Gå til innhold

Er dette så dustete oppførsel som jeg synes, eller overdriver jeg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver hver eneste bursdag, hver eneste farsdag, hver eneste jul å kjøpe noe mannen min vil sette pris på og beholde. Nesten utelukkende bytter han det og vil ha pengene tilbake. Han ønsket seg spikerpistol her en jul, jeg kjøpte spikerpistol. Det var feil merke vistnok. (Han har mest av ett bestemt merke, men det var milevis i prisforskjell, og jeg sjekket nøye, den jeg kjøpte var bra og jeg kjøpte med batteri.) Han har faktisk sagt han angrer på at han fikk meg til å sende den tilbake, for han hadde hatt bruk for den. Men nesten alt av klær og lignende leverer han inn, og han bytter det ikke engang i noe annet. Han skal ha pengene liksom. Samme nå til farsdag. Jeg kjøpte fine ting, som er i hans stil. En genser som ligner på en han likte kjempe godt som dessverre krympet vask og en skjorte i ensfarget stil, passet han kjempe fint. Nei. Det skal han også levere tilbake. Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg, og i hvert fall når han ikke gidder prøve å finne noe annet engang. Altså. De hadde masse fint på den butikken, i hans stil, så det er vanskelig å tro at han ikke kunne finne noe der.. Føles som han gjør det så han kan si jeg aldri kjøper noe til han. For det har han faktisk sagt, lenge siden, men allikevell.. Og nå når han ringte og ville ha bilde av kvittering og jeg blir litt sur i tonen så blir han helt sånn «ikke lag en scene nå» «ikke lag drama» også ler han liksom av at jeg blir sur.. Det er jo helt dust oppførsel, er det ikke? 
En annen jul her kjøpte jeg en jakke. Det var vistnok heller ikke noe som falt i smak, og den fikk jeg ikke returnert. Han fant den igjen ett år senere og da begynte han å bruke den.. Hva er dette for noe liksom?

Anonymkode: 1f8d6...8e7

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hansehan skrev (2 minutter siden):

Jeg ville sluttet å kjøpe gaver. 

Enig. Og gitt mannen klar beskjed om hvorfor!

Anonymkode: 93a01...e75

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot! Han fortjener ingen gaver. 

Anonymkode: 1f940...577

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en dust! 
Nei, du overdriver ikke. 

Anonymkode: 91e23...282

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette syns jeg er dustete oppførsel ja. 

Kjøp forbruksvarer som mat, batteri, stearinlys, ved, servietter og lignende. 

Og et gavekort i ny og ne. Så kan ha bare la det gå ut på dato. 

For en tufs av en fjott

Anonymkode: ce395...440

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde aldri gitt den drittungen gave igjen kjenner jeg.

Det er faktisk dustete oppførsel å være så utakknemlig for gaver!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Høres nesten ut som han ikke vil ha ting med mindre han kjøper de selv, uansett hvor bra det passer han. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil han bare ha pengene han kan få for de returnerte gavene?? Virker jo nesten slik sånn som han oppfører seg. 🤔 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i alle dager forsetter du med gaver? Gi klar beskjed om at nå er det slutt. Null mer gaver. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han her er det nok ikke håp for, hadde du gitt gavekort ville han hatt til en annen kjede. Hadde du gitt penger i konvolutt ville han heller hatt vipps. Og hadde du vippset hadde summen vært for lav 😅

Hva med spiselige gaver, er det noe håp om å glede ham med noe der, eller blir det også feil?

Anonymkode: 56103...f4e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han her er det nok ikke håp for, hadde du gitt gavekort ville han hatt til en annen kjede. Hadde du gitt penger i konvolutt ville han heller hatt vipps. Og hadde du vippset hadde summen vært for lav 😅

Hva med spiselige gaver, er det noe håp om å glede ham med noe der, eller blir det også feil?

Han fortjener hermetiserte værtestikler og friterte tissemaur. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Hansehan skrev (1 minutt siden):

Han fortjener hermetiserte værtestikler og friterte tissemaur. 

Kanskje han hadde likt det? "Endelig har du forstått meg" 😅

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått over til gavekort og gaver som er opplevelse som gagner dere begge.

Hvorfor kjøper du ting til farsdag? DET er dust det. Fyren har alt han trenger, det er snart jul, og i ørten år har han fortalt deg at gan ikke vil du skal kjøpe noe.

Kort og kake, holder i lange baner.

Anonymkode: bd9f1...38b

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er sær og vanskelig, men om samboer ikke forstod viktigheten av avsnitt så ville jeg nok ha gjort det slutt. 

Anonymkode: 5c6d7...699

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde gått over til gavekort og gaver som er opplevelse som gagner dere begge.

Hvorfor kjøper du ting til farsdag? DET er dust det. Fyren har alt han trenger, det er snart jul, og i ørten år har han fortalt deg at gan ikke vil du skal kjøpe noe.

Kort og kake, holder i lange baner.

Anonymkode: bd9f1...38b

Forrige gavekortet jeg kjøpte var «vær pilot for en dag» noe han hadde sagt han syntes virket gøy å prøve. Ble liggende i skuffen til det gikk ut på dato. Det kom jeg på nå. Jeg hadde glemt det litt. Ble så sint og skuffa når jeg kom på det og det var for sent.  

Han har faktisk ikke alt han trenger. Han trengte nye klær nå. Vi har ikke kjempe god råd, men vi har ikke så dårlig råd at han trengte å levere dette inn for at vi skulle ha det fint. Uansett, så har barna fått mest i det siste, så lenge siden han har kjøpt noe til seg selv, så jo, han trengte det. Om han ikke følte han trengte akkurat det jeg kjøpte kunne han byttet det til noen t-skjorter, en bukse, ett belte eller ettellerannet og tenke at den var fra meg og sette pris på det. Nei. Han skal bytte det, og når han skal noe, klage på at alt er flekkete eller hullete eller slitt og stresse med å kjøpe noe rett før vi skal dra så vi kan bli forsinket.. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder.. 

TS

Anonymkode: 1f8d6...8e7

• Liker 3
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som liker å få gaver. Jeg er blant de. Hvis jeg skal ha noe nytt, vet jeg nøyaktig hva jeg vil ha. Noe annet blir bare ræl for meg. Mannen din må spesifisere at han ønsker seg f. eks. akkurat det verktøyet modell sånn og sånn. Eller dere går sammen og handler, så får han velge (selvfølgelig innenfor et beløp du aksepterer), og du drar kortet. Du synes sikkert det er kjedelig og lite romantantisk, men noen ganger må man bare akseptere at man er forskjellige. 

Anonymkode: 2f8a6...a27

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Slik var min eks også. Jeg sluttet faktisk å kjøpe gaver til han. Orket bare ikke  

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker 100% å velge mine egne klær.. Når jeg shopper med venninner synes jeg ikke de har rett når de finner klær som visstnok er HELT meg.

Kjøp gavekort? Så sparer du egen tid, og han får sett hvordan det er. Mulig han elsker det, mulig han synes det var kjedelig 

Anonymkode: 3f043...bc7

• Liker 3
Skrevet

Uansett grunn er dette dust oppførsel av en voksen mann. Lav EQ. 

Gi penger til jul, evt time til parterapi der dere finner ut grunnen til at han driver på sånn. Er det penger han higer etter, er det kontroll eller er det kleint å få gaver fra andre?…

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...