Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig, men det er nok ikke den eneste faktoren. Det har nok også med dynamikken i familien å gjøre, og ikke minst hvordan faren har behandlet moren.

Anonymkode: 2c556...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en mann som er vokst opp med tre søstre. Han er yngst. Virker som han har lært mye av det 😂 Jeg tror det kan være en fordel. 

Anonymkode: 395c4...978

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 19.02):

Det er forsket mye på dette. Svaret er tilsynelatende «på gruppenivå er det mulig å se en viss effekt, men den er liten, og den er helt verdiløs når man skal gjette hvordan noe enkeltindivid er».

Det er også veldig mye annet som betyr mer. Å vektlegge det i egne partnervalg er helt bortkastet. 

Anonymkode: 479ff...4b3

"Det er forsket mye på dette"? Virkelig? På om menn med søstre er "bedre kjærester"? Det høres lite sannsynlig ut, synes jeg. Ikke det letteste å søke forskningsmidler til, kanskje? 

Men for å svare på spørsmålet: Jeg tror absolutt at det kan ha en positiv effekt med søstre. Men det er nok fordi jeg selv dater en mann med tre yngre søstre, og han er fantastisk - både mot meg og mot dem 😊

Anonymkode: bf857...b39

Skrevet

Tror det kan ha noe å si for noen, men ikke nødvendigvis for alle.

Min mann er vokst opp i et hjem hvor foreldrene var skilt, og begge drakk for mye, vanket i feil miljø osv - han har likevel blitt en veldig robust, snill og empatisk fyr, og selv sier han det er pga sine to storesøstre. 

Anonymkode: 56bc3...192

Skrevet

Skal ikke se bort fra det. Mannen min har en lillesøster og har absolutt henne som refreansegrunnlag. Og ikke minst er det å ha en hyggelig svigerinne en bonus i seg selv!

Anonymkode: 08e10...805

Skrevet

Mannen min har bare brødre, men han er en super kjæreste!

Anonymkode: d9d34...7e7

Skrevet

Mannen min er eldst av to brødre, så stemmer ikke her. Han er en fantastisk partner ❤️ Det jeg personlig har bitt meg merke i, er at de fineste og mest omsorgsfulle menneskene jeg har i livet mitt er storesøsken (eldst). Det kan også være helt tilfeldig, selvsagt. 

Anonymkode: 9efde...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 18.46):

Altså snakk om heteroseksuelle forhold. Hørte denne påstanden.

Tenk på mennene rundt deg og de du selv har datet. Mener du det gjerne kan ligge noe i at de på generelt grunnlag kan være bedre partnere for sine damer?

Anonymkode: c06a4...d05

Nei, brødrene mine er ikke det. Vil heller so at partnerene deres er veldig tålmodig og mye bedre enn de!

Anonymkode: 22770...34e

Skrevet

Nei, kommer helt an på forholdet. Datet en med en lillesøster han ikke engang følte noe ansvar for. Handler mye mer om man har lært å ta hensyn til og passe på andre mer generelt, tror jeg. Mennesker som er opplært til å bry seg om og ta hensyn til andre, er generelt bedre partnere, fordi de er trent i å gi og har opplevd takknemlighet og at man trengs. Har man ikke lært det i oppveksten, blir man gjerne en som ser det å gi og ta hensyn som å selv tape noe. Så har man ikke lært det, må man faktisk lære seg det selv for å kunne bli en god partner. Det gjelder for alle, kvinner og menn, enebarn eller søsken med det motsatte kjønn.

Anonymkode: 47463...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...