AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:51 #21 Skrevet fredag kl. 04:51 Mulig, men det er nok ikke den eneste faktoren. Det har nok også med dynamikken i familien å gjøre, og ikke minst hvordan faren har behandlet moren. Anonymkode: 2c556...d1e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:05 #22 Skrevet fredag kl. 08:05 Jeg kjenner en mann som er vokst opp med tre søstre. Han er yngst. Virker som han har lært mye av det 😂 Jeg tror det kan være en fordel. Anonymkode: 395c4...978 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:16 #23 Skrevet fredag kl. 13:16 AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 19.02): Det er forsket mye på dette. Svaret er tilsynelatende «på gruppenivå er det mulig å se en viss effekt, men den er liten, og den er helt verdiløs når man skal gjette hvordan noe enkeltindivid er». Det er også veldig mye annet som betyr mer. Å vektlegge det i egne partnervalg er helt bortkastet. Anonymkode: 479ff...4b3 "Det er forsket mye på dette"? Virkelig? På om menn med søstre er "bedre kjærester"? Det høres lite sannsynlig ut, synes jeg. Ikke det letteste å søke forskningsmidler til, kanskje? Men for å svare på spørsmålet: Jeg tror absolutt at det kan ha en positiv effekt med søstre. Men det er nok fordi jeg selv dater en mann med tre yngre søstre, og han er fantastisk - både mot meg og mot dem 😊 Anonymkode: bf857...b39
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:24 #24 Skrevet fredag kl. 13:24 Tror det kan ha noe å si for noen, men ikke nødvendigvis for alle. Min mann er vokst opp i et hjem hvor foreldrene var skilt, og begge drakk for mye, vanket i feil miljø osv - han har likevel blitt en veldig robust, snill og empatisk fyr, og selv sier han det er pga sine to storesøstre. Anonymkode: 56bc3...192
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:33 #25 Skrevet fredag kl. 13:33 Skal ikke se bort fra det. Mannen min har en lillesøster og har absolutt henne som refreansegrunnlag. Og ikke minst er det å ha en hyggelig svigerinne en bonus i seg selv! Anonymkode: 08e10...805
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:06 #26 Skrevet fredag kl. 16:06 Mannen min har bare brødre, men han er en super kjæreste! Anonymkode: d9d34...7e7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:23 #27 Skrevet lørdag kl. 11:23 Mannen min er eldst av to brødre, så stemmer ikke her. Han er en fantastisk partner ❤️ Det jeg personlig har bitt meg merke i, er at de fineste og mest omsorgsfulle menneskene jeg har i livet mitt er storesøsken (eldst). Det kan også være helt tilfeldig, selvsagt. Anonymkode: 9efde...4e7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:27 #28 Skrevet lørdag kl. 11:27 AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 18.46): Altså snakk om heteroseksuelle forhold. Hørte denne påstanden. Tenk på mennene rundt deg og de du selv har datet. Mener du det gjerne kan ligge noe i at de på generelt grunnlag kan være bedre partnere for sine damer? Anonymkode: c06a4...d05 Nei, brødrene mine er ikke det. Vil heller so at partnerene deres er veldig tålmodig og mye bedre enn de! Anonymkode: 22770...34e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:15 #29 Skrevet lørdag kl. 16:15 Nei, kommer helt an på forholdet. Datet en med en lillesøster han ikke engang følte noe ansvar for. Handler mye mer om man har lært å ta hensyn til og passe på andre mer generelt, tror jeg. Mennesker som er opplært til å bry seg om og ta hensyn til andre, er generelt bedre partnere, fordi de er trent i å gi og har opplevd takknemlighet og at man trengs. Har man ikke lært det i oppveksten, blir man gjerne en som ser det å gi og ta hensyn som å selv tape noe. Så har man ikke lært det, må man faktisk lære seg det selv for å kunne bli en god partner. Det gjelder for alle, kvinner og menn, enebarn eller søsken med det motsatte kjønn. Anonymkode: 47463...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå