AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #1 Skrevet 10. november 2025 Har i voksen alder alltid vært mer elelr mindre stor, har prøvd grete roede, ulike dietter, har veid alt som skulle i munnen, har forsøkt ernæringsfysiolog, PT på ulike treningssenter, starter utallige ganger påntrening(spinning, svømming, saltimer, aerobic, bootcamp, gått turer , trent styrke-alltid endt med å miste motivsjon og lyst, vekta går opp. Er godt i gang med overgansalder, og sliter spesielt med økt midemål, lav energi etter jobb, dårlig søvn og dårlig selvbildr. Ønsker en endring, men vet ikke om jeg ønsker det nok til å klare den tøffe jobben. Kan fastlegen være stedet å starte med å be om hjelp(veldig skummelt å be om hjelp, flaut også). Har fast arbtid, så mye legebesøk vil medføre mye minustimer og dårlig stemning Anonymkode: 7bcc8...79e 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #2 Skrevet 10. november 2025 Jo, legen kan jo helt sikkert hjelpe, men hva slags hjelp er det du vil ha? Slankesprøyter, motivasjon eller hva? Anonymkode: 0dea6...298 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #3 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har i voksen alder alltid vært mer elelr mindre stor, har prøvd grete roede, ulike dietter, har veid alt som skulle i munnen, har forsøkt ernæringsfysiolog, PT på ulike treningssenter, starter utallige ganger påntrening(spinning, svømming, saltimer, aerobic, bootcamp, gått turer , trent styrke-alltid endt med å miste motivsjon og lyst, vekta går opp. Er godt i gang med overgansalder, og sliter spesielt med økt midemål, lav energi etter jobb, dårlig søvn og dårlig selvbildr. Ønsker en endring, men vet ikke om jeg ønsker det nok til å klare den tøffe jobben. Kan fastlegen være stedet å starte med å be om hjelp(veldig skummelt å be om hjelp, flaut også). Har fast arbtid, så mye legebesøk vil medføre mye minustimer og dårlig stemning Anonymkode: 7bcc8...79e Vet ikke om legen kan hjelpe. Men er ikke legetime belferdspermisjon med lønn? Alltid vært det overalt jeg har jobbet og der mannen jobber. Anonymkode: 5c054...66b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #4 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet ikke om legen kan hjelpe. Men er ikke legetime belferdspermisjon med lønn? Alltid vært det overalt jeg har jobbet og der mannen jobber. Anonymkode: 5c054...66b Kun timer hos spesialist gir perm med lønn, fastlege og tannlege for barn eller meg selv skal leggea i ytterkant av arbeidstid så langt det er mulig, den tiden jeg er borte skal skrives som fravær med avspasering. Hatt det sånn i over 24 år hos samme arbeidsgiver, så vant med det. Anonymkode: 7bcc8...79e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #5 Skrevet 10. november 2025 Ja, jeg har brukt wegovy som hjalp mye. Det finnes hjelp å få ❤️ Anonymkode: a2b96...891 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #6 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jo, legen kan jo helt sikkert hjelpe, men hva slags hjelp er det du vil ha? Slankesprøyter, motivasjon eller hva? Anonymkode: 0dea6...298 Sjekk av helsen generelt, snakke om mine bekymringer rundt egen helse og høre om fastlegen har noen tips om hva jeg kan gjøre for å oppnå forndring på varig måte. Anonymkode: 7bcc8...79e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #7 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg har brukt wegovy som hjalp mye. Det finnes hjelp å få ❤️ Anonymkode: a2b96...891 Kjenner flere som har brukt det. 4 stk opplevde at virkningen avtok, og de la på seg igjen. Intillegg var dyrt , mener de sa 4000 kr pr mnd. Det har jeg ikke råd til. Har du klart å beholde vekten etter bruk? Anonymkode: 7bcc8...79e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå