Gå til innhold

Mye gråt ved sorg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplevde et brått og uventet dødsfall for noen uker siden og jeg har grått ekstremt mye. Når jeg tror jeg er ferdig så starter det på nytt. 

Området rundt øynene er blitt helt kronisk oppsvulmet siden det ikke er så lange pauser mellom hver gang jeg starter å gråte. Øynene er røde, puffy øyelokk, store poser under øynene. Jeg har prøvd å dekke det med sminke når jeg skal ut på ting, men synes jeg ser trøtt og dratt ut/nygrått hele tiden nå. 

Er dette noe som bedrer seg etterhvert, eller kan man faktisk gråte så mye at utseendet til slutt tar varig skade av det og man ser utslitt ut hele tiden? 😔

Anonymkode: 8f04f...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er dette noe som bedrer seg etterhvert, eller kan man faktisk gråte så mye at utseendet til slutt tar varig skade av det og man ser utslitt ut hele tiden? 😔

Tja. Det vil sette sine spor det på lik linje med smilerynker.

Anonymkode: df813...797

Skrevet

Tviler på at det vil sette varig spor.

Har du noen du kan snakke med? Noe du kan være opptatt med/jobb som gjør at du kan tenke på noe annet? Ta pause fra sorgen?

Anonymkode: bbed0...c5a

Skrevet

Det går bort når du ikke er hoven mer, men dropp sminke og prøv heller å kjøle ned med for eks kalde agurkskiver. 

Anonymkode: 35dc0...89b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Opplevde et brått og uventet dødsfall for noen uker siden og jeg har grått ekstremt mye. Når jeg tror jeg er ferdig så starter det på nytt. 

Området rundt øynene er blitt helt kronisk oppsvulmet siden det ikke er så lange pauser mellom hver gang jeg starter å gråte. Øynene er røde, puffy øyelokk, store poser under øynene. Jeg har prøvd å dekke det med sminke når jeg skal ut på ting, men synes jeg ser trøtt og dratt ut/nygrått hele tiden nå. 

Kondolerer! 

Jeg blir veldig hoven i pollensesongen. 
Jeg legger da noen store bomullpads i kjøleskapskaldt vann, klemmer de frie for vann og legger over øyelokkene.

Bruker kaldt vann på en vaskeklut klapper ansiktet med den.

Noen legger spiseskjeer i fryseren og legger mot øyelokkene eller huden under. 
Det blir i det kaldeste laget for min del og jeg vil unngå frostskader, men det fungerer for noen. 

Skrevet

Jeg bruker en kjølende maske jeg kjøpte på apoteket. Medipearl. Legger den i fryseren og ligger 10 min med den over øynene. 

Anonymkode: 54442...69c

• Nyttig 1
Skrevet

Det blir slik når man gråter mye. Bruk myke kluter å tørke tårene med, da hardt papir gjør det verre. Det går seg til. 
kjøl ned med kald agurk, det lindrer også litt. Ellers bare gråt og få det ut. 

Anonymkode: 4b614...ecd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...