Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har valgt å kjøpe sølvmynter som investering eller beredskap/sikkerhet? Hvor mange 1 ozt. mynter er fornuftig å ha som et minimum i så tilfelle? Og så gidder jeg ikke få kommentarer fra dere som ikke er seriøse eller som ikke har tro på spare-formen.

Anonymkode: 57022...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet med kontanter som beredskap, de går bare ut på dato før jeg får bruk for den. Det fine med sølvmynter er at de ikke har noen utløpsdato. 

Anonymkode: ddbb9...c8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sølvmynter som investering har i etterpåklokskapens navn vært en god plassering det siste året.

Som betalingsmiddel i tilfelle total krise? Njææh... Hvilket scenario ser en da for seg? Ukraina har vært i fullskalig krig de siste tre årene. Selv der har de et passelig fungerende banksystem og bruker bankkort.

Anonymkode: 5b29d...703

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 20.37):

Flere som har valgt å kjøpe sølvmynter som investering eller beredskap/sikkerhet? Hvor mange 1 ozt. mynter er fornuftig å ha som et minimum i så tilfelle? Og så gidder jeg ikke få kommentarer fra dere som ikke er seriøse eller som ikke har tro på spare-formen.

Anonymkode: 57022...b53

Ingen. Normale mennesker i Norge oppgir vekt i gram. Derfor har du nok bare tittet litt på dustete youtube investerings videoer, og later som du driver med dette. 

Antar du ikke kan noe om ansvarsmerker? Eller renhet? Bare tenkte kjøpe på kinesiske nettsider?

Anonymkode: e8355...83e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ca 300 sølvmynter samt noen gullmynter. Til sammen verdt ca 430000 nå. 

Anonymkode: 4b2c3...e8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ca 300 sølvmynter samt noen gullmynter. Til sammen verdt ca 430000 nå. 

Anonymkode: 4b2c3...e8d

Hva er den årlige forsikringspremien på en sånn beholdning? Og har forsikringsselskapet føringer for hva slags safe man må ha myntene plassert i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...