AnonymBruker Skrevet 10. november #1 Skrevet 10. november Vi er et par som i år har lyst til å feire jul litt annerledes. Bare et eller annet nytt. Har stått for julemiddagen og påfølgende selskaper i romjula nå i 15 år i strekk. Forslag til koselige hoteller eller steder uten press om å sitte samlet for å åpne pakker med andre gjester etc? Et sted der man kan spise god mat, men kose seg alene på rommet etterpå. Må være i Norge Anonymkode: 0c9ca...4e5
AnonymBruker Skrevet 10. november #2 Skrevet 10. november Hva med Norefjell eller andre høyfjellshoteller? 😊 Anonymkode: fe043...8c0 3
MakeItHappen Skrevet 10. november #3 Skrevet 10. november Jeg har feiret jul på Skarsnuten i Hemsedal. Superkoselig. Vi gikk på ski på formiddagen etter en koselig julefrokost. Vi kunne velge mellom pinnekjøtt eller ribbe, perfekt da vi hadde hver våre preferanser. Gaver åpnet vi på rommet. Hadde bare med et par gaver da. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #4 Skrevet 10. november Er stort sett borte hver jul, enten på en lang ferie eller noen dager. Men julaften har blitt feiret på hotell eller lignende de siste 20 årene. Finnes mange koselige hoteller i Norge du kan feire jul hos. Enten du liker by eller fjellkos Anonymkode: 72a18...316
Ruskesara1973 Skrevet 10. november #5 Skrevet 10. november Jeg har aldri feiret Jul på hotell. Men om jeg skulle gjort det, ville jeg valgt Savalen 😊 https://www.savalen.no/fjellferie/jul-nyttar/
AnonymBruker Skrevet 10. november #6 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er stort sett borte hver jul, enten på en lang ferie eller noen dager. Men julaften har blitt feiret på hotell eller lignende de siste 20 årene. Finnes mange koselige hoteller i Norge du kan feire jul hos. Enten du liker by eller fjellkos Anonymkode: 72a18...316 Så med all din erfaring fant du det ikke verdt å dele et par gode hoteller...? Anonymkode: 176cd...811 2 7
AnonymBruker Skrevet 10. november #7 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er stort sett borte hver jul, enten på en lang ferie eller noen dager. Men julaften har blitt feiret på hotell eller lignende de siste 20 årene. Finnes mange koselige hoteller i Norge du kan feire jul hos. Enten du liker by eller fjellkos Anonymkode: 72a18...316 Fra hi: Forslag til koselige hoteller eller steder? Anonymkode: 9b5d9...ef8 4
AnonymBruker Skrevet 10. november #8 Skrevet 10. november Siste jul var vi på Gudbrandsgard Hotell i Kvitfjell (Fåvang). Året før i Romme (Sverige). Det blir Romme igjen i år. Begge steder er det julemiddag i restauranten (buffé), men ikke noe felles med pakker. Vil ikke si det var dårlig i Kvitfjell, men vi likte bare Romme bedre. Halvt på grunn av maten, halvt på grunn av skiområdet. Anonymkode: 8b714...86c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #9 Skrevet 10. november Rustad hotell på Sjusjøen. Pellestova i Øyer. Anonymkode: a725d...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #10 Skrevet 10. november Jeg tror ikke jeg kunne kost meg på hotell på julaften fordi jeg hadde fått så vondt av de som måtte jobbe der den dagen. Anonymkode: 897fa...b33
AnonymBruker Skrevet 10. november #11 Skrevet 10. november Jeg var solo en julaften på Scandic Lillehammer. Koste meg, jeg. Ellers så er jo Røros Hotel helt supert. Anonymkode: ccbcb...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #12 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror ikke jeg kunne kost meg på hotell på julaften fordi jeg hadde fått så vondt av de som måtte jobbe der den dagen. Anonymkode: 897fa...b33 Det finnes de av oss som frivillig tar på oss jobb på julaften, vet du! Jeg jobber hvert eneste år, også doble skift, fordi jeg synes det er skikkelig koselig og har ingen jeg ønsker feire med. Koser meg med kolleger og besøkende ☺️ Anonymkode: 56c74...aa7 1 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. november #13 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det finnes de av oss som frivillig tar på oss jobb på julaften, vet du! Jeg jobber hvert eneste år, også doble skift, fordi jeg synes det er skikkelig koselig og har ingen jeg ønsker feire med. Koser meg med kolleger og besøkende ☺️ Anonymkode: 56c74...aa7 Samme her. Hadde gjerne jobbet på julaften, nyttårsaften og i romjula. Har ingen famile/barn å ta hensyn til. Så hadde jeg heller tatt ferie en annen uke i året(vi stenger og har tvungen ferie jul og påske og fellesferien, skulle gjerne vært mer fleksibel da det er ekstra dyrt med utenlandsferie i skoleferiene da jeg har mulighet til å reise😬). Veit ei venninne av meg har feiret en del jul på et av hotellene på Røros, men husker ikke om det er Bergstaden eller Røros hotell som har juleåpent. Det bruker å være en del folk der, og Røros er jo nydelig med julepyntede gater🥰 Vi drar alltid på ei Røroshelg i desember for julestemningen, siden vi alltid befinner oss i utlandet i selve juleferien. Anonymkode: 6a2bb...a35 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #14 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke jeg kunne kost meg på hotell på julaften fordi jeg hadde fått så vondt av de som måtte jobbe der den dagen. Anonymkode: 897fa...b33 Mange av oss gjør det fordi det er det vi har mest lyst til å gjøre den dagen. Jeg kan ikke fordra julefeiring så for meg er det en befrielse å kunne jobbe. Anonymkode: 78668...51a 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #15 Skrevet 10. november Storfjord Hotel https://storfjordhotel.com/pakker/julefeiring eller Union Øye https://www.unionoye.no/no/pakkar/julefeiring/ Om du ønsker litt mer urbane omgivelser Hotel Brosundet i Ålesund: https://www.brosundet.no/no/pakker/jul-pa-brosundet/ Anonymkode: a7b7d...633
AnonymBruker Skrevet 10. november #16 Skrevet 10. november Hotell Union Øye. Jula der er på min bucketlist! Anonymkode: 46f73...409
AnonymBruker Skrevet 10. november #17 Skrevet 10. november Jeg kunne også godt ha jobbet på nyttårsaften, litt oppskrytte dager! Anonymkode: ccbcb...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #18 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kunne også godt ha jobbet på nyttårsaften, litt oppskrytte dager! Anonymkode: ccbcb...6e3 Er det virkelig det? Hører aldri noen som skryter opp denne dagen. Bortsett fra barn og unge som liker fest og raketter. Synes det er en blitt en klisjé å si at den er oppskrytt Anonymkode: 82d9c...e54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå