AnonymBruker Skrevet 11. november #1 Skrevet 11. november Noen som har tatt en bachelorgrad i informasjonssystemer som kan dele erfaringer? Lett å få jobb etterpå, grei lønn, vanskelig studie, osv? Anonymkode: ecf03...58b
AnonymBruker Skrevet 11. november #2 Skrevet 11. november Jeg går IT og informasjonssystemer ved UiA, tredje året. Flere fra kullet over meg har allerede fått seg faste jobber, men mange har også valgt å gå videre på master, så det varierer litt. Tidligere var det veldig lett å få jobb etter studiet, men nå har det blitt vanskeligere. Det skyldes hovedsakelig høy rente og svak økonomi, ikke kunstig intelligens, slik mange tror. Hvor vanskelig studiet oppleves, kommer mye an på deg som person. Det er en del gruppearbeid, og hvor bra det går, avhenger ofte av gruppen du havner i. Første året er det skolen som setter sammen gruppene, mens du andre året får velge selv. Et fag mange sliter med, er objektorientert programmering. Dette er et selvstendig fag, og de som bruker KI til å gjøre oppgavene i stedet for å lære å kode selv, er ofte de som ender opp med å stryke. Etter min mening er studiet generelt ganske overkommelig, det skal en del til for å ikke stå. Husk at universitetet ikke først og fremst prøver å luke ut studenter som ikke passer inn (eller som har null interesse i studiet), de ønsker at flest mulig skal fullføre. Noe som til tider kan være trist! Anonymkode: 379f5...5aa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå