AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Vi har ikke hatt frost enda, og gresset er blitt noe langt. Problemet er at det er vått i gresset døgnet rundt for tiden. Det er både tåke og regn og det får aldri tørket opp.. Bør jeg klippe det likevel, eller er det bedre å la det være til våren kommer? Anonymkode: fe615...942
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden For gresset sin del gjør det ikke noe å klippe det om det er vått. Utfordringen er at det våte gresset trolig vil klabbe seg til i gressklipperen slik at den bør få en skikkelig rengjøring etterpå. Utover det er det bare å kjøre på. Anonymkode: b5e67...c1a
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Anbefales ikke. Gresset ligger som et isolerende teppe og beskytter bakken for kulde og vinter. De som klipper gresset nå risikerer å gå våren i møte med en skadet plen. Anonymkode: 5af46...76f 1 4
Ruskesara1973 Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Ikke gjør det. Det blir såkalt isbrann/frostbrann (skader) i plena 🥶 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Ville latt det være... Vi er i samme situasjon, det har vokst lenger enn vi trodde etter at vi ryddet bort gressklipperen, pga temperaturen. Men klipper ikke nå, ser for meg at det blir liggende i klumper både her og der. Lar det ligge som isolasjon under den snøen som evt kommer, og tar det til våren. Det er bedre at gresset er for langt enn for kort før vinteren, mener jeg å ha lest flere steder. Anonymkode: cfcac...192 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi har ikke hatt frost enda, og gresset er blitt noe langt. Problemet er at det er vått i gresset døgnet rundt for tiden. Det er både tåke og regn og det får aldri tørket opp.. Bør jeg klippe det likevel, eller er det bedre å la det være til våren kommer? Anonymkode: fe615...942 Hvorfor er det viktig for deg å klippe gresset? Anonymkode: 3c031...178 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå