AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:46 #1 Skrevet onsdag kl. 17:46 Altså snakk om heteroseksuelle forhold. Hørte denne påstanden. Tenk på mennene rundt deg og de du selv har datet. Mener du det gjerne kan ligge noe i at de på generelt grunnlag kan være bedre partnere for sine damer? Anonymkode: c06a4...d05
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:51 #2 Skrevet onsdag kl. 17:51 Stemmer for min del, men det er kanskje tilfeldig. Første partner er yngst av tre brødre, lite støttende når det handlet om kvinnelige ting som svangerskapsplager o.l Han jeg er med nå er eldste av tre, og har to søstre. Han er mye mer naturlig og forståelsesfull i forhold til månedlig syklus feks Anonymkode: 1123f...54a 1 1
Fru Uperfekt Skrevet onsdag kl. 17:53 #3 Skrevet onsdag kl. 17:53 Tror det er helt tilfeldig min første mann var ikke flink men min mann er, begge hadde en søster
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:53 #4 Skrevet onsdag kl. 17:53 På ingen måte! Men to av dem var lillebrødre da, kanskje det hadde noe å si. De var liksom babyen i familien og det kunne merkes på dem. Anonymkode: 61b8c...963
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:53 #5 Skrevet onsdag kl. 17:53 Nei, det er ikke min erfaring. Anonymkode: 81d5d...854 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:54 #6 Skrevet onsdag kl. 17:54 100%!! Håper det er tilfeldig da, men… jeg synes både mannen selv, søsknene og svigemor/svigerfar er bedre når det er en datter/søster i familien. Gjelder spesielt ved svangerskap, når det er snakk om jobb i forbindelse med graviditet og fødsel, permisjon og egentlig alt… Anonymkode: ee162...885 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:55 #7 Skrevet onsdag kl. 17:55 Det er ikke min erfaring med de jeg har vært sammen med. Han som behandlet meg desidert best, alltid støttet meg, og var der for meg. Han var enebarn. Anonymkode: 60f71...05c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:02 #8 Skrevet onsdag kl. 18:02 Det er forsket mye på dette. Svaret er tilsynelatende «på gruppenivå er det mulig å se en viss effekt, men den er liten, og den er helt verdiløs når man skal gjette hvordan noe enkeltindivid er». Det er også veldig mye annet som betyr mer. Å vektlegge det i egne partnervalg er helt bortkastet. Anonymkode: 479ff...4b3 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:02 #9 Skrevet onsdag kl. 18:02 Det kan sikkert ha noe å si - like mye som det ikke trenger å ha noe som helst å si. Faren til sønnen min har en søster, og han var ikke noe kjæreste-emne dessverre. Tvert i mot - jeg måtte flytte 30 mil unna ham for å få fred og være trygg. Han jeg giftet meg med til slutt har også en søster, og han er helt fantastisk. Men, det tror jeg han hadde vært helt uavhengig av det❤️ Anonymkode: da2d1...a6a 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:04 #10 Skrevet onsdag kl. 18:04 Nei. Menn som er vokst opp med en involvert far, som tar sin del i huset, er en likestilt omsorgsperson, lager mat, og følger opp. Er en god kjæreste. Anonymkode: e0ccf...429 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:06 #11 Skrevet onsdag kl. 20:06 Nei, jeg tror det er mer tilfeldig, eller at det handler om personlighet. Han jeg er gift med har kun én bror, og begge to er like greie, trygge, stabile familiemenn som tar sin del hjemme på absolutt alle plan. En eks av meg har en søster som han hadde et relativt nært forhold til. Han var likevel den største jævelen jeg noensinne har møtt. Det viste seg at han hadde en bedriten personlighet og elsket å snakke meg ned og mobbe. Han ble fysisk voldelig også. Anonymkode: 67d57...efb 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:19 #12 Skrevet onsdag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså snakk om heteroseksuelle forhold. Hørte denne påstanden. Tenk på mennene rundt deg og de du selv har datet. Mener du det gjerne kan ligge noe i at de på generelt grunnlag kan være bedre partnere for sine damer? Anonymkode: c06a4...d05 De jeg har datet som hadde søstre var psykopater. Elendige kjærester og horrible medmennesker. Nei. Beste kjærestene var enebarn. De var rause og rolige og veldig bra. Anonymkode: 7da20...76e
Mardina Skrevet torsdag kl. 00:55 #13 Skrevet torsdag kl. 00:55 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså snakk om heteroseksuelle forhold. Hørte denne påstanden. Tenk på mennene rundt deg og de du selv har datet. Mener du det gjerne kan ligge noe i at de på generelt grunnlag kan være bedre partnere for sine damer? Anonymkode: c06a4...d05 Jeg har aldri tenkt over det på den måten. Synes det er en merkelig "problemstilling" 🤔 Endret torsdag kl. 00:56 av Mardina
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:08 #14 Skrevet torsdag kl. 01:08 I en del miljøer så er søstre de første guttene lærer å kontrollere og dominere. Så når de blir voksne og får seg kjæreste er de allerede erfarne. Anonymkode: 458c3...f9e
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 01:10 #15 Skrevet torsdag kl. 01:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså snakk om heteroseksuelle forhold. Hørte denne påstanden. Tenk på mennene rundt deg og de du selv har datet. Mener du det gjerne kan ligge noe i at de på generelt grunnlag kan være bedre partnere for sine damer? Anonymkode: c06a4...d05 Mjæh. Nja. Njo. Tror det er stor forskjell på hvor man er i søskenflokken. Eldst, i midten, eller yngst. Kanskje de er litt mer vant til kvinnehelse, å høre jenters perspektiv når de vokser opp. Storesøstre er nok mer ufiltrerte enn jevnaldrende jenter? Kanskje de har et større vokabular når det kommer til å snakke om følelser og relasjoner? Familiedynamikk har nok også mye å si. Om man har vokst opp som Odelssønn, eldstemann som må passe på lillesøsteren sin, eller om man er lillebror som blir passet på. Noen storebrødre og storesøstre slutter aldri å passe på ♥️🤭
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:05 #16 Skrevet torsdag kl. 07:05 Jeg pleier å si til min sønn, som har to søstre - og nok gjerne kunne tenkt seg en bror 😅 - at han kommer til å ha en fordel når det gjelder damer. Han har jo kunnet studere hunkjønnet på nær hold i trygge rammer, inkludert venninnene deres. Han er også vant til at det skravles om alt og ingenting rundt middagsbordet, som jenter ofte gjør, og han vet det meste om mensen, humørsvingninger og at det av og til lønner seg å gå litt på tå-hev. Mulig jeg er en ikke-nøytral mor, men jeg tror selv at han kommer til å bli et utmerket kjæresteemne når den tid kommer, fordi han forstår seg på jenter. 😄 Anonymkode: 0d835...335 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:21 #17 Skrevet torsdag kl. 07:21 Tja.. litt usikker. Fordelen er at alle illusjoner om at kvinner er søte ponnyer i regnbueland er borte. De vet kvinner promper, har raserianfall, humørsvingninger, roter, kjefter og manipulerer.😅 Anonymkode: d73b8...cc0 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:51 #18 Skrevet torsdag kl. 15:51 Mann her. Jeg misunte dem med søstre, for de hadde så lett for å snakke med jenter, og fikk seg alltid kjæreste. Jeg derimot, vokste opp med bare mannfolk på alle kanter, og var sykt sjenert, og klein rundt jenter. I voksen alder tror jeg denne effekten forsvinner. Vet ikke om noen som har tydelige fordeler av det, i bekjentskapskretsen min. Skulle vært moro å se en fyldig statistikk på det. Anonymkode: 8fd63...9fa
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 03:32 #20 Skrevet fredag kl. 03:32 Nei! Mannen har to eldre søstre (tett i alder). Eksen var enebarn. Han var en god kjæreste, han ble en eks av andre grunner 😅 Anonymkode: ec20e...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå