agbre Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Bor i en toetasjes blokk med kun 12 leiligheter. Pga at sola forsvinner ganske tidlig på verandaene våre så bruker mange av oss fellesarealet utenfor. Kjempekoselig når vår og sommer kommer. Gleder meg allerede. En av naboene holder styr på et koselig bed og en annen har spikret opp fuglekasser. I år skal jeg henge opp en lapp om noen vil være med på å spleise på nye utemøbler. Hvordan er det hos dere?
Gjest Lea Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Nå bor jeg ikke i blokk lenger. Men jeg bodde tidligere i et kjempekoselig borettslag med en kjempefin hage i midten. Der var det alltid noen som grillet om sommeren eller solte seg på plenen. Så flyttet jeg til et ganske likt borettslag, men der var bakgården forfallen og stygg. Det var asfalt og gamle tørkestativer. Det har mye å si hvordan det ser ut i fellesarealene i alle fall.
Spirito Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Jeg bodde i et borettslag med nydelig plen og masse blomster, men det var aldri et menneske som satt der. Dermed turde ikke jeg heller.
Gjest Skya Skrevet 31. mars 2006 #4 Skrevet 31. mars 2006 Jeg bruker fellesarealet veldig mye, sammen med ei venninne av meg som bor i samme blokka. Men sjelden jeg ser naboene der, og hvis de er ute så holder de seg langt unna oss. Kjedelig egentlig, jeg ønsker meg sosiale naboer til sommer'n!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Har opplevd det samme som Blålyset og Spirito. Flyttet til et borettslag fullt av barnefamilier, men ingen var ute!!! Hver ettermiddag og helg var min lille familie rundt på leke- og parkområdet alene. Selv om jeg ikke vil at naboen skal "sitte på fanget mitt" hele tiden, vil jeg/vi gjerne ha kontakt med folk, så etter halvannet år flyttet vi faktisk. Har aldri følt meg så ensom blant masse folk noen gang...
Usikker Skrevet 2. april 2006 #6 Skrevet 2. april 2006 I "mitt" borettslag blir fellesarealet benyttet hvertfall. Veldig sosial plass hos oss.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #7 Skrevet 2. april 2006 Her vi bor er det to rekkehusrader som danner en "L." Hver leilighet har sin egen hage med åpning mot en felleshage. Felleshagen brukes stort sett av barn, men ettersom alle sine hager vender mot hverandre så er vi akkurat passe sosiale. Kjempefornøyd med dette.
Gjest gjest1 Skrevet 2. april 2006 #8 Skrevet 2. april 2006 Tror aldri jeg har sett noen bruke fellesarealene i borettslaget vårt, selv om det er mange fine plener osv. Det er noen barn på lekeplassen selvsagt, og kanskje de leker litt på plenen også, men jeg har aldri sett noen sitte der. Vi kommer nok ikke til å slå oss ned på fellesarealene, tror jeg hadde følt meg litt på utstilling siden det ikke er noen andre som sitter der. Vi har store, fine altaner med ettermiddags/kveldssol, så da blir det heller til at vi sitter der. Der jeg bodde før brukte vi fellesarealene mye, og det var veldig hyggelig. Grei måte å komme kontakt med naboer på osv.
Gjest Rognebær Skrevet 2. april 2006 #9 Skrevet 2. april 2006 I den gamle leiligheten vår brukte vi det masse, det var en fantastisk koselig bakgård med sittemøbler, et enormt kastanjetre, grill og busker. Naboene var også flinke til å bruke det. Der vi bor nå ligger bakgården vår i skyggen (kompensert for desto mer lys inn i leiligheten!) så vi bruker ikke den noe særlig. Ungene i kvartalet spiller litt fotball der, ellers er det lite. Men det er et par lekestativer der, så etterhvert kommer vi nok til å bruke det mer. Bor rett i nærheten av flere parker, så det er ikke noe savn, egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå