AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:49 #21 Skrevet tirsdag kl. 19:49 Ingenting, men jeg bor alene med 100% jobb. Bruker ca. 300 mer per uke enn det jeg har gjort tidligere, så merker at det har gått opp en del. Anonymkode: 51c36...779
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:58 #22 Skrevet tirsdag kl. 19:58 Vi har ikke kuttet ut noe, mat må man ha, og synes det er viktig at barna spiser sunt og variert. Verste er prisen på epler, over 60kr for 6 epler, og ikke minst kiwi. Anonymkode: 7a392...c26 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:01 #23 Skrevet tirsdag kl. 20:01 Kjøper mye mindre frukt, fisk, kylling og egg enn før. Nå er det som oftest «ukens tilbud» som avgjør hva jeg kjøper. Anonymkode: 29a03...005 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:01 #24 Skrevet tirsdag kl. 20:01 Jeg kjøper absolutt ikke stor plate sjokolade når det ikke er på tilbud. Helt hinsides pris. Så det er mindre godteri og det er jo bra egentlig. Ellers prioriterer vi sunn og god mat over mye annet. Kutter heller ned andre steder. Anonymkode: 5c5be...d24 1
Hensatt Skrevet tirsdag kl. 20:04 #25 Skrevet tirsdag kl. 20:04 Dere som kutter ned på frukt og grønnsaker; hvorfor kutter dere ned på den billigste maten? 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:05 #26 Skrevet tirsdag kl. 20:05 Frukt, juice og yoghurt i små beger. Kjøper kun frukt på kampanje og yoghurt på tilbud ev. naturell. Juice en sjelden gang til helgefrokost. Anonymkode: f05ff...180
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 20:06 #27 Skrevet tirsdag kl. 20:06 Gnå skrev (17 minutter siden): Bare nysgjerrig. Mener dere at dere kjøper kjeks i sesong? Hva betyr egentlig det? Er det noen kjeks som passer til spesielle sesonger? Har jeg gått glipp av noe? For å svare på spørsmålet: Jeg har egentlig alltid hatt et ganske nøkternt matbudsjett, så føler at det ikke er så mye å kutte på der. Men er kanskje litt ekstra oppmerksom på tilbud? Også synes jeg egentlig at man burde se om det er andre ting man kan knipe inn på for å heller bruke det på mat, hvis alternativet er "dårlig mat". Men det finnes jo mye (nokså) billig sunn mat også, da Denne lurte jeg også på - jeg har aldri hørt om kjeks-sesong 🤔 11
Tipaa Skrevet tirsdag kl. 20:08 #28 Skrevet tirsdag kl. 20:08 Går gjennom alle tilbudsaviser, finnes en fin app til dette. Så handler jeg det som er på tilbud, ellers går det i handling på Kiwi eller rema
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl. 20:13 #29 Skrevet tirsdag kl. 20:13 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Meny+Joker+Bunnpris+kiosker+bensinstasjoner tør jeg ikke engang sette foten innafor lenger. Selv har jeg kuttet ned på Fjordland, pølsepålegg og frukt (men ikke grønnsaker). Anonymkode: 2c717...1fa Meny er ofte rimeligst, men blir månebedotten når jeg ser agurken jeg betaler 15-18 kr for (inkl mva) på Storcash koster 32 på Mega feks
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl. 20:14 #30 Skrevet tirsdag kl. 20:14 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke kuttet ned på noe. Mat må man ha. Og med seks barn, så går det mye av alt, inkl frukt og grønnsaker. Anonymkode: 5e738...63a Samme her, derfor jeg er sjeleglad vi har hage og mulighet til å handle på engros butikker
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:14 #31 Skrevet tirsdag kl. 20:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kuttet ned på frukt og grønnsaker, og fisk. Før spiste jeg mye torsk og laks, men det har jeg ikke råd til lenger. Derimot har jeg begynt å kjøpe frossenpizza når den er på tilbud. Det var noe jeg aldri kjøpte før, men nå har jeg ikke råd til å tenke så mye på hva som er sunt og ikke. Anonymkode: d594c...6fb Samme her. Det er trist. Tidligere kjøpte jeg ofte pakke med fisk til 49kr, men den koster nå 139kr. Frukt og grønt har jeg kutta mye ned på. Spiser mer Grandis når de er på tilbud, og kjøper fiskekaker av og til. Fisk med grønnsaker og poteter har blitt erstattet av fiskekaker med posepotetstappe og hermetiske erter. Tragisk… Anonymkode: 10476...fa2
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl. 20:18 #32 Skrevet tirsdag kl. 20:18 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har ikke kuttet ut noe, mat må man ha, og synes det er viktig at barna spiser sunt og variert. Verste er prisen på epler, over 60kr for 6 epler, og ikke minst kiwi. Anonymkode: 7a392...c26 Hvorfor kjøper dere ikke de i kg poser? 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:22 #33 Skrevet tirsdag kl. 20:22 Kjøper mindre juice og saft + har kuttet ut Biola. Kjøper færre sorter pålegg og velger havregryn fremfor frokostblanding. Har også kuttet tøymykner. Prioriterer ren og sunn mat, men klarer ikke kutte ut søtsaker. Kjøper litt mer chips (som er rimeligere) og sjokolade kun på tilbud. Anonymkode: bc0be...7d3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:23 #34 Skrevet tirsdag kl. 20:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig kryptisk dette! Har du noen gode "inside" tips til steder du handler? Anonymkode: f47f6...d12 Våre beste tips er: last ned appen kupp, da får du oversikt hver søndag. Spiser dere mye brød er disse ofte på 30-40% rett før stengetid. Sjekk disken for rabatterte varer. Om dere ikke allerede har gjort dette: Planlegg ukesmeny, og vær kun på butikken en dag. Lag en god handleliste. Maten er dyrere nå enn tidligere, men vi bruker maks 10.000 i måneden på mat for 4 mennesker og en katt. Men vi handler ofte og mye på tilbud. Vi bor også nærme grensa og synes utvalget og prisene på kjøtt er bedre der. Man kan bytte ut vanlig kjøttdeig med svinekjøttdeig feks, den så jeg var rimeligere. Vi har også en lokal bonde på bygda, der er grønnsakene under halvpris av dagligvarebutikkene. Har du tilgang på slike? Egg feks var ikke så gal pris på i forhold til kiwi, men igjen så er egg veldig mye billigere i sverige, samme med melk og fløte. Men igjen kommer det ann på hva dere vil spise og ikke. Vi hadde nok vært nødt til å kutte i ren fisk om vi ikke fisk hjemmefisket fra familie. Rene laksefileter har blitt kjempe dyrt. Anonymkode: fb24d...6f3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:24 #35 Skrevet tirsdag kl. 20:24 Jeg handler minst mulig på ordinær matbutikk. På eksotiske butikker kjøper jeg tørrmat som bønner, linser, kikerter, ris, pasta, bulgur osv., samme med frukt&grønt. Avokado til 17kr? Ja takk! Kjøper også krydder, tomatpure, ol. Potet, smør, yoghurt, melk, egg og biffkjøtt kjøper jeg på en gård som bare er 15 min unna, nerså poteten men den kan jeg jo også kjøpe i større kvanta. Handler jeg på butikk så handler jeg stort sett bare tilbudene så langt det lar seg gjøre. Men det er jo noe jeg kan gjøre fordi jeg har bil. Anonymkode: dac26...607
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:25 #36 Skrevet tirsdag kl. 20:25 Gunstein123 skrev (3 timer siden): Brukte å kjøpe med meg en focaccia (middels stor baguett) på en bensinstasjon som lunsj-mat på jobb, men ærlig talt: 159 kroner for en slik med ost og skinke er helt borti natta! Ja. Da er man frivillig ransoffer. Anonymkode: 287cc...f70
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:27 #37 Skrevet tirsdag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Meny+Joker+Bunnpris+kiosker+bensinstasjoner tør jeg ikke engang sette foten innafor lenger. Selv har jeg kuttet ned på Fjordland, pølsepålegg og frukt (men ikke grønnsaker). Anonymkode: 2c717...1fa Kjøper ALDRI sjokolade. Kun smågodt på tilbud. Anonymkode: c3db9...6a0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:29 #38 Skrevet tirsdag kl. 20:29 Meny, godt kjøtt (hadde ofte biff eller lam på lørdagene). Ost og kjeks. Sjokolade og potetgull (det siste er jo bra da 😅). Blomkål! 39kr for en ussel knoll.. det er jo ikke bra! Lar tilbud styre middager. Anonymkode: d0964...250
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:33 #39 Skrevet tirsdag kl. 20:33 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjeks, men kjøper i sesong. Anonymkode: 67226...679 Når er det sesong for kjeks? Anonymkode: 2f50a...603 2
Hensatt Skrevet tirsdag kl. 20:35 #40 Skrevet tirsdag kl. 20:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når er det sesong for kjeks? Anonymkode: 2f50a...603 Hele året 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå