AnonymBruker Skrevet 10. november #1 Skrevet 10. november Hei! Jeg har fått beskjed om at jeg har høy tsh, tpo-antistoff, normal fritt t4. Altså at jeg er på vei mot lavt stoffskifte. Har hatt 4 spontanaborter og lurer på om noen har erfaringer med lavt stoffskifte og spontanaborter? Jeg har ikke noe vanskeligheter med å bli gravid, men klarer ikke holde på fosteret. 💔❤️ Anonymkode: d1a32...702
HeleneHS Skrevet 11. november #2 Skrevet 11. november Det er dessverre en risikofaktor for spontanabort, ja. Hadde selv 3 SA før vi oppdaget lav stoffskifte, fikk da medisiner og nå sitter spora etter IVF (måtte ha IVF til slutt fordi jeg ikke lenger ble gravid selv, sansynligvis tidlig overgangsalder). Husker at de sjekker antistoffer rett før innsetting av embryo, fordi jeg ville fått noe medisiner i tilfelle jeg hadde antistoffer (noe jeg ikke har). Ville tatt det med antistoffer opp med legen, fordi det er en risikofaktor som sagt. Er usikker hvordan behandlingen vil se ut i akkurat ditt tilfelle, men krysser fingrene for at du får hjelp og at du kan oppleve en graviditet som går til termin etterhvert 🤞🤞 2
AnonymBruker Skrevet 11. november #3 Skrevet 11. november HeleneHS skrev (10 timer siden): Det er dessverre en risikofaktor for spontanabort, ja. Hadde selv 3 SA før vi oppdaget lav stoffskifte, fikk da medisiner og nå sitter spora etter IVF (måtte ha IVF til slutt fordi jeg ikke lenger ble gravid selv, sansynligvis tidlig overgangsalder). Husker at de sjekker antistoffer rett før innsetting av embryo, fordi jeg ville fått noe medisiner i tilfelle jeg hadde antistoffer (noe jeg ikke har). Ville tatt det med antistoffer opp med legen, fordi det er en risikofaktor som sagt. Er usikker hvordan behandlingen vil se ut i akkurat ditt tilfelle, men krysser fingrene for at du får hjelp og at du kan oppleve en graviditet som går til termin etterhvert 🤞🤞 Takk for svar😊 Har fått medisiner for det, så håper det hjelper. Anonymkode: d1a32...702 1
AnonymBruker Skrevet 12. november #4 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 0.09): Hei! Jeg har fått beskjed om at jeg har høy tsh, tpo-antistoff, normal fritt t4. Altså at jeg er på vei mot lavt stoffskifte. Har hatt 4 spontanaborter og lurer på om noen har erfaringer med lavt stoffskifte og spontanaborter? Jeg har ikke noe vanskeligheter med å bli gravid, men klarer ikke holde på fosteret. 💔❤️ Anonymkode: d1a32...702 Som svart ellers, ja lavt stoffskiftet gir økt risiko for spontanabort. Jeg måtte få stoffskiftet stabilisert og holdt stabilt med medisiner i forkant av vellykket graviditet. Ble holdt nøye under oppsikt under graviditeten og måtte justere dosen flere ganger både før graviditeten og under graviditeten for å holde stoffskiftet normalt og stabilt. Anonymkode: e8900...329 1
AnonymBruker Skrevet 25. november #5 Skrevet 25. november Jeg har også hashimoto (pos anti-tpo) og mistet mange ganger før det ble oppdaget og jeg ble medisinert. Hadde 6,5 tsh når det ble oppdaget. Anonymkode: b73bd...c4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå