙄 Jeg kvier meg for å ha mitt eget barn i barnehagen, for jeg vet så alt for godt hvordan det er. Akkurat nå er det helt krise hos oss. Det er rett og slett flaut når foreldre leverer, og det er kaos på avdelingen. Vi gjør jo så godt vi kan, men selv ikke «superhelter» 🤢 klarer å trøste ti barn samtidig. Anonymkode: 9b5fe...0e2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:17 #17 Skrevet onsdag kl. 22:17 Syns for det første det er rart at de to faste ikke hadde tidlig og senvakt slik at det er en kjent voksen der både ved levering og ved henting, det er også rart at det ikke er sendt ut noe som helst informasjon om at sykefraværet er så høyt! Hadde aboslutt tatt det opp med barnehagen. Vi har tidvis mye sykefravær, men vi har heldigvis et par vikarer vi setter inn ved behov når det er kortidsfravær. Det største problemet vi begynner å støte på er mangelen av vikarer.. Legger ut utlysninger om at vi trenger tilkallingsvikarer, men det er jo ingen som søker.. Anonymkode: 95b41...9f7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:19 #18 Skrevet onsdag kl. 22:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har barn som går i Læringsverkstedet barnehage og aldri på 2 år opplevd noe tull. Hver dag er det de faste som er på jobb og de vet hva barnet mitt har gjort i løpet av dagen. De er veldig flinke til å arrangere ting sammen med foreldre og øvrig familie. Få plass i en slik bhg, så tenker jeg du blir fornøyd. En venninne bruker Hoppensprett og hun er også veldig fornøyd med de ansatte. Anonymkode: ec0bd...1d3 He he vel vel mulig det er sånn der din går men lv har ikke veldig godt rykte Anonymkode: 6bee7...2f1 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:21 #19 Skrevet onsdag kl. 22:21 Altså les en annen tråd om bhg på forumet her, foreldre blir sure om de får beskjed om lite bemanning, er jo umulig å gjøre noe rett. Anonymkode: 6bee7...2f1 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:33 #20 Skrevet onsdag kl. 22:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Syns for det første det er rart at de to faste ikke hadde tidlig og senvakt slik at det er en kjent voksen der både ved levering og ved henting, det er også rart at det ikke er sendt ut noe som helst informasjon om at sykefraværet er så høyt! Hadde aboslutt tatt det opp med barnehagen. Vi har tidvis mye sykefravær, men vi har heldigvis et par vikarer vi setter inn ved behov når det er kortidsfravær. Det største problemet vi begynner å støte på er mangelen av vikarer.. Legger ut utlysninger om at vi trenger tilkallingsvikarer, men det er jo ingen som søker.. Anonymkode: 95b41...9f7 Hvem er det som kan passe for denne stillingen egentlig? Det er jo en høyst usikker inntektskilde, og åpningstiden til barnehagen er jo når de fleste har annen jobb. Man kan jo ikke leve på en slik stilling alene. Anonymkode: 88568...e5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå