Gå til innhold

Hva er egentlig en "crazy ex girlfriend/ boyfriend"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer litt på hva tankene deres er rundt hva som er en "gal eks"?  

Kan godt fortelle om en "gal kjæreste" også. 

Er det gale å stalke eksene sine? 

Er det gale å dumme seg ut og sende dem meldinger i fylla? 

What do you think guys? 

Anonymkode: a14a9...910

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ex som ikke gir slipp.

Som hun som dukket opp på butikken, sent sent en kveld. Kanskje ikke veldig rart, men det var den butikken som var lengst unna huset hennes og helt tilfeldig at jeg svingte innom. At hun forfulgte meg i butikken hjalp heller ikke.

Hun kunne sende melding om at jeg hadde glemt å slukke telyset når jeg la meg. Det hadde jeg dog ikke, men hadde et lite lys som kunne ligne. For at hun kunne se det måtte hun henge i vinduskarmen omtrent.

Hun knuste et kjellervindu. Da ringte jeg faren hennes. Da ble det stille.

Det er en gæren ex. 

Anonymkode: 8dd23...8e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min sa at han var lei dramaqueens for alle eksdamene var visst helt crazy. Han mente at når han hadde pult rundt på andre, så burde ikke dama gråte og lage krangel = drama. 

At eksdamene viste følelser var også "drama". 

Eller ringe i sinne eller komme på uventet besøk for å "sjekke" om han hadde andre damer i leiligheten, var drama.

Eller lokke for sex og deretter stikke = drama

Men guess what, han var fellesnevneren. 

Anonymkode: 969f3...24a

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen min sa at han var lei dramaqueens for alle eksdamene var visst helt crazy. Han mente at når han hadde pult rundt på andre, så burde ikke dama gråte og lage krangel = drama. 

At eksdamene viste følelser var også "drama". 

Eller ringe i sinne eller komme på uventet besøk for å "sjekke" om han hadde andre damer i leiligheten, var drama.

Eller lokke for sex og deretter stikke = drama

Men guess what, han var fellesnevneren. 

Kan i tillegg nevne at jeg har ikke gjort noe av ovennevnte, jeg bare gikk, blokkerte han og har ikke snakket eller sett han siden. Jeg var fint ferdig med det trollet der 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En som ikke gir seg, ja, og som tar dette «ikke gi seg» langt forbi den vanlige kjærlighetssorgen.

Jeg er helt enig med den over i at man bør se på fellesnevneren her, og at de fleste som sier at alle eksene er gærne som regem har hatt både en og ti fingre med i spillet selv. 

Jeg er mann med flere ekser, og en av dem er faktisk en såkalt crazy eks. Da i betydningen «sykelig» mer enn slem. De andre eksene mine er snille, friske, kjærlige, smarte, bra damer det bare ikke fungerte med over tid.

Hun her dukket bokstavelig talt opp i hagen min ved flere anledninger flere måneder etter bruddet. Bruddet var ikke spesielt dramatisk heller, ting haltet lenge og vi fremstod begge enige om at det var rett å bryte av, selv om sånt aldri er gøy og noen iblant er «enige» mest fordi det er enda tyngre å snakke høyt om hvor vondt det er.

Hun sendte i hvert fall 40-50-60 meldinger om dagen et års tid etter bruddet. Hun sendte meg også meldinger av typen «Ser bilen til foreldrene dine i sentrum nå» og nok av bilder av huset mitt. Hun kontaktet de aller fleste av vennene mine, vekselvis med spørsmål om å få tilbake kontakten med meg og med anklager om uhyrlige forbrytelser jeg skulle ha begått. Av typen storskala narkosmugling, altså, ikke overgrep mot henne. Jeg er for ordens skyld en døll byråkrat som aldri har sett kokain annet enn på TV.

Foreldrene mine fikk også daglige beskjeder i over et år. Ikke helt uvanlig at tidligere svigerdøtre sender en god jul-melding til gamle svigers, for all del, men hun bombarderte mine gamle foreldre med galskap. Hun dukket selvfølgelig opp på døren min, og da i hagen, 20-30 ganger. Kom også på jobben min et tosifret antall ganger. Jeg måtte ved en anledning bokstavelig talt rømme ut bakdøren på jobb, og ved et par andre anledninger ta inn på hotell. 

Det var rett og slett langt forbi det normal kjærlighetssorg kan forklare. Hun var også, i perioder, selv klar over hvor galt det gikk. Hun ble også til slutt innlagt på psykiatrisk sykehus i det jeg har inntrykk av at var et par måneders tid. Ikke på grunn av sorgen over meg, helt sikkert, men hun strevde jo da åpenbart en hel del. 

Anonymkode: db856...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du en gal eks så er sannsynligheten større for at du er gal selv. 

Hvis du snakker mye om gal eks er det 100% sikkert 

Anonymkode: 7d176...fbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et utrykk skapt av dem som er bitre for at partneren forlot dem, og ikke greier forsone seg med det.

Anonymkode: e0519...2a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har du en gal eks så er sannsynligheten større for at du er gal selv. 

Hvis du snakker mye om gal eks er det 100% sikkert 

Anonymkode: 7d176...fbe

De gale har det godt 😂

Anonymkode: 963f7...b31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ts spør etter hva som faktisk regnes som en crazy eks. Ikke om en mann eller dame benevner sin eks som crazy. Det finnes faktisk crazy ekser. 
Jeg har nok oppført meg som en èn gang i fortiden, taklet bruddet svært dårlig og var generelt på et fryktelig dårlig sted i livet. Hadde heldigvis en god venninne som banket litt vett inni hodet mitt slik at jeg kom meg ut av det. Har ikke reagert sånn i etterkant, fant ut hvordan å bearbeide sorgen og hvor jævlig det var å tenke tilbake på at følelsene hadde fått tatt overhånd når jeg var kommet over på den andre siden. 

Anonymkode: 1aed5...f09

Skrevet

Jeg tenker at mange av de som omtaler eksene sine som crazy til alle de møter er tvilsomme sjeler. Når alle eksene er gale, så regn deg selv som en av de den dagen forholdet ditt er over også. Dette er personer som ikke ser noe som helst feil ved seg selv, så styr langt unna når kritikken av eksene kommer.

At der finnes crazy ekser betviles overhode ikke, men de regner jeg med at er i fåtall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet med en mann som sa at, det er jo fælt å si det, men faktisk, alle eksene hadde vært crazy.Mora til de voksne barna hans. Tidligere samboer. Tidligere kjæreste. Folk han hadde data en stund og så trukket seg unna, virka som de hata ham. 

Det var ikke noe han bare fant på, for jeg kjente til noen av eksene hans og de var ihvertfall tidvis ute og sykle. Tror han fant seg over smittet nevrotiske folk og dessuten trigget dem med sin oppførsel. Han kunne være tilbaketrukket og kynisk, og holdt damene på emosjonell avstand. Han manglet selvinnsikt. Vi opplevde tom at en av hans ekser dundra på døren mens vi hadde hjemmekontor og vi måtte være stille så hun skulle gå. Jeg vet du et hjemme!, skreik hun gjennom døra. 

Jeg sa til ham, herregud, har disse damene mye nevroser og sinne, men du har jo valgt dem selv også. Du vil jo åpenbart heller ha ei dame som tåler mye og ikke trenger så mye støtte fra deg. Du må finne deg en kald jævel av ei dame.

Og det gjorde han! Han er nygift og lykkelig, hehe.

Anonymkode: 57427...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Stalking er crazy. Pinlige fyllameldinger er innafor om du er ungdom og om du lærer av det etterpå. Fyllameldinger fra en 55-åring er crazy

Anonymkode: a29ca...a9c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...