Gå til innhold

Jeg forstår ingenting av dette strømforbruket vårt.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg går opp et effektledd ene og alene pga  lading av elbil. Lader den på natta siden det er lavere nettleie mellom kl. 22 og 6. 

Anonymkode: fe378...274

Det er penger ut av vinduet! Juster ned inntaket av strøm så sparer du flere hundrelapper… Det er ingen grunn til å gå opp et ledd pga lading av elbil.

Anonymkode: 16998...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbruket i år vs tidligere år kan ha gått ned fordi det i år er 12 grader midt i november. Bare en tanke.

Anonymkode: eb062...173

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her i huset innførte vi kald dusj for alle. Dvs stilte inn blandebatteri i dusj til maks 15 grader. Da gikk strømforbruket dramatisk ned. 

Anonymkode: 482f4...cb4

Og sånn vil dere leve? 
Deg om det. Jeg reduserer heller på andre goder enn å dusje i kaldt vann. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her i huset innførte vi kald dusj for alle. Dvs stilte inn blandebatteri i dusj til maks 15 grader. Da gikk strømforbruket dramatisk ned. 

Fy faen. 

Anonymkode: 16998...1cc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden):

Naboen var fortvilet over høy strømregning, så jeg sammenlignet vår. 

Vi bodde vegg i vegg, hadde nøyaktig samme størrelse, bare speilvendt.
Boligen var fra samme byggeår (naturlig nok)

Jeg lå litt under snittet, hun lå over.
Ikke rart siden de var fire mennesker, de var alle aktive i idrett, så de kjørte en maskin klesvask og en oppvaskmaskin om dagen.

Jeg er kun én, kjører oppvaskmaskinen én gang i uken, to hvis jeg har hatt selskap, og kjører en til to vaskemaskiner i uka. 

Men vi hadde også ulike tall for effektive og gjennomsnittlige boliger.

Var i perioder vært bortreist. 
Da har varmekablene på badet stått på 21 grader, og ellers har kun kjøleskap og fryser + internett vært koblet til. 

Har fortsatt ligget litt under gjennomsnittet.

De som oppgis å være mest energieffektive har ligget svakt over.

Da tenker jeg at tallene er uriktige.

Jeg vet om flere som har måttet bytte termostat etter å ha slått av varmekablene over en periode for å spare strøm. 
Det kostet dem mer å måtte betale for en elektriker å fikse, så jeg tror det er lurt å ha på litt varme likevel.

Takk for oppklaring, det er ganske pussig ja 😃

Anonymkode: 92d0a...31e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir nok unødig voldsomt, har heldigvis råd til strøm, selv om den gnager meg litt. Men det er rett og slett fordi jeg ikke finner synderne her. Korte dusjer derimot, det må de forholde seg til. 

Skal sies at min eldste dusjer i kaldt vann, men det er mer et innfall knyttet til trening/helse enn pålagt 🤭 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Østlandet. 

Kan jo forklare litt ja, normalt forbruk i september har vært 1500 kwh pluss, mens oktober over 2500 kwh. I år, 978 kwh september og 1448 kwh oktober. Oppvarming er nok hodebryet her, kanskje det som gir utslag, oppvarmingen er lite energivennlig i huset. Mens forbruket ellers ikke er så galt 🤔 

Dette var ikke rare forbruket. Hva er problemet?

Anonymkode: 0bdad...814

• Liker 1
Skrevet

Kan skjønne at du synes 2500 kWh er mye i oktober.

Vi er 3 i husstanden og sparer overhode ikke på strøm. Vi har elbil, tørketrommel og vaskemaskin som går daglig og dusjer hver dag så lenge vi vil. Har forbruk på 1500 kWh i oktober. Skrur dere varmen mye opp og ned? Det kan dra mye strøm. Er boligen ny eller gammel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...