Gå til innhold

Trodde jeg var kvitt forkjølelsen, så dro på trening.. men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har den siste uken vært forkjølet. Fikk symptomer etter trening søndag (for en uke siden altså), hadde en ganske heftig økt med unaturlig høy puls - det ble jo forklart da jeg senere på dagen fikk feber og frosten og uvel. Mandag våknet jeg opp forkjøla. Har tatt det rolig hele uken, stod over trening lørdag, selv om jeg egentlig følte meg frisk. Stod over pga høyintensitetsyrening, både styrke og utholdenhet(type eksplosiv sprint i to minutter over 50 min…) 

I dag derimot følte jeg meg helt frisk og dro på senteret og hadde en god styrkeøkt. Lav puls den timen jeg trente. Varmet opp godt, kroppen var pigg og alt føltes bra. 

Men så kom jeg hjem og jeg har de siste tre-fire timene hart vondt i halsen, ala sånn når man svelger, som en mild halsbetennelse på et vis? Ingen andre symtpomer.

Nå er jeg redd jeg trente for tidlig! Jeg har tidligere slitt veldig med lungebetennelser, og da har jeg gjerne blitt frisk fra luftsveisinfeksjonen, før jeg brått ble veldig dårlig. (Det må sies at jeg ikke har hatt lungebetennelse på mange år (jaggu sluttet jeg få de omtrent parallelt som jeg sluttet røyke ;) ) )

Uff, vet ikke hvor jeg vil, er det vanlig å få litt mer symptomer etter å ha trodd man var frisk? Har spist og drukket bra i dag… prøvd å hvile, men sliter med å komme ut av stress etter treningsøkter. 

Er redd for å bli syk igjen nå som jeg akkurat har kommet meg over kneika? 

Anonymkode: 458da...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor trener du da?

Har du en skade som gjør at du må trene jevnlig for å være oppegående?

Anonymkode: 363eb...5cb

Skrevet

Høres ut som covid. 
Da tror man at man er frisk så plutselig er man dau sjuk igjen. 
Kroppen din var åpenbart ikke klar for en trenings økt igjen. Ta en uke til pause. I hvertfall noen dager til symptomene er over. 

Anonymkode: 8f6ca...000

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor trener du da?

Har du en skade som gjør at du må trene jevnlig for å være oppegående?

Anonymkode: 363eb...5cb

Jeg trener fordi det er en del av behandlingsløpet mitt, jeg spiller en idrett som er hard fysisk og den idretten er en av få sosiale arenaer jeg har i denne byen jeg bor i. 

Jeg trener fysisk fordi det er bra for kroppen min og bra for psyken min. Om jrg ikke trener så blir jeg dårligere psykisk (har kPTSD). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres ut som covid. 
Da tror man at man er frisk så plutselig er man dau sjuk igjen. 
Kroppen din var åpenbart ikke klar for en trenings økt igjen. Ta en uke til pause. I hvertfall noen dager til symptomene er over. 

Anonymkode: 8f6ca...000

Ja… hadde vondt i halsen mandag, i går følte jeg at luftsveisinfeksjonen "flyttet seg" fra hals til lunger og hoste. Er bedre i dag, bare litt tørr i halsen på et vis. 

Avventer med trening til lørdag :nikke: 

Skrevet

Hadde nylig corona selv, og er som du beskriver. Følte meg helt bra, og så ble jeg kjempedårlig og måtte ta paracet, skylle nesa bruke nesespray for søvn og drikke te igjen. 

Anonymkode: 0d123...d5b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde nylig corona selv, og er som du beskriver. Følte meg helt bra, og så ble jeg kjempedårlig og måtte ta paracet, skylle nesa bruke nesespray for søvn og drikke te igjen. 

Anonymkode: 0d123...d5b

Jeg har heldigvis ikke blitt så dårlig, men merkbart sykere fra søndag til mandag ja! Er bedre igjen nå. Har tatt det rolig, avventer med trening igjen til lørdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Dro på trening i går lørdag, følte meg frisk og i topp form. Treningen gikk bra, men våknet i dag med verre hoste, tett nese og sår hals. 

To uker siden jeg ble syk! :bond:  Når skal dette gå over! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...