Gå til innhold

Valg av partner i forhold vs elsker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til damer som både har vært i forhold og fuckfriends/elskere (ikke samtidig).

Vil alle menn som er aktuelle for forhold også være aktuell som elsker hvis forhold ikke er aktuelt? Eller er det forskjell på hvilke menn som passer til hva? Hvorfor?

Anonymkode: 3b459...6d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil alle menn som er aktuelle for forhold også være aktuell som elsker hvis forhold ikke er aktuelt? 

For min del, ja. 

Anonymkode: a0dce...c65

Skrevet

Godt spørsmål. Det er ikke aktuelt for min del. Jeg trenger en kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. De mennene som jeg kunne se et forhold med, fikk jeg følelser for. 
Fuckfriends trenger jeg ikke like en gang, så lenge sexen er bra og han er hot nok. 

Anonymkode: 7aab8...048

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er ikke om fuckfriends kunne blitt kjæreste, men om kjæreste kunne vært fuckfriend om ikke forholdet lå til rette for forhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er ikke om fuckfriends kunne blitt kjæreste, men om kjæreste kunne vært fuckfriend om ikke forholdet lå til rette for forhold.

Så er det dette med følelser som kan være veldig vanskelig for mange. Jeg er ikke villig til å gå på bekostning av meg selv. Så vondt vil jeg meg ikke. Det får briste eller bære. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit nok, men spørsmålet er til dem som både har vært i forhold og hatt fuckfriends. Spørsmålet gjelder ikke for dem som ikke vil ha fuckfriends.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er greit nok, men spørsmålet er til dem som både har vært i forhold og hatt fuckfriends. Spørsmålet gjelder ikke for dem som ikke vil ha fuckfriends.

Med fuckfriends er det ikke følelser involvert. Kun sex. 

En man kan se for seg som kjæreste vil det være et håp om noe mer. Det kan bli vanskelig. Da vil følelsene komme enten man vil det eller ikke. 

Så det er det stor forskjell på. 

Anonymkode: 71106...edc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gift kvinne i et åpent forhold. Jeg har vært på utkikk etter et par elskere i noen måneder nå. Det er jo mange alternativer, så det er viktig å sortere ut og fjerne uaktuelle kandidater med en gang. Det er utrolig viktig at mannen er sosialt oppegående, forstår og kan snakke om grenser, at han forstår relasjonen. Det siste jeg ønsker er en kranglefant som setter meg i fare eller oppsøker meg utenom treff. Utenom det er det fint at vi kommer overens. Da kan det bli aktuelt å møtes. 

Dersom vi møtes og kommer overens kan vi ha sex. Dersom sexen er bra og vi ønsker samme type forhold (hyppighet osv) kan vi vurdere å ha et fast forhold. 

Ting som utdannelse, jobb, politiske syn +++ er ikke relevant for en jeg ønsker et elsker forhold til, men det er relevant for en jeg har et tradisjonelt kjærlighetsforhold til. 

Anonymkode: 2deec...686

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en gift kvinne i et åpent forhold. Jeg har vært på utkikk etter et par elskere i noen måneder nå. Det er jo mange alternativer, så det er viktig å sortere ut og fjerne uaktuelle kandidater med en gang. Det er utrolig viktig at mannen er sosialt oppegående, forstår og kan snakke om grenser, at han forstår relasjonen. Det siste jeg ønsker er en kranglefant som setter meg i fare eller oppsøker meg utenom treff. Utenom det er det fint at vi kommer overens. Da kan det bli aktuelt å møtes. 

Dersom vi møtes og kommer overens kan vi ha sex. Dersom sexen er bra og vi ønsker samme type forhold (hyppighet osv) kan vi vurdere å ha et fast forhold. 

Ting som utdannelse, jobb, politiske syn +++ er ikke relevant for en jeg ønsker et elsker forhold til, men det er relevant for en jeg har et tradisjonelt kjærlighetsforhold til. 

Vurderer et fast forhold når du er i et åpent forhold...

Er ikke det litt problematisk?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vurderer et fast forhold når du er i et åpent forhold...

Er ikke det litt problematisk?

Et fast, seksuelt forhold. Altså fast elsker

Skrevet (endret)

For min sin del, så må det være enten eller. Jeg kan trolig være fuckfriends med en jeg har ønsket ett forhold til. Men kun hvis jeg over tid har mistet mye av den indre respekten for den personen,slik at vedkommende ikke er aktuell for forhold  lenger.  Og jeg da har endt opp med ett dårlig emosjonelt forhold til han.

Da blir det til at jeg kun anser han som bra nok for sex.  Også går jeg  også lei av han veldig fort. Og tenker etter en stund at det ikke er verdt det. 

Trenger å føle emosjonell tilknytning for at det skal fungere over tid. 

Endret av nettvenninnen
Skrivefeil
Skrevet

Ikke ett svar på dette, det kommer an på. Har hatt ff som kunne vært aktuell for forhold (i et annet liv😊), men har ff nå som ikke er aktuell for forhold (for ung). Omvendt er det enklere for meg, har aldri vært i forhold der han ikke også ville vært aktuell som ff. 

AnonymBruker
Skrevet

Stiller strengere krav til kjæreste. En kjæreste bør være passe i alder (tre år ned og tre år opp), ca på samme sosioøkonomiske nivå som meg, og dessuten være uten rariteter som rart kvinnesyn, utstrakt rusbruk el psykiske lidelser av et visst omfang.

Anonymkode: 5a2a3...564

AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil jeg si. Hvis han er bra nok for forhold er han også bra nok for sex. Andre veien kan svaret være nei, det er menn jeg kan ha sex med men ikke være i forhold med. Særlig mtp alder, modenhet og hvor man er livet.

Men, det er stort sett ikke interessant å ha sex med noen jeg faktisk HAR vært i forhold med. Å ikke rote med ex’er er stort sett lurt råd, er min erfaring.

Anonymkode: 1bfc2...906

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sex med en som som ikke kunne vært en kjæreste nei.

Anonymkode: a0dce...c65

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine FFs/ONS kunne vært kjæresten min, men ingen av kjærestene mine kunne ha vært en FF heller. Jeg ser etter helt ulike personligheter/utseende i en mann for de to ulike rollene. De mennene jeg blir mest seksuelt tiltrukket av samsvarer ikke med de jeg blir interessert i for forhold.

Anonymkode: 40b92...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...