AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:40 #61 Skrevet onsdag kl. 05:40 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jobbet som sykepleier. Gikk over på 100% svangerskapspenger fra uke 10 pga høy stress på jobb. Det var nydelig og det brukte ikke opp sykepengene mine i tilfelle behov for sykemelding etter fødsel. Anbefales! Jordmor som skrev for meg ☺️ Anonymkode: 87fe0...220 Høres drøyt ut at du skal slippe å jobbe på den måten hele svangerskapet i stedet for tilrettelegging eller gradert sykemelding… Anonymkode: e92c6...af9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:33 #62 Skrevet onsdag kl. 09:33 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres drøyt ut at du skal slippe å jobbe på den måten hele svangerskapet i stedet for tilrettelegging eller gradert sykemelding… Anonymkode: e92c6...af9 Kjempe drøyt. Ærlig talt! Man bærer frem et nytt menneske inni sin egen kropp. Nei, man er ikke syk - men graviditet er ikke en «normal» tilstand heller. Ha litt mer omtanke og respekt for kvinnene som bærer frem barn. Anonymkode: 6c86f...27d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:08 #63 Skrevet onsdag kl. 14:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjempe drøyt. Ærlig talt! Man bærer frem et nytt menneske inni sin egen kropp. Nei, man er ikke syk - men graviditet er ikke en «normal» tilstand heller. Ha litt mer omtanke og respekt for kvinnene som bærer frem barn. Anonymkode: 6c86f...27d Ja og derfor har man mulighet for gradert sykemelding og tilrettelegging som man kan prøve først. Ærlig talt. Anonymkode: e92c6...af9 1 1
Maleficenta Skrevet torsdag kl. 18:12 #64 Skrevet torsdag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 6.40): Høres drøyt ut at du skal slippe å jobbe på den måten hele svangerskapet i stedet for tilrettelegging eller gradert sykemelding… Anonymkode: e92c6...af9 Hva vet du om det ikke var forsøkt først? Noen ganger på en travel sykehusavdeling med kanskje lite folk er det ikke alltid praktisk mulig med tiltettelegging
Maleficenta Skrevet torsdag kl. 18:14 #65 Skrevet torsdag kl. 18:14 AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 20.57): Risikoen for spontanabort øker med 32% ved nattevakter så det ville jeg fått svangerskapspenger for kan du si. Fikk det selv. Anonymkode: 2035b...f4f Man kan jo be om fritak fra nattevakter da
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:33 #66 Skrevet torsdag kl. 20:33 Maleficenta skrev (2 timer siden): Man kan jo be om fritak fra nattevakter da Ja du vet jo antagelig alt om min arbeidsplass der. Anonymkode: 2035b...f4f
Maleficenta Skrevet i går, 06:10 #67 Skrevet i går, 06:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja du vet jo antagelig alt om min arbeidsplass der. Anonymkode: 2035b...f4f Men det har man jo rett på. Sjefen har ikke lov å nekte deg. Da må du jo klage. Man skal ha rett på fritak fra det uansett hvor kjipt sjefen din er. Men er hun/han sånn skjønner jeg jo godt at man ikke kan noe annet enn å bli sykmeldt.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #68 Skrevet i går, 06:16 Maleficenta skrev (5 minutter siden): Men det har man jo rett på. Sjefen har ikke lov å nekte deg. Da må du jo klage. Man skal ha rett på fritak fra det uansett hvor kjipt sjefen din er. Men er hun/han sånn skjønner jeg jo godt at man ikke kan noe annet enn å bli sykmeldt. Det er ikke alle arbeidsplasser der er mulighet for tilrettelegging, men da skal man i hvertfall få svangerskapspenger. Anonymkode: 5150a...93b
AnonymBruker Skrevet i går, 09:57 #69 Skrevet i går, 09:57 Maleficenta skrev (3 timer siden): Men det har man jo rett på. Sjefen har ikke lov å nekte deg. Da må du jo klage. Man skal ha rett på fritak fra det uansett hvor kjipt sjefen din er. Men er hun/han sånn skjønner jeg jo godt at man ikke kan noe annet enn å bli sykmeldt. Skjønner at du tror du vet alt. Du kan jo tenke deg at du ikke gjør det? At det kan være andre ting enn kjip sjef? (For det er ikke tilfelle.) Anonymkode: 2035b...f4f
Maleficenta Skrevet i går, 12:02 #70 Skrevet i går, 12:02 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner at du tror du vet alt. Du kan jo tenke deg at du ikke gjør det? At det kan være andre ting enn kjip sjef? (For det er ikke tilfelle.) Anonymkode: 2035b...f4f Hvorfor svarer du sånn? Kan du ikke svare ordentlig heller istedet for å være tøff i trynet? Endret i går, 12:05 av Maleficenta
Maleficenta Skrevet i går, 12:05 #71 Skrevet i går, 12:05 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke alle arbeidsplasser der er mulighet for tilrettelegging, men da skal man i hvertfall få svangerskapspenger. Anonymkode: 5150a...93b Ja det vet jeg da.
Hmmmmmm Skrevet i går, 12:11 #72 Skrevet i går, 12:11 Å gå i aktiv jobb som gravid er ekstremt slitsomt. Andre trimester, mister man all energi. Energien brukes heller til å utvikle ungen. Det skulle ikke ha vært lov med full jobb da. Jeg hadde aldri klart mer enn ett svangerskap. Livet er ikke forenlig med det.
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #73 Skrevet i går, 12:14 Gjesp. For en trollefest med alle bitre surkjerringer her på KG. Denne tråden, tråden om mannen med bukfett, og alle andre hundreogørten tråder hvor de som svarer har til eneste hobby å sitte hjemme på ræva si og surve over eget liv men tar det ut på fremmede på nett. Nett-troll-radikalisering må være en greie. Anonymkode: 19a28...95d
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #74 Skrevet i går, 12:16 AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 19.35): ... så blir det snørr og tårer i all mass... helt til de får viljen sin. Anonymkode: cbd18...bab En masse, ikke "i all mass". Anonymkode: dc503...767
AnonymBruker Skrevet i går, 12:32 #75 Skrevet i går, 12:32 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gjesp. For en trollefest med alle bitre surkjerringer her på KG. Denne tråden, tråden om mannen med bukfett, og alle andre hundreogørten tråder hvor de som svarer har til eneste hobby å sitte hjemme på ræva si og surve over eget liv men tar det ut på fremmede på nett. Nett-troll-radikalisering må være en greie. Anonymkode: 19a28...95d Helt enig. Jeg var trådstarter her og skriver normalt ingen innlegg her på kvinneguiden. Frister heller ikke å bruke dette forumet videre, virker som det er et tidsfordriv for folk som liker diskusjon og mobbing. Anonymkode: 5150a...93b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:49 #76 Skrevet i går, 12:49 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt enig. Jeg var trådstarter her og skriver normalt ingen innlegg her på kvinneguiden. Frister heller ikke å bruke dette forumet videre, virker som det er et tidsfordriv for folk som liker diskusjon og mobbing. Anonymkode: 5150a...93b Anbefaler deg å bruke Babyverden forum istedet. Ingen som tør å mobbe noen der, for folk kan ikke gjemme seg bak anonym bruker, og folk er i samma båt og genuint opptatt av å hjelpe hverandre med alt som har med graviditet, barn og familie å gjøre. Disse bitre survekjerringtrollene gidder ikke henge der Anonymkode: 19a28...95d
AnonymBruker Skrevet i går, 13:14 #77 Skrevet i går, 13:14 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Anbefaler deg å bruke Babyverden forum istedet. Ingen som tør å mobbe noen der, for folk kan ikke gjemme seg bak anonym bruker, og folk er i samma båt og genuint opptatt av å hjelpe hverandre med alt som har med graviditet, barn og familie å gjøre. Disse bitre survekjerringtrollene gidder ikke henge der Anonymkode: 19a28...95d Takk for tips - da går jeg over dit 😃 Anonymkode: 5150a...93b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:18 #78 Skrevet i går, 13:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips - da går jeg over dit 😃 Anonymkode: 5150a...93b Hjertelig velkommen!🥰 Kan også anbefale å bruke skjult forum der, du må bare sette deg opp på en terminliste. Anonymkode: 19a28...95d
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #79 Skrevet 23 timer siden Maleficenta skrev (6 timer siden): Hvorfor svarer du sånn? Kan du ikke svare ordentlig heller istedet for å være tøff i trynet? Hvis du hadde svart ordentlig i utgangspunktet hadde jeg kanskje giddet. Anonymkode: 2035b...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå