Perfume Skrevet tirsdag kl. 13:19 #1 Skrevet tirsdag kl. 13:19 Dette spør de om I VG, etter at Nav sjefen måtte gå. Jeg mener.. Det er mye nav feiler på. Hvorfor var det ingen som gikk den gang de satte folk i fengsel etter at de (riktig) hadde fått aap i utlandet, men de sa bare sorry? En av MANGE saker. Nei jeg har ikke slik tillit til Nav som de ønsker at vi har. Har du?
Perine Skrevet tirsdag kl. 15:17 #2 Skrevet tirsdag kl. 15:17 Nei, det har jeg dessverre ikke. Det er altfor mange eksempler på mistillit, feilhåndtering og overkjøring av folks rettigheter, brudd på personvernet og annet som er råttent i den etaten. Den bør fjernes og erstattes med et bedre system. AAP-AKSJONEN - Gi oss tryggheten tilbake 1
Hareena Skrevet tirsdag kl. 15:26 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:26 (endret) Ja, jeg har tillit til NAV. Jeg har erfaring både fra brukersiden og arbeidsgiversiden. Har utelukkende god erfaring og har møtt mange dyktige ansatte. Endret 20 timer siden av Hareena 3 1
Buffelo Skrevet tirsdag kl. 19:19 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:19 (endret) Hareena skrev (3 timer siden): Ja, jeg har tillit til NAV. Jeg har erfaring både fra brukersiden og arbeidsgiversiden, har utelukkende god erfaring og har møtt mange dyktige ansatte. Målsettingen med opprettelse av Aetat / Nav i 2006 var at folk nå skulle "få gå inn bare en dør" til fordel for " flere dører" når de skulle oppsøke kommunale tjenester som .... arbeidskontoret, sosialkontoret, trygdekontoret. idag NAV. I tillegg til NAV har ein passientreiser som administrere reiser til / fra helseforetakene,og en utfordring for mange passienter. Idag møter mange ein en stengt dør hos NAV med påskriften "Selvbetjening" Reformen hadde som mål å slå sammen statlige og kommunale velferdstjenester for å skape en mer effektiv og helhetlig forvaltning, med mål om å få flere i arbeid og utdanning. Norge har etterhvert fått verdens beste velferdstilbud, og det inneberer eit høyt byråkrati, og eit nettverk med lover, og regler. Endret tirsdag kl. 19:22 av Buffelo
Perine Skrevet tirsdag kl. 19:27 #5 Skrevet tirsdag kl. 19:27 Nav har blitt et flerhodet troll, og det er på tide å rydde opp Nav, Elisabeth Thoresen | Nav-sjefen fikk sparken: – Nav må deles opp 2
Druid Skrevet onsdag kl. 09:43 #6 Skrevet onsdag kl. 09:43 Perine skrev (13 timer siden): Nav har blitt et flerhodet troll, og det er på tide å rydde opp Nav, Elisabeth Thoresen | Nav-sjefen fikk sparken: – Nav må deles opp Så istedet for et flerhodet troll, ønsker man flere enkeltstående troll? Jeg tror noen har glemt problemet NAV skulle løse. Poenget må være å å kutte antall "hoder" , men det vil kreve juridiske og organisatoriske endringer som må vedtas i Stortinget. Så lenge NAV innholder både en statlig og en kommunal etat, vil dette ikke fungere. NAV må bli helstatlig, med kommunal politisk medbestemmelse, og kommunal tilstedeværelse. Skal de samarbeide, må de kunne fungere som en enhet, og de må kunne møte brukerene : organisasjonen må rigges for one-stop shop, og netttjenestene og telefontjenestene må rette seg mot brukerene som singulære individer. Men NAV bør få en ytterligere distanse fra det politiske miljøet. Vi kan ikke leve med at dette systemet er under direkte kontroll av regjeringen. Når fokuset faktisk blir å yte velferdstiltak til borgerene innen loven, og ikke å prøve tilfredstille den til enhver sittende politikeren i regjeringen, vil NAV i større grad oppleve tillit og fremstå som i tråd med verdiene samfunnet vårt er bygd på.
Perine Skrevet torsdag kl. 15:08 #7 Skrevet torsdag kl. 15:08 Druid skrev (På 12.11.2025 den 10.43): Så istedet for et flerhodet troll, ønsker man flere enkeltstående troll? Jeg tror noen har glemt problemet NAV skulle løse. Poenget må være å å kutte antall "hoder" , men det vil kreve juridiske og organisatoriske endringer som må vedtas i Stortinget. Så lenge NAV innholder både en statlig og en kommunal etat, vil dette ikke fungere. NAV må bli helstatlig, med kommunal politisk medbestemmelse, og kommunal tilstedeværelse. Skal de samarbeide, må de kunne fungere som en enhet, og de må kunne møte brukerene : organisasjonen må rigges for one-stop shop, og netttjenestene og telefontjenestene må rette seg mot brukerene som singulære individer. Men NAV bør få en ytterligere distanse fra det politiske miljøet. Vi kan ikke leve med at dette systemet er under direkte kontroll av regjeringen. Når fokuset faktisk blir å yte velferdstiltak til borgerene innen loven, og ikke å prøve tilfredstille den til enhver sittende politikeren i regjeringen, vil NAV i større grad oppleve tillit og fremstå som i tråd med verdiene samfunnet vårt er bygd på. Jeg mener at det er behov for en ny reform, for slik som det er nå, fungerer faktisk ikke. Her er ett eksempel av et ukjent antall. Jeg klarer ikke å lukke øynene for dette, selv om slikt aldri har rammet meg direkte. Hva har skjedd i saken til "Mette" siden hun sto frem i Dagsavisen? - AAP-AKSJONEN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå