AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:28 #1 Skrevet onsdag kl. 11:28 Jeg lukter aldri svette og jeg bruker aldri deo. Men det er ingen tvil om at noen deo'er skaper svettelukt. Er det noe lumskt med deo'er? Anonymkode: 169e9...4a5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #2 Skrevet onsdag kl. 11:30 Kan garantere at du lukter. Anonymkode: d078a...636 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:43 #3 Skrevet onsdag kl. 11:43 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan garantere at du lukter. Anonymkode: d078a...636 Jeg bruker heller ikke deo, og lukter virkelig ikke. Lover deg at min familie hadde sagt ifra - både fordi de sier ifra om alt, pluss at jeg har bedt dem om å si ifra. Her er en kar som har forsket på deo: Chris Callewaert anbefaler i stor grad å redusere eller slutte med deodorant, og her er hvorfor: Deodorant gir kortvarig effekt, men langsiktig problem Callewaert forklarer at deodorant dreper både «gode» og «dårlige» bakterier i armhulen. De gode bakteriene hjelper til med å holde vond lukt under kontroll. Når de fjernes, får de luktproduserende bakteriene (som Corynebacterium) dominans, og på lang sikt kan du faktisk lukte verre Anonymkode: 3bd84...965
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:26 #4 Skrevet onsdag kl. 13:26 Det er forskjell på en deodorant og en antiperspirant. Antiperspirant er det som blokkerer svette og skal hindre deg fra å bli våt under armen men en deo kun maskerer svette. Du svetter like mye men deodoranter skal da maskere eller prøve å hindre bakteriene som skaper lukt. Ikke alle deodoranter er laget likt så hvis ikke den formelen er god på å hindre bakterieveksten vil jo lukt ettervært oppstå. En antiperspirant skal blokkere svettet i å komme ut. Styrke på disse varierer ut i fra behov. Har mann rett antiperspirant brukt riktig for sitt individuelle svettenivå, så er det ikke normalt å lukte veldig svette. På dag 3 uten vask selvsagt men ikke gjennom en normal dag på kontoret og matbutikken på vei hjem. Anonymkode: 00d41...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå