Gå til innhold

Blir du så utslitt etter jobb at du ikke klarer annet enn å ligge på sofaen?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir du så utslitt etter jobb at du ikke klarer å gjøre noe etterpå utenom å ligge på sofaen og gjøre de nødvendige tingene du må gjøre for å forberede til neste dag, eller har du overskudd til hobbier, være sosial og andre ting? 

Anonymkode: 0e8af...a49

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde, fordi jeg hadde feil jobb.

Anonymkode: ac8f4...1b0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja.

Skal også sies at jeg er 40 % sykemeldt også utmattelsessymptomer. Legen vil sykemelde meg mer.

Men burde det være vanlig? Er drt vanlig fir en frisk kropp i en sunn jobb? Nei.

Anonymkode: 32850...190

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg blir så utslitt. Jobber med barn på autismespekteret som har flere diagnoser (mye utagering, skriking osv.). Dette vil nok ikke gå i lengden, har null overskudd i hverdagen.

Anonymkode: fc80c...bd5

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Nei, da tror jeg at jeg hadde byttet jobb. Men liker å ligge å slumre litt på sofaen etter middag :) for kosen sin del.

• Liker 1
Skrevet

Med småbarn er ikke det et alternativ uansett hvor sliten man skulle være. Da er det bare å legge meg tidligere på kvelden slik at jeg kan holde ut en hel dag rett og slett. Det anbefales hvis du er så sliten. 

Anonymkode: 0293f...483

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Ja dessverre, jeg jobber i bhg og klarer ikke delta på noen form for aktiviteter etter jobb.

Anonymkode: 95b71...a1b

• Liker 6
  • Hjerte 6
Skrevet

Nå har det vært en slik periode, ja - litt unntakstilstand med omstilling, ny sjef etc - på jobb bare åtte timer, men sjelden jeg orker lage middag -  bare varme opp mat, slappe av noen timer på sofaen, noen ganger får jeg gjort litt rydding og litt annet, men den siste måneden har det vært slik... 

Anonymkode: 6fb06...c38

Skrevet

Nei, absolutt ikke, K65

Anonymkode: 78232...652

Skrevet

Ja! Men begynte endre kostholdet først, så begynte jeg tvinge meg innom trening på vei fra jobb. 

Anonymkode: 883d4...c8a

• Nyttig 2
Skrevet

Jepp.

Kronisk syk og prioriterer å jobbe. 

Anonymkode: b21a0...e18

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde det sånn i mange år. Endte opp totalt utbrent og med en autisme-diagnose da jeg var 40. Er fremdeles helt ødelagt etter å ha presset meg selv for hardt hele livet, og nå kan jeg ikke jobbe engang, så har null jobb og null sosialt liv

Anonymkode: 1b88a...475

• Liker 3
  • Hjerte 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp.

Kronisk syk og prioriterer å jobbe. 

Anonymkode: b21a0...e18

Ikke gjør det. Prioriter å leve litt i stedet, vær så snill. Hilsen meg i innlegget over.

Anonymkode: 1b88a...475

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Ja. Jeg jobber i barnehage, bruker alt jeg har av energi på jobben. Må virkelig ta meg sammen for å være en god mamma når jeg kommer hjem. Jeg innser nå at jeg ikke kan ha denne jobben lengre. Har ikke energi til venner eller noe sosialt eller hobbyer. Alt går til jobb, og barna mine. Det er ikke så kjekt dette livet. 

Anonymkode: 02dab...207

• Liker 4
  • Hjerte 8
Skrevet

Måtte duppe i bilen før jeg kjørte hjem i , bare for å havne på sofaen ja. 

Kollapset på jobb tilslutt.  Fast Forward - ufør idag. 

Jeg var veldig, veldig syk

Anonymkode: 640de...97a

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet

Nei, trener stort sett etter jobb, løping, intervall og styrketrening.

Får energi av det 

Anonymkode: 8dd1a...bdb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jobbet/vært lærling over 2,5 år i 80% stilling mens jeg har gått på aap(lang historie) ikke orket å være sosial annet enn det som har blitt arrangert på jobb og familieselskap. Mistet all kontakt med nesten alle rundt meg pga lite overskudd. Har fremdeles "ikke kommet meg" selv om jeg ikke har jobbet på halvannen mnd annet enn 1 mnd avklaringstiltak. Alt er ett ork, så er legen neste for å sjekke vitamin verdier, så be om ny henvisning til dps etterhvert. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jobber i barnehage,på snart 2 året.Sliten når helga kommer,vondt i magen og kvalm.Har også UC,tarmsykdom og diabetes.Rekker nesten ikke ta medesinen om morgnen,før maset og stresset starter.Hjelper heller ikke med avdelingsleder som skal ha syklig kontroll på alt også .

Anonymkode: 2d0a7...47c

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. 

Skrevet

Ja, er psykolog og helt mentalt utslitt hver dag etter jobb. Trenger egentlig en lang periode uten klinisk arbeid, men det er dessverre ikke mulig.

Anonymkode: 2953b...4cb

• Hjerte 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...