AnonymBruker Skrevet 11. november #1 Skrevet 11. november Hei, jeg har nå hatt plantar fasciitt i 1,5 år. Jeg tror at fastlegen min er rimelig lei meg og sier at det går over ellers får man operasjon så jeg har ikke så veldig lyst til å gå dit igjen. Har ellers vært til kiropraktor og fysioterapeut privat, men foten blir ikke bedre selv med trykkbølgebehandling. Det er så innmari vondt og jeg har en jobb der jeg må gå mye. Har gjort øvelser hele denne tiden også, men det blir ikke bedre. Er det flere steder igjen man kan gå? Noe mer man kan prøve? Anonymkode: 0be84...5e1
AnonymBruker Skrevet 11. november #2 Skrevet 11. november Har du gode sko, evt innleggssåler? Jeg slet mye med det samme, til meg ble det mye bedre etter at jeg justerte steglengden. Må hele tiden fokusere på å ikke sette foten for langt frem ("overstride"). Er mye bedre, og nå kan jeg til og med jogge! Anonymkode: 3fdca...d9e
AnonymBruker Skrevet 11. november #3 Skrevet 11. november Be fastlegen henvise deg til sykehuset. Min mor slet med det samme. Fikk operasjon og ble helt bra! Anonymkode: d61ae...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. november #4 Skrevet 11. november Ja, jeg bare føler meg plagsom, har vært der mange ganger med den foten nå ila disse to årene. Men det er nok der jeg må gå igjen. Jeg har gode sko og såler og sånt, har ikke justert steglengden, men jeg tar helst små skritt (tror jeg) skal prøve å legge merke til det nå takk for råd Anonymkode: 0be84...5e1
AnonymBruker Skrevet 11. november #5 Skrevet 11. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg bare føler meg plagsom, har vært der mange ganger med den foten nå ila disse to årene. Men det er nok der jeg må gå igjen. Jeg har gode sko og såler og sånt, har ikke justert steglengden, men jeg tar helst små skritt (tror jeg) skal prøve å legge merke til det nå takk for råd Anonymkode: 0be84...5e1 Ikke føl deg plagsom. Systemet er lagt opp på denne måten, at man må komme tilbake igjen og igjen hvis man ikke blir bra. Det har ikke noe med deg eller plagsomhet å gjøre, det er bare gangen i det. Anonymkode: 9ddba...08d
Sniff76 Skrevet 11. november #6 Skrevet 11. november Ser du skriver at du har gode sko og såler. Jeg ville ha prøvd noen andre såler. De kan jo være litt forskjellige, selv om det står at de er mot plantar fasciitt. Jeg hadde det også kjempelenge men det gikk over. Såler, øvelser.
AnonymBruker Skrevet 11. november #7 Skrevet 11. november Du må nok tilbake til fastlegen. Be om en henvisning til Ortoped. Anonymkode: 5590d...d63 1
AnonymBruker Skrevet 11. november #8 Skrevet 11. november Jeg hadde plantarfascitt i begge beina i flere år, aldri hatt effekt av trykkbølge, rulle på ball og det tøyset der. Det som fikk fart på forbedring var å forstå at det må tøyes, som i strekkes både under foten og i leggen. Det som fungerte best var å stå med tærene opp på en liten kant, så slippen hælen ned i bakken så du får tøyd under foten, og samtidig lene seg fremover så du kjenner godt strekk i akillesen og opp mot gastrocnemius i leggen. Jeg stod sånn 30-40 sek på hver fot 3-4 ganger 4-6 ganger for dagen. I tillegg kjøpte jeg en skinne til å bruke på foten som ligner denne https://www.dinhelsebutikk.no/shop/stotte-og-kompresjon/stotteprodukter/leggstotter/nattskinne-mot-plantar-fasciit-og-akillesproblemer-deluxe-str-40-43/, finnes også ala denne https://www.dinhelsebutikk.no/shop/smertelindring/strekkprodukter/justerbar-nattskinne-mot-plantar-fascitt-og-akillesplager/ Jeg orket ikke sove med den om natten, men hadde den på i mange timer hver ettermiddag når ikke var på jobb og slengte i sofaen. Det ga seg gradvis, en sann lykke når jeg kunne gå uten smerter. Anonymkode: b4f96...da1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå