Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Noen som har noen gode tips ang hvordan man bør tilberede rå poteter som man skjærer opp med ostehøvel. Bør de ligge i ildfast form/langpanne hvor mange grader hvor lenge hva bør man ha på potetene. Eller andre gode tips med poteter i ovn. (ikke bakte poteter)
Gjest Gjesta Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Ikke skrell dem først, bruk en ostehøvel som lager litt tykke skiver, og frityrkok dem i vanlig matolje. ha gjerne havsalt og sitronpepper i oljen mens det koker. Bare i et minutt eller to. Nam nam
Arkana Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Legg i en ildfast form med hakket løk og hvitløk. Hell over fløte blandet med salt, pepper og revet muskat (fløten skal dekke omtrent halvparten av potetene). Dryss på revet ost og stek ved 200 grader i ca 1 time. Bytt evt fløten ut med buljong for en annerledes smak. Krydre dem godt og friter til potetgull i frityrgryte, eller for en sunnere variant stekes de i ovnen.
Gjest Catwoman Skrevet 31. mars 2006 #4 Skrevet 31. mars 2006 Jeg hiver de i stekepanna, sammen med olje og salt og pepper. Mot slutten har jeg gjerne i noe urter - timian feks. er godt på.
Gjest synseren Skrevet 31. mars 2006 #6 Skrevet 31. mars 2006 (endret) Legg i en ildfast form med hakket løk og hvitløk. Hell over fløte blandet med salt, pepper og revet muskat (fløten skal dekke omtrent halvparten av potetene). Dryss på revet ost og stek ved 200 grader i ca 1 time. Bytt evt fløten ut med buljong for en annerledes smak. ← I denne retten passer det også utmerket med bogskinke! Dessuten pleier vi også å ha litt rømme til. Blir en særegen smak over det som iallefall jeg liker godt. Endret 31. mars 2006 av synseren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå