Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Jeg har mange kilo bananer som er modne - i morgen er de overmodne. Noen som har tips til hva jeg kan lage - jeg har ikke is eller fløte (greit å si i fra).
Arkana Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Banankake 4 egg 4 kopper sukker 4 bananer 2 kopper smeltet smør (ca 250 g) 1,5 dl melk 6 kopper hvetemel 4 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 2 ts natron Visp eggene med 2 kopper sukker. Mos bananene med 2 kopper sukker. Det tørre has i vekselvis med melk og smør. Stekes i stor langpanne ved 200 grader i 30-40 minutter. Dryss melis over når kaken er lunken. Bananbrød 125 g mykt smør 175 g brunt sukker 2 store egg 3 bananer 100 g valnøttkjerner 250 g hvetemel ½ ts salt ½ ts natron 1 ts bakepulver 1 ts kanel Pisk smør og sukker sammen. Tilsett ett og ett egg og bland inn skrelte, ikke for finmoste, bananer. Grovhakk nøttene og bland dem inn sammen med det tørre. Ha i smurt brødform og stek ved 175 grader i ca 1 time. Ellers lager jeg ofte en veldig god banandessert. Du bruker en banan per person som du deler i to på langs og pakker i folie med sukker, smør og kanel. Bak i ovn ved 200 grader i 10-15 minutter. Server varm med is eller pisket fløte. Del bananer i biter og frys ned til smoothies.
Gjest Bananarama Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Er ikke godt nok utstyrt på kjøkkenet til å lage de oppskriftene Arkana. Lurer litt på å om det går an å skjære dem i skiver og steke i panna - spiste stekte bananskiver på ferie en gang.
Gjest Bananarama Skrevet 31. mars 2006 #5 Skrevet 31. mars 2006 Jeg forsøkte meg på noe jeg ikke har hørt om. Skjærte bananer i skiver og stekte dem i panna. Hadde gledet meg til stekte bananer med bacon og ris, men sånn ble det ikke. Etter hvert som bananene stekte, forvandlet de seg til mos - derfor sitter nå den andre halvdelen her i huset i stua og spiser stekt bananmos med kanel og sukker og er kjempe happy. Og jeg får vel gå å koke meg noe makaroni.
Gjest Bananarama Skrevet 31. mars 2006 #6 Skrevet 31. mars 2006 Var visst godt ja, nå har han gått på kjøkkenet for å steke seg flere bananer. Etter det kan han klokke inn 12 fortærte bananer i dag. Sikkert like før han klatrer opp i taklampa og klør seg i øret.
miss idaho Skrevet 2. april 2006 #8 Skrevet 2. april 2006 Tror de bruker en annen type banenaer eller grønne. Et godt tips er å dele de i to, strø på et godt lag med sukker og legge de under grillen til sukkeret har blitt karamelisert. Digg dessert!!
Latee Skrevet 2. april 2006 #9 Skrevet 2. april 2006 Tror de bruker en annen type banenaer eller grønne. Et godt tips er å dele de i to, strø på et godt lag med sukker og legge de under grillen til sukkeret har blitt karamelisert. Digg dessert!! ← De bruker plantains (vet ikke hva det heter på norsk..).
Lillesøster Skrevet 2. april 2006 #10 Skrevet 2. april 2006 Har du en mikser, kan du lage smoothies. Ha masse bananer i, samt litt juice og is. Nam, det er godt og sunt.
Gjest Bananarama Skrevet 2. april 2006 #11 Skrevet 2. april 2006 Tror de bruker en annen type banenaer eller grønne. De bruker plantains (vet ikke hva det heter på norsk..). Det burde jeg faktisk visst. Har du en mikser, kan du lage smoothies. Ha masse bananer i, samt litt juice og is. Nam, det er godt og sunt. ← Ja, lagde smooties av resten, så nå står det halvannen liter i kjøleskapet og venter på å bli fortært. Bananer, frosne blåbær, kiwi yoghurt naturelle og sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå