Gå til innhold

Hvor mange timer i løpet av en arbeidsdag går til jobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

og ikke til å scrolle eller andre ting som ikke har med arbeidsoppgavene å gjøre? 

Anonymkode: 26eb2...730

Ca 1/2 parten 

Anonymkode: dd1ee...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fører timer. Om jeg ikke jobber så noterer jeg heller ikke timer. For eksempel om jeg tar en "scrolle og kaffepause" midt på dagen, eller en treningstur for den sags skyld. Arbeidsgiver bryr seg lite om hvor jeg er og hva jeg gjør, ser kun på resultater, så jeg lurer bare meg selv om jeg suller rundt.

Unntaket er om jeg prater med kollegaer, tar en kaffe, blir sittende lenge til lunsj, og slikt. Da er det jo ofte en miks av jobb, debrief og privat. Så det føler jeg på "interne møter". 

Som noen allerede har nevnt. Det blir gjort betydelig mer på hjemmekontoret enn på kontoret. Men kontordagene er likevel viktige for det sosiale og kollegiale. 

Anonymkode: e754a...ff2

• Liker 1
Skrevet

Tjah, jobber prosjektbasert så det varierer veldig.

Har jeg mye i ilden får jeg så vidt hodet over vann i ukesvis og uproduktivitet er ikke alternativ. 

Er det som nå, forventet stille, blir det mye scrolling og fjas. Jeg kan ikke IKKE være tilgjengelig eller fysisk tilstede, men det er ikke mye produktivt å hence fingra i.

Anonymkode: c516e...bd7

Skrevet

Det kommer helt an på rollen og hva som blir definert som arbeidsoppgaver. Jeg har ansvarsområder men lite definerte «oppgaver». De må jeg bryte ned selv, arbeidsgiver er interessert i at prosjektet blir løst innen ett gitt tidspunkt.

Dvs at aktiviteter som kaffe med en kollega, snakke med en bransjekollega, eller lytte til en podcast for inspirasjon kan være endel av dette. Selvsagt kommer fysiske oppgaver som å utvikle en rapport eller presentasjon ut av dette, men ideer kommer som regel ikke servert på ett samlebånd. 

Anonymkode: 9ac8f...ea6

Skrevet

Kontorjobb/saksbehandler. Jobber kanskje 5,5 timer når jeg er på kontoret. Tar oss lang betalt lunsj, også blir det en del småpauser mellom slaga. Men det er ganske ofte arbeidsrelatert prat i småpausene ved kaffemaskinen. 

Anonymkode: e2d1c...984

Skrevet

Er sykepleier i hjemmetjenesten - har som regel null tid til scrolling. Lunsjen går med til å få unna litt dokumentasjon, spise og snakke med kolleger. Det eneste jeg bruker mobilen til er å sjekke innimellom om de har ringt fra barnas skole og barnehage.

Anonymkode: d6578...ebb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er sykepleier i hjemmetjenesten - har som regel null tid til scrolling. Lunsjen går med til å få unna litt dokumentasjon, spise og snakke med kolleger. Det eneste jeg bruker mobilen til er å sjekke innimellom om de har ringt fra barnas skole og barnehage.

For å svare mer nøyaktig på spørsmålet: hele arbeidsdagen går med til jobb, med unntak av ca 20-30 min matpause. (På travle dager rekker jeg kanskje ikke det en gang, men må hive i meg maten på fem minutter).

Skrevet

100% på hele dagen. Jobber i bhg. 

Anonymkode: 28cbd...79c

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig varierende. Kommer an på hvor i sesongen vi er, hvor mange andre som har fri eller er ute på oppdrag, hvor tilfeldigtravelt det er osv. Og så er en del av jobben min å bemanne/være tilgjengelig, dvs at jeg faktisk gjør jobben min kun ved å være på jobb.

Anonymkode: ce2a3...d2d

Skrevet
Abra skrev (15 timer siden):

Scrolling funker dårlig når man jobber som bussjåfør..

Er bussjåfør et relevant yrke i denne tråden?

Skrevet

Har kontorjobb. Er jeg på kontoret regner jeg med rundt 6-7 timer pga lunsj, folk som bare skal spørre om noe, spørsmål i fart og annen smalltalk som oppstår. 

Har jeg hjemmekontor blir det 7,5 timer siden det ikke er noen forstyrrelser. Jeg pauser om jeg f.eks skal sette på en vask, lufte hunden, eller ta en tlf privat. 

Anonymkode: 7f53d...7c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

og ikke til å scrolle eller andre ting som ikke har med arbeidsoppgavene å gjøre? 

Anonymkode: 26eb2...730

Det kommer an på. Jeg driver eget foretak som i stor grad er sesongbasert. Når det er utenfor sesong og lite å gjøre, kan de bli null jobbing flere dager på rad, mens når det er travelt, blir det ofte 12-14 timer aktiv jobbing om dagen, seks dager i uka.

Anonymkode: e4380...b2e

Skrevet
Runnah skrev (1 time siden):

Er bussjåfør et relevant yrke i denne tråden?

Kunne ikke lese noe om restriksjoner. 

• Liker 3
Skrevet

Er lærer i første klasse i år og har ingen pauser ila skoledagen, er med elevene hele skoledagen, går som oftest rett i møter etterpå eller planlegging. Går stort sett hjem mellom 15.30 og 16. Kan med handen på hjerte si at jeg jobber hele dagen, og rekker ikke å gå inn på sosiale medier. 

Anonymkode: f168e...d08

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig varierende. Kommer an på hvor i sesongen vi er, hvor mange andre som har fri eller er ute på oppdrag, hvor tilfeldigtravelt det er osv. Og så er en del av jobben min å bemanne/være tilgjengelig, dvs at jeg faktisk gjør jobben min kun ved å være på jobb.

Anonymkode: ce2a3...d2d

Høres ut som en skikkelig tullejobb 😵‍💫

Anonymkode: a81e3...ded

Skrevet

En del av jobben min er konkrete og praktiske oppgaver, men en del er også å være til stede og tilgjengelig, og en del er å holde meg oppdatert, både faglig og internt på arbeidsplassen. Ergo kan både lunsjpausen som trekker litt ut og aktivitet på sosiale medier være nyttig og relevant for jobben - og det innlegget på KG bli skrevet mens jeg venter på neste henvendelse og har som hovedarbeidsoppgave å være tilgjengelig. Jeg skal ikke påberope meg å være 100% jobbeffektiv 100% av tiden, men jobb kan være så mangt.

Anonymkode: 76ce7...771

Skrevet
Abra skrev (55 minutter siden):

Kunne ikke lese noe om restriksjoner. 

Jeiks...

Skrevet

Scroller ikke på jobb. Jobber minimum 8, vanligvis 10-12, timer om dagen. Jobber i det private, og fakturerer. Så åpenbart kan jeg ikke fakturere kunder for at jeg sitter og scroller på nett.

Anonymkode: 9e95f...1b6

Skrevet
Runnah skrev (4 timer siden):

Jeiks...

Gjesp…

Skrevet

Rundt 7 timer går til jobbing. Alt timeregistreres ned til 15 minutter. Hjelper jeg en kollega så blir det interntid, men jeg må fortsatt skrive hvorfor.  

Anonymkode: 7b832...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...