AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:56 #1 Skrevet onsdag kl. 17:56 Jeg ønsker å finne ut om jeg lager et problem ut av intet. Jeg har et solid og godt forhold med mannen på 8ende året. Han er en stabil, raus, god og kjærlig mann for meg. Ikke noe stress og mas i denne relasjonen. ‘Problemet’ er at vi har ikke så veldig mye å snakke om i hverdagen, diskuterer ikke nyheter og politikk f.eks, ikke så mye iallefall. Føler vi mangler de dype samtalene de fleste kanskje har? Det går liksom bare i det hverdagslige for det meste. Han kan snakke dypt om jobben sin, og enda dypere om forholdet vårt når det trengs. Men det stopper liksom der. Jeg føler det stopper min mentale utvikling litt. Er det flere som har det slik i forholdet sitt og anser det som et problem? Og hvordan opprettholder du en mental vekst og utvikling isåfall? På jobb? Venner? Kollegaer? Bøker? Mulig det bare er jeg som myser og ser et grønnere gress på andre siden, men jeg blir litt misunnelig når jeg ser og hører par diskutere alt og ingenting. Anonymkode: 2d1cc...639 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:01 #2 Skrevet onsdag kl. 18:01 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): . ‘Problemet’ er at vi har ikke så veldig mye å snakke om i hverdagen, diskuterer ikke nyheter og politikk f.eks, ikke så mye iallefall. Føler vi mangler de dype samtalene de fleste kanskje har? Det går liksom bare i det hverdagslige for det meste. Anonymkode: 2d1cc...639 Tror nok dere representerer et ganske så normalt forhold. Anonymkode: becdb...47e 15
visp Skrevet onsdag kl. 18:03 #3 Skrevet onsdag kl. 18:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ønsker å finne ut om jeg lager et problem ut av intet. Jeg har et solid og godt forhold med mannen på 8ende året. Han er en stabil, raus, god og kjærlig mann for meg. Ikke noe stress og mas i denne relasjonen. ‘Problemet’ er at vi har ikke så veldig mye å snakke om i hverdagen, diskuterer ikke nyheter og politikk f.eks, ikke så mye iallefall. Føler vi mangler de dype samtalene de fleste kanskje har? Det går liksom bare i det hverdagslige for det meste. Han kan snakke dypt om jobben sin, og enda dypere om forholdet vårt når det trengs. Men det stopper liksom der. Jeg føler det stopper min mentale utvikling litt. Er det flere som har det slik i forholdet sitt og anser det som et problem? Og hvordan opprettholder du en mental vekst og utvikling isåfall? På jobb? Venner? Kollegaer? Bøker? Mulig det bare er jeg som myser og ser et grønnere gress på andre siden, men jeg blir litt misunnelig når jeg ser og hører par diskutere alt og ingenting. Anonymkode: 2d1cc...639 De dype samtalene de fleste kanskje har? Tror ikke det går så mye i det rundt i hverdagen. De dypeste samtalene jeg har er vel egentlig de jeg har med meg selv. Vet ikke om jeg skal kalle det mental vekst; heller erfaring kanskje. 7 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:25 #4 Skrevet onsdag kl. 18:25 Jeg tror du forventer for mye - man kan ikke få alt i livet fra ett annet menneske. Du har et godt forhold med en mann du beskriver som raus og kjærlig og som kan snakke om følelser når det trengs - gresset ditt er knallgrønt fra mange andres side av gjerdet. Intellektuelle utfordringer og mental vekst er noe av det som er enklest å ta ansvar for selv og finne andre steder enn i forholdet - helt åpent og legitimt, dessuten. Anonymkode: a3ef2...057 7 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:01 #5 Skrevet onsdag kl. 19:01 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker å finne ut om jeg lager et problem ut av intet. Jeg har et solid og godt forhold med mannen på 8ende året. Han er en stabil, raus, god og kjærlig mann for meg. Ikke noe stress og mas i denne relasjonen. ‘Problemet’ er at vi har ikke så veldig mye å snakke om i hverdagen, diskuterer ikke nyheter og politikk f.eks, ikke så mye iallefall. Føler vi mangler de dype samtalene de fleste kanskje har? Det går liksom bare i det hverdagslige for det meste. Han kan snakke dypt om jobben sin, og enda dypere om forholdet vårt når det trengs. Men det stopper liksom der. Jeg føler det stopper min mentale utvikling litt. Er det flere som har det slik i forholdet sitt og anser det som et problem? Og hvordan opprettholder du en mental vekst og utvikling isåfall? På jobb? Venner? Kollegaer? Bøker? Mulig det bare er jeg som myser og ser et grønnere gress på andre siden, men jeg blir litt misunnelig når jeg ser og hører par diskutere alt og ingenting. Anonymkode: 2d1cc...639 Du vil vel ikke ha ha en venninne i mannen din?? Anonymkode: 2b64b...c63 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:09 #6 Skrevet onsdag kl. 19:09 Politikk og nyheter er ikke akkurat dype emner da. Og du sier han kan snakke dypt om forholdet deres når der trengs. Er det kanskje mer samfunnsaktuelle emner du ønsker å snakke med han om? Eller er det faktisk filosofiske og dypere emner, selvutvikling, hvordan verden endres osv? For det er jo bare å ta det opp selv. Klarer han å snakke dypt om forhold så har han absolutt evnen, den er det ikke så mange som har etter min mening. Anonymkode: 459d2...f6c 4 1
Alice123 Skrevet onsdag kl. 19:09 #7 Skrevet onsdag kl. 19:09 Hvordan kan jeg bli en bedre baker, når mannen min ikke kan forskjell på gjær, bakepulver, natron og hornsalt? 10 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:13 #8 Skrevet onsdag kl. 19:13 Kanskje han tenker du er dum og lar være å diskutere slike ting, eller kanskje han er dum og ikke evner å diskutere slike ting. Uansett er det vel det man har venner for. Anonymkode: 0709b...ecc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:19 #9 Skrevet onsdag kl. 19:19 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du vil vel ikke ha ha en venninne i mannen din?? Anonymkode: 2b64b...c63 Du vet, menn tenker. Det er normalen. Det er verken normalt eller normalfungerende å ikke reflektere som voksent menneske. Og de aller, aller fleste foretrekker både å like personen man har valgt å dele (deler av) livet med og å pleie omgang og vennskap med øvrige personer av samme kjønn som sin valgte partner. Denne «menn og kvinner kan ikke være venner fordi menn fungerer som et umælende dyr» retorikken er irrasjonell. Er menn så dumme så bør de jo anses som nettopp - umælende dyr (Og de har man ikke sex med). Anonymkode: a6e9a...a72 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:34 #10 Skrevet onsdag kl. 19:34 Eh... Er det mannen din sitt ansvar at du skal vokse mentalt? Det er da vitterlig et deg-prosjelt. Og jeg må si jeg stiller meg veldig skeptisk til hva du i det hele tatt legger i "vokse mentalt" når du tror det oppnås gjennom gjentatte samtaler med en person? Det var da et voldsomt snevert utgangspunktet for å skulle vokse noe som helst. Hvis det er sånn at du har temaer du har lyst til å snakke med mannen din om, så snakk i vei, start en samtale. Og nyheter og politikk er ikke dypt i seg selv, det går fint an å snakke nyheter og politikk med en hel drøss mennesker gjennom dagen uten å ha en eneste dyp samtale. Jeg vet ikke, det virker som du selv ikke helt vet hva du savner. Men ikke vent på ham, begynn å snakk selv. Anonymkode: e8c3a...7d0 4 1
AprilLudgate Skrevet onsdag kl. 19:46 #11 Skrevet onsdag kl. 19:46 Ville snudd litt på spørsmålet: Må en partner og du inneha og dekke ALLE roller ovenfor hverandre? 9 3
Trolltunge Skrevet onsdag kl. 19:54 #12 Skrevet onsdag kl. 19:54 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Ville snudd litt på spørsmålet: Må en partner og du inneha og dekke ALLE roller ovenfor hverandre? Dette. Med min mann diskuterer jeg barna og vårt liv, våre planer og mål, vårt forhold, seksuelle ting, samt at vi prater om løst og fast vi har opplevd/observert i hverdagen. Samt vi koser oss med å mimre del om felles opplevelser, eller fortelle historier om barndom og lignende. Praten går, vi har mye å prate om innen dette. Så har jeg venninner og familie jeg diskuterer annet med, og synes det er helt greit at ulike mennesker har ulike roller i livet mitt. Han har en del roller ingen andre kan fylle, og andre har roller han ikke kan fylle, men jeg har alt ved å ha flere mennesker i livet, og savner ingenting. 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:00 #13 Skrevet onsdag kl. 20:00 Jeg følger ikke helt greien om mental vekst... men ok. Kanskje du forventer for mye fra ett og samme menneske? Jeg og samboeren min har det du beskriver, snakker selvfølgelig om alt mellom himmel og jord. Men noe mental vekst er det ikke snakk om. Kun et normalt forhold. Varme følelser, god sex, hverdagsmas, regninger, husarbeid, dårlig ånde, skitne biler, kjedelige middager, hybelkaniner... ja... det vanlige.. Anonymkode: bb359...31e 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:07 #14 Skrevet onsdag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler det stopper min mentale utvikling litt. Og hvordan opprettholder du en mental vekst og utvikling isåfall? På jobb? Venner? Kollegaer? Bøker? Anonymkode: 2d1cc...639 Det er jo ditt problem som du må finne en løsning på selv. Anonymkode: 203d1...bae 1 1
Perelandra Skrevet onsdag kl. 20:19 #15 Skrevet onsdag kl. 20:19 Tråden er ryddet for avsporinger Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:24 #16 Skrevet onsdag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ønsker å finne ut om jeg lager et problem ut av intet. Jeg har et solid og godt forhold med mannen på 8ende året. Han er en stabil, raus, god og kjærlig mann for meg. Ikke noe stress og mas i denne relasjonen. ‘Problemet’ er at vi har ikke så veldig mye å snakke om i hverdagen, diskuterer ikke nyheter og politikk f.eks, ikke så mye iallefall. Føler vi mangler de dype samtalene de fleste kanskje har? Det går liksom bare i det hverdagslige for det meste. Han kan snakke dypt om jobben sin, og enda dypere om forholdet vårt når det trengs. Men det stopper liksom der. Jeg føler det stopper min mentale utvikling litt. Er det flere som har det slik i forholdet sitt og anser det som et problem? Og hvordan opprettholder du en mental vekst og utvikling isåfall? På jobb? Venner? Kollegaer? Bøker? Mulig det bare er jeg som myser og ser et grønnere gress på andre siden, men jeg blir litt misunnelig når jeg ser og hører par diskutere alt og ingenting. Anonymkode: 2d1cc...639 Når man bor sammen så blir det generelt mindre å snakke om. Jeg og typen bor ikke sammen, men hvis vi er sammen et par uker i strekk så er det ikke alltid så mange dype samtaler da heller, hele tiden. Jeg elsker å være i et forhold der stillhet ikke er negativt. Anonymkode: 7114c...a60 4
Gaia Skrevet onsdag kl. 20:37 #17 Skrevet onsdag kl. 20:37 Det mannen din mangler, kan du få andre steder. F.eks. i en boksirkel eller ved å ta ulike kurs, snakke med venner etc? Han høres jo virkelig ut som en kjernekar. 2 1
blåbærpai Skrevet onsdag kl. 21:24 #18 Skrevet onsdag kl. 21:24 Litt usikker på hva som defineres som en dyp samtale.. forleden dag undret vi oss over hvorfor byene i Norge har fått navnene de har fått.. litt synsing frem og tilbake og gode forslag/deduksjoner før vi googlet og fikk sånn passe svar. Givende sparring. Politikk kan vi ikke snakke om, vi står i hvert vårt ytterpunkt. Til gjengjeld kan vi prate om verdensrommet (han heller mot aliens; jeg elsker teorier om tid og kvantefysikk). For meg høres det ut som du trenger input fra andre😅 ikke be din mann fylle alle dine kopper med te, hvis du skjønner. Han virker jo helt super. 2
blåbærpai Skrevet onsdag kl. 21:26 #19 Skrevet onsdag kl. 21:26 Og når du sier «dype samtaler folk flest har».. folk flest har ikke så sjukt mye dype samtaler hele tiden. De oppstår i ny og ned med venner, kolleger, partner. Det er ikke hverdagskost. 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:27 #20 Skrevet onsdag kl. 22:27 Er detbare politikk og nyheter du savner å snakke om? Og hva er dype samtaler egentlig? Anonymkode: 04c5c...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå