AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #1 Skrevet 10. november 2025 Hei. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det men jeg prøver.. Sliter med kroniske smerter i kroppen til enhver tid. Har fibromyalgi og hypermobile ledd i øvre del av rygg/brystrygg. Flere år har jeg av å til brukt Pinex forte. Paracet, disse såkalte nervemedisinene fungerer ikke på meg. Har gått igjennom hele hopprennet med både Sarotex, LDN etc etc etc.. Sterkere smertestillende er det som har hjulpet. Å jeg hater å måtte bruke det. Ikke høye doser jeg bruker men uansett.. Også avhengigheten er jeg alltid redd for.. Andre her som sliter med kroniske smerter og som bruker noe medikamenter?❤️ Anonymkode: a85a6...fbb 1
Tobias001 Skrevet 10. november 2025 #2 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det men jeg prøver.. Sliter med kroniske smerter i kroppen til enhver tid. Har fibromyalgi og hypermobile ledd i øvre del av rygg/brystrygg. Flere år har jeg av å til brukt Pinex forte. Paracet, disse såkalte nervemedisinene fungerer ikke på meg. Har gått igjennom hele hopprennet med både Sarotex, LDN etc etc etc.. Sterkere smertestillende er det som har hjulpet. Å jeg hater å måtte bruke det. Ikke høye doser jeg bruker men uansett.. Også avhengigheten er jeg alltid redd for.. Andre her som sliter med kroniske smerter og som bruker noe medikamenter?❤️ Anonymkode: a85a6...fbb Ofte sittef smerten der bare psykisk. Anbefaler å forsøke psykolog eller en livstilsterapaut. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #3 Skrevet 10. november 2025 Jeg prøver nå ut Duloxetin og er positivt overrasket. Mindre smerter. Mer ro i kroppen Neurontin fungerte også, men fikk en del bivirkninger så seponerte. Celebra fungerte noe, men fastlegen ville ikke at jeg skulle stå lenge på den pga mulige bivirkninger Anonymkode: c1990...f07
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #4 Skrevet 10. november 2025 Har Fibromyalgi også.. Anonymkode: a85a6...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #5 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver nå ut Duloxetin og er positivt overrasket. Mindre smerter. Mer ro i kroppen Neurontin fungerte også, men fikk en del bivirkninger så seponerte. Celebra fungerte noe, men fastlegen ville ikke at jeg skulle stå lenge på den pga mulige bivirkninger Anonymkode: c1990...f07 Neurontin fungerte ikke på meg.. Som alle.de andre. 🙈 Anonymkode: a85a6...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #6 Skrevet 10. november 2025 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Ofte sittef smerten der bare psykisk. Anbefaler å forsøke psykolog eller en livstilsterapaut. Nei det gjør det absolutt ikke. Anonymkode: edda5...fe9 5 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #7 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neurontin fungerte ikke på meg.. Som alle.de andre. 🙈 Anonymkode: a85a6...fbb Så du har prøvd Duloxetin? Den blir blant annet gitt for fibromyalgi Anonymkode: c1990...f07
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #8 Skrevet 10. november 2025 Tobias001 skrev (9 minutter siden): Ofte sittef smerten der bare psykisk. Anbefaler å forsøke psykolog eller en livstilsterapaut. Anonymkode: a2d11...3b8 1 4
Tobias001 Skrevet 10. november 2025 #9 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det gjør det absolutt ikke. Anonymkode: edda5...fe9 Det kan du ikke vete uten å ha blitt psykologisk vurdert av en ekspert! 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #10 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du har prøvd Duloxetin? Den blir blant annet gitt for fibromyalgi Anonymkode: c1990...f07 Nei, måtte lese om den. Skal ta det opp med.legen neste gang. 😊 Anonymkode: a85a6...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #11 Skrevet 10. november 2025 Tobias001 skrev (12 minutter siden): Ofte sittef smerten der bare psykisk. Anbefaler å forsøke psykolog eller en livstilsterapaut. Hadde vært enkelt da. Var selv på tverfaglig i forhold til mine smerter. Siden nav mente det var psykisk..så henviste legen min til det. Psykolog begynte å le. For han sa rett ut : lurer på hvordan nervedmerter og de skaddene du har i nakke og rygg er psykisk. Her vurderer de å brenne nerver for å stoppe signalene på skadde området Anonymkode: b5ece...74f 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #12 Skrevet 10. november 2025 Det er ulike medisiner som ikke er smertestillende som kan hjelpe på fibromyalgi. Jeg har kun testet Sarotex i 3 måneder. Hjalp ikke en dritt og bare masse bivirkninger. Jeg tar Pinex forte på daglig basis og har fått OxyContin på de verste dagene. Kvier meg veldig for den så har foreløpig ikke testet. Anonymkode: 09cb8...04b 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #13 Skrevet 10. november 2025 Jeg var kronisk migrene, så det blir en litt annen type smerte. Men ville bare gi deg en klem, jeg. Anonymkode: a6193...a27 3
Avispapir Skrevet 10. november 2025 #14 Skrevet 10. november 2025 Tobias001 skrev (20 minutter siden): Ofte sittef smerten der bare psykisk. Anbefaler å forsøke psykolog eller en livstilsterapaut. Hvordan vet du hva ts har vært igjennom av utredning? 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #15 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ulike medisiner som ikke er smertestillende som kan hjelpe på fibromyalgi. Jeg har kun testet Sarotex i 3 måneder. Hjalp ikke en dritt og bare masse bivirkninger. Jeg tar Pinex forte på daglig basis og har fått OxyContin på de verste dagene. Kvier meg veldig for den så har foreløpig ikke testet. Anonymkode: 09cb8...04b Har sterkere enn Pinex jeg også men tar det ikke vis jrg ikke har så vondt at jeg.må krype.. Legen har jeg en åpen kommunikasjon med ang dette. Legen vet godt hvor engstelig jeg er for avhengighet så jeg er beroliget med det. Anonymkode: a85a6...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #16 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): fibromyalgi og hypermobile ledd Er du blitt utredet for Ehler Danlos (EDS)? Anonymkode: 1a3bc...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #17 Skrevet 10. november 2025 Jeg har akkurat samme som deg, hovedproblemet mitt er og brystryggen. Bruker ikke noe medisiner da utenom paracet når det er som verst med smerter fra både syklus, migrene og kropp da jeg ikke er så glad i medisiner. Ville bare svare for det er sjelden jeg ser noen med samme hovedproblem som meg. Føler bevegelse er alfa og omega og hjelper mer enn andre ting. Anonymkode: 4d284...7c2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #18 Skrevet 10. november 2025 Skulle ønske trening hjalp.meg.. Har.prøvd trening å yoga/bevegelse i alle varianter. Vet ikke med andre men jeg blir altså så dårlig. Får 100 ganger mere smerter.. Kan.jeg være i normal bevegelse som man gjør normalt i hverdagen så er det best.. Eller ro. Anonymkode: a85a6...fbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #19 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har akkurat samme som deg, hovedproblemet mitt er og brystryggen. Bruker ikke noe medisiner da utenom paracet når det er som verst med smerter fra både syklus, migrene og kropp da jeg ikke er så glad i medisiner. Ville bare svare for det er sjelden jeg ser noen med samme hovedproblem som meg. Føler bevegelse er alfa og omega og hjelper mer enn andre ting. Anonymkode: 4d284...7c2 Heller aldri vært borti andre med det problemet. Leser seg i brystryggen hver dag hele tiden.. Må løsne det selv ved noen bevegelser.. Går ikke det forblir det låst til det løsner selv etter dager.. Det er så vondt at jrg får ikke beveget meg. Anonymkode: a85a6...fbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #20 Skrevet 10. november 2025 Tobias001 skrev (1 time siden): Ofte sittef smerten der bare psykisk. Anbefaler å forsøke psykolog eller en livstilsterapaut. Er du helt på tur?? Man får ikke sterke smertestillende grunnet psykosomatiske smerter 😂 Men du kan jo ta deg en tur til en psykolog og si at du har en enorm trang til å rakke ned på fremmede kronisk syke på nett, så kanskje hen tar deg inn. Anonymkode: 467a1...f5a 3 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå