AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:28 #1 Skrevet tirsdag kl. 15:28 Blir så inspirert av flere stiler og har skjønt at ikke alle passer så godt sammen. Alt fra kraftige naturfarger og kraftig mørkt tre til lyse treslag i lett stil. Det som jeg sliter mest med er hvor minimalistisk og moderne jeg skal ha det uten at det ikke blir hjemmekoselig. Jeg liker ikke for mye betong, glass og stål. Men kan synes lyse minimalistiske boliger med lyse innslag av eik er fint. Typisk skandinavisk moderne stil. Så har jeg dager jeg vil ha en mørk og tyngre stil, som engelsk landliv. Resultatet er at jeg står som en forvirret fjott og ikke foretar meg noe. Anonymkode: 9df3a...434 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:30 #2 Skrevet tirsdag kl. 15:30 Hva med å ha ulik stil i hvert rom? Så kan du evt se litt over tid om det er noen du liker bedre enn andre og gjøre justeringer etter det. Anonymkode: ff0a2...c95 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:32 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:32 Det høres ut som du trenger å bruke tid på dette, en må bo seg skikkelig til. Gjerne føle på stemning gjennom året, hvordan lyset utenfra faller, og hvordan rommet fungerer. Det er ikke gitt at en bare bestemmer en stil, og så fungerer det. Anonymkode: 2803c...e31 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:34 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:34 Lag et moodboard så kan du ‘teste’ om ting du vil kjøpe passer inn. Så må man på en måte bare velge den stilen man synes er aller finest (eller en av de man synes er fine) dersom det ikke kommer naturlig 😅 Anonymkode: 7142d...801 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:39 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:39 Du trenger jo ikke å ha én stil. Jeg vet ikke hva slags stil vi har her hjemme. Jeg kan la meg inspirere av instagram og pinterest, men jeg kjøper gradvis inn ting jeg synes er fint og passer sammen. Du trenger ikke å ha en hummer- og kanari-stil, men ikke lås deg fast i én spesifik stil! Da kommer du aldri til å bestemme deg for hva du vil ha! Kjøp litt og litt, ta det gradvis, og til slutt så får du et hjem som representerer deg! Anonymkode: dae0b...6c4 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:44 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:44 Høres ut som du lider av tankekjør. Som for tiden er rettet mot interiør. Ro ned. Er det noe som haster? Jeg kan forstå det hvis du sitter med ny leilighet og hus, og må få ting på plass. Masse hjelp å få på nett. Ta utgangspunkt i byggestilen kanskje? Anonymkode: 43675...20e 4 1
Matas Skrevet tirsdag kl. 17:33 #7 Skrevet tirsdag kl. 17:33 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:59 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:59 Vi solgte huset og flyttet inn i et hus som vi pusset opp hele første etasje. Møblene og stilen vi hadde i forrige huset har vi satt i det nye huset og alt passet, til og med mye bedre og finere enn i forrige huset. Jeg har en stil hvor alt må passe sammen og viktigst av alt «less is more». Det finnes jo masse inspirasjon på nettet om du er usikker selv. Anonymkode: f7130...046 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:04 #9 Skrevet tirsdag kl. 19:04 Min løsning er å få det ut i ulike deler av huset. Soverommet er mørkt og tungt med mye tekstiler. Stua er lettere og lysere. Gangen en slags mellomting. Anonymkode: 32fd5...aee 1 1
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl. 19:11 #10 Skrevet tirsdag kl. 19:11 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min løsning er å få det ut i ulike deler av huset. Soverommet er mørkt og tungt med mye tekstiler. Stua er lettere og lysere. Gangen en slags mellomting. Anonymkode: 32fd5...aee Enig 😊 Samtidig har jeg gjerne noe som går igjen og som er som en rød tråd gjennom huset. Fargepalett passer sammen, selv om det ikke er samme farge i de ulike rommene. Dersom jeg går over til en annen farge i et tilstøtende rom, har jeg gjerne et bilde eller lignende som tar opp farger fra begge steder. Grunnpaletten er nøytral, så har heller interiøret farger. Bruk av ulike materialer, teksturer, og naturmaterialer gjør det hjemmekoselig. Gulvtepper, ullpledd, linputer, planter, behagelig lys. Vi har pusset opp, men huset er fortsatt noe tidstypisk. Har brakt inn noe fra stilen som var da huset ble bygget selv om det meste er moderne. Endret tirsdag kl. 19:11 av Rosa Dartle 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:13 #11 Skrevet tirsdag kl. 19:13 Rosa Dartle skrev (1 minutt siden): Enig 😊 Samtidig har jeg gjerne noe som går igjen og som er som en rød tråd gjennom huset. Fargepalett passer sammen, selv om det ikke er samme farge i de ulike rommene. Dersom jeg går over til en annen farge i et tilstøtende rom, har jeg gjerne et bilde eller lignende som tar opp farger fra begge steder. Grunnpaletten er nøytral, så har heller interiøret farger. Bruk av ulike materialer, teksturer, og naturmaterialer gjør det hjemmekoselig. Gulvtepper, ullpledd, linputer, planter, behagelig lys. Vi har pusset opp, men huset er fortsatt noe tidstypisk. Har brakt inn noe fra stilen som var da huset ble bygget selv om det meste er moderne. Ja, det gjør jeg også. Det er ikke to ulike stiler som kræsjer, fargepalett går igjen, men "tyngden" varierer. Tror besøkende vil si at stilen min er gjennomført, selv om stua har lette lingardiner og soverommet tunge velurgardiner, hvis du skjønner. Anonymkode: 32fd5...aee 2 1
Maud-1919 Skrevet tirsdag kl. 19:17 #12 Skrevet tirsdag kl. 19:17 (endret) Jeg brukte interiørarkitekt. Jeg vet hva jeg liker, men jeg får det ikke til å komme sammen i en helhet. For oss var det en god investering som har spart oss for mange bomkjøp. Vi har fått et funksjonelt hjem, med farger vi liker - og hvor vi ikke blir å bytte ut ting eller møbler på mange år Endret tirsdag kl. 19:18 av Maud-1919 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:22 #13 Skrevet tirsdag kl. 21:22 Maud-1919 skrev (2 timer siden): Jeg brukte interiørarkitekt. Jeg vet hva jeg liker, men jeg får det ikke til å komme sammen i en helhet. For oss var det en god investering som har spart oss for mange bomkjøp. Vi har fått et funksjonelt hjem, med farger vi liker - og hvor vi ikke blir å bytte ut ting eller møbler på mange år Uten tvil best resultat. Men langt utenfor budsjett dessverre. Anonymkode: 9df3a...434 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:34 #14 Skrevet tirsdag kl. 21:34 Jeg vet ikke hva slags stil jeg har, eller om jeg har en stil. Men jeg er opptatt av interiør, og vet hva jeg liker, og så har jeg ting jeg liker. Der er jo en løsning. Liker du masse forskjellig kan du jo teste ut med rimelige ting (brukt osv), og se om det er en spesiell stil du skal satse mer på framover. Et tredje alternativ er å satse på en stil - gjerne inspirert av en bolig el du liker, og så må du bare innfinne deg med den. Anonymkode: d4543...407 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:42 #15 Skrevet tirsdag kl. 21:42 Jeg har alltid latt typen hus vi bor i bestemme stilen. Da vi bodde i funkis blokk, var stilen skandinavisk og mer minimalistik. Nå bor vi i en stor sveitservilla fra 1800 tallet, og nå er stilen typ britisk og herskaplig fordi det passer til huset vi bor i. Anonymkode: 8ef7a...b45 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:44 #16 Skrevet tirsdag kl. 21:44 Jeg vil slå et slag for eklektisk stil, det er flott med kontraster. En gammel skjenk sammen med hylle fra Vitra i samme rom, med noe som binder sammen fargemessig. Se serien Nordiske Designklassikere på NrK og bli inspirert! Det er ikke så fint å gå for én totalt gjemmomført stil, det blir upersonlig. Anonymkode: bbea4...91e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå