Gå til innhold

Blir du så utslitt etter jobb at du ikke klarer annet enn å ligge på sofaen?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men det viste seg at jeg har en kronisk sykdom. Så nå er jeg sykemeldt. 

Anonymkode: d7b2f...5c3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor er mange uføre. Fordi de har tomt batteri etter jobb. Saken er at dette er ikke unormalt for dem som drar ræva si opp tidlig og gjør en innsats.

Er helt ferdig selv etter jobb enkelte dager. 100% jobb.

Anonymkode: 9d01e...bab

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, det skjer oftere og oftere etter jeg tippet 50 år…. Men ikke alltid selvsagt. Blir mest sliten i hodet, ikke fysisk sliten 

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, virkelig ikke. Jeg er lærer, mamma til to barn og har hund. Dagene er ekstremt travle til tider, men jeg liker det og har mye energi. Jeg er ganske streng med meg selv når det gjelder å spise riktig mat og nok mat, og jeg trener styrke. Sover nesten nøyaktig 7 timer i døgnet. 

Anonymkode: 5b263...943

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, virkelig ikke. Jeg er lærer, mamma til to barn og har hund. Dagene er ekstremt travle til tider, men jeg liker det og har mye energi. Jeg er ganske streng med meg selv når det gjelder å spise riktig mat og nok mat, og jeg trener styrke. Sover nesten nøyaktig 7 timer i døgnet. 

Kan legge til at jeg er 43 år.

Skrevet

Før var det slik, jobbet i helse. Brant ut. Nå har jeg en dagjobb innen IT, og har overskudd til å trene 4 ganger i uka, studere deltid, hobbyer og sosiale greier😅 

Anonymkode: 62ac5...22b

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, har ikke mer å gå på. Pedagogisk leder i barnehage, som har jobbet på seg kronisk sykdom. Men håper jeg holder i noen år til før jeg knekker totalt.  Merker hvor mye bedre livskvalitet jeg har fått med å ha permisjon en periode. Men snart tilbake i jobb, og er ikke noe alternativ å bytte jobb, da må jeg flytte... og jeg har verdens beste jobb på mange måter. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, absolutt! Bruker alt jeg har av energi på jobb. Helt ødelagt mentalt når jeg kommer hjem, og har null å gi min egen familie. Tror det er ganske vanlig når man jobber hele dagen med mennesker som ikke alltid er like medgjørlige.. 

Hadde byttet jobb på dagen om jeg kunne, men er fanget i dette yrket frem til huslånet er betalt og jeg kan gå ned i lønn. 

Anonymkode: 29af8...ec1

• Hjerte 2
Skrevet

Nei. Jeg trener stort sett hver dag etter jobb, og får masse energi av det.

Det skal sies at jeg gikk rundt og følte meg helt kokt etter jobb i mange år. Så viste det seg at jeg trengte briller…..! Ganske ufattelig at jeg gikk rundt så lenge uten å skjønne det. 🤯 (Jeg trente den gangen og, men hodet var helt kjørt etter en arbeidsdag foran skjermen. Så jeg kunne fint sagt at sofaen var det eneste jeg orket ;)).

Skrevet

Kan hende jeg legger meg under dyne, teppe, men jeg gjør noe på telefon, "pc", og det er mest fordi jeg har det litt kjølig i heimen, sensitiv for ovnvarme, partikler i luften. Må anskaffe meg peis på sikt. 

Anonymkode: 1a97c...16b

Skrevet

Halvparten av jobbdagene gjør jeg ingenting etter jobb. Jeg ligger med hodepine. Og da går dagen etter og vekk.

Jeg risikerer å bli ufør om dette ikke endrer seg.

Anonymkode: c10f4...016

Skrevet

I feil jobb, ja. 

Anonymkode: 316f3...7ee

Skrevet

Ja, fordi jeg mistrives sterkt i arbeidsmiljøet (2 utfrysende kollegaer og 1 ræva leder), og kompetansen min blir ikke verdsatt for fem flate øre. Mye mental kapasitet som ufrivillig går til mistrivsel og det går utover min totale helse. Men skal ut i svangerskapspermisjon snart og teller ned til den dagen jeg går ut i permisjonen, anser siste dag før perm som siste dag på dette drittstedet. 

Anonymkode: afff2...227

• Hjerte 1
Skrevet

Nei. Jobber rotasjon. Når jeg er på jobben kan jeg gå rett og legge meg, det er andre som gjør alt av matlaging, vasking, klesvask etc for meg. Når jeg har fri driver jeg med hobbyer hele dagen (fjellturer, håndarbeid, trening etc)

Anonymkode: 988d6...545

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, jobber som lærer. Er helt utslitt etter jobb.

Anonymkode: efcc1...fbb

Skrevet

Enkelte dager ja, men stort sett ikke. Har 1 times grei reisevei, så hodet er stort sett tømt til jeg kommet hjem. Blir trening og hobby, pluss studier utenom jobb. Iblant møter jeg venner også. Jeg tar også vare på meg selv, feks regelmessig massasje. Det pluss yoga hjelper meg å slappe av i kropp og hode.

Til våren er studiene litt mindre krevende, så da håper jeg å få trent mer og lagd mer mat fra bunnen av.

Skrevet

Ja, sånn er det for meg, og sånn er det for mange. Har også en venninne som ble ufør pga hun var sliten etter jobb og ikke hadde noe liv (utmattelse), slik at hun kunne bruke dagene på å trene, slik at hun hadde overskudd til ting utenom jobb. Det ironiske er jo at hun alltid har overskudd til å trene og gjøre ting, og klager på at vi andre venninner ikke orker, fordi vi er helt ferdig etter jobb…. Samtidig sier hun at vi nærmest ikke har lov å klage, siden det ikke feiler oss noe…. Vel, det er normalt å være sliten etter jobb! Det betyr ikke at man trenger å være 100 prosent ufør! 

Anonymkode: a1b67...0f2

• Liker 6
Skrevet

Jobber turnus, og Ja, jeg blir ekstremt sliten etter dagvakt, særlig når jeg har flere dagvakter på rad eller dagvakt etterfulgt av kveldsvakt. 

Anonymkode: 42650...65e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har det vært en slik periode, ja - litt unntakstilstand med omstilling, ny sjef etc - på jobb bare åtte timer, men sjelden jeg orker lage middag -  bare varme opp mat, slappe av noen timer på sofaen, noen ganger får jeg gjort litt rydding og litt annet, men den siste måneden har det vært slik... 

Anonymkode: 6fb06...c38

Begynn å meal prep hvis ikke du orker å lage middag. Jeg gjør det hver søndag og onsdag. Kroppen min fortjener god og næringsrik middag hver dag. Før kunne det gå en eller to dager uten middag, fordi jeg ikke hadde energi hver dag.

Anonymkode: 3bfd1...901

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg blir "utmattet" og lat av å gå hjemme. Nettopp hatt langfri i 2 uker. Nesten ikke gjort noe hjemme, når jeg er i jobb så får jeg svingt meg rundt og gjort ting. Merkelig egentlig. 

Anonymkode: 6f9cd...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...