Gå til innhold

Hund som ikke liker regnvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2 år gammel australien shepherd. Den trenger mye aktivitet, så den får turer på 2-3 timer til sammen hver dag. Men den liker ikke regn! Når det regner sliter jeg med å få henne ut. Hun snur og vil hjem straks hun har gjort fra seg. Er det flere som har slike hunder og hvordan løser dere det?

Anonymkode: 93d30...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godbiter, belønne turer mer under regn og motivere for å gå tur 

Anonymkode: 2139c...586

Skrevet

Samme her! Nå har vi en rase som ikke krever like mye mosjon som deres, så noen dager innimellom med kortere turer går fint. 

Regndekken hjelper til en viss grad så vi får gått litt hvertfall. Og så har vi noen steder hvor det er fint å kaste frisbee, da kan hun glemme været til en viss grad… Ellers blir det aktivisering innendørs til været bedrer seg 😊

Skrevet

Regndekken, gjør mye positivt i regn - evt redusere turene de dagene og bruke mer tid på mental aktivisering.

Skrevet

Det blir kortere turer de dagene, stort sett. Og vi bor i Bergen…. Men min hund er liten og trenger sjølvsagt mye mosjon, men kan klare seg - og er fornøyd med - roligere dager innimellom. Da blir det mer inne- aktiviteter, med søketeknologi eller lignende.

Anonymkode: feb9f...2cc

Skrevet

Testet med regnjakke på henne?

Jeg har Whippeter som jo hater regn, men med regnjakke på gjør de det de må.....når jeg har dratt de over dørstokken først.

Anonymkode: d8053...6cc

Skrevet

Bruk regndekken, gå gøye turer som f.eks løs i skog og mark, gjerne med andre hundevenner

(Kjedelige turer i bånd langs veier er ikke mye motiverende for verken hund eller eier)

Selv min korthårete hund elsker å være ute uansett vær, og vi bor i Bergen....

Anonymkode: 5aafd...919

Skrevet

Jeg pleier også å gå 2-3 timer daglig, men de dagene det regner så får han lov å bare gjøre fra seg og løpe inn igjen. Jeg pleier da å aktivisere han litt inne men ellers blir det en hviledag og han foretrekker det sånn. Hvis det regner flere dager blir med på tur likevel.

Anonymkode: 5e7b1...806

Skrevet
Marikken skrev (6 timer siden):

Samme her! Nå har vi en rase som ikke krever like mye mosjon som deres, så noen dager innimellom med kortere turer går fint. 

Regndekken hjelper til en viss grad så vi får gått litt hvertfall. Og så har vi noen steder hvor det er fint å kaste frisbee, da kan hun glemme været til en viss grad… Ellers blir det aktivisering innendørs til været bedrer seg 😊

Tabris skrev (5 timer siden):

Regndekken, gjør mye positivt i regn - evt redusere turene de dagene og bruke mer tid på mental aktivisering.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Testet med regnjakke på henne?

Jeg har Whippeter som jo hater regn, men med regnjakke på gjør de det de må.....når jeg har dratt de over dørstokken først.

Anonymkode: d8053...6cc

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bruk regndekken, gå gøye turer som f.eks løs i skog og mark, gjerne med andre hundevenner

(Kjedelige turer i bånd langs veier er ikke mye motiverende for verken hund eller eier)

Selv min korthårete hund elsker å være ute uansett vær, og vi bor i Bergen....

Anonymkode: 5aafd...919

Vi har et solid regndekken  til henne av denne typen. Så hun blir ikke våt på selve kroppen. Denne har hette, men hun liker ikke å ha noe på hodet.

IMG_2149.webp

Anonymkode: 93d30...430

Skrevet

Jeg er litt på takk og lov og halleluja fordi hunden min hater regnvær, men når vi må ut på lengre tur, så hjelper det litt med regndekken. Jeg sier litt, for bikkja mi hater regndekken nesten like mye som den hater regn, men jeg slipper i hvertfall søkkvåt hund i huset etterpå. Har et Hurta dekken som sitter godt og har høy hals, men ikke hette. 

Og bare for å si det, jeg har en vannhund.. skulle ikke tro regn ville være et problem nei.

Anonymkode: 546de...5f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...