AnonymBruker Skrevet 10. november #1 Skrevet 10. november Jeg var til optiker i dag og plutselig sa han at det ene øyet mitt var mindre enn det andre, og lurte på om jeg hadde fått et kraftig slag mot hodet. Jeg trodde han mente at jeg har "hodded eyes", og sa at det har jeg hatt hele livet og at det har blitt mer løshud på det ene øyet pga alder (56 år) Kom hjem, så meg i speilet og fikk bakoversveis fordi det ene øyet er nesten halvparten så åpent som det andre, og dette har jeg ikke lagt merke til fordi jeg har ikke sminket øynene på en uke og har dårlig syn uten briller. Jeg begynner å lure på om jeg har hatt drypp eller noe lignende? Tok botox for halvannen uke siden i sinnarynken og i pannen, men det har jeg gjort i åresvis og alltid hos den samme sykepleieren, og har aldri opplevd hengende øyelokk. Har andre opplevd dette? Anonymkode: 653ff...07e
AnonymBruker Skrevet 10. november #2 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var til optiker i dag og plutselig sa han at det ene øyet mitt var mindre enn det andre, og lurte på om jeg hadde fått et kraftig slag mot hodet. Jeg trodde han mente at jeg har "hodded eyes", og sa at det har jeg hatt hele livet og at det har blitt mer løshud på det ene øyet pga alder (56 år) Kom hjem, så meg i speilet og fikk bakoversveis fordi det ene øyet er nesten halvparten så åpent som det andre, og dette har jeg ikke lagt merke til fordi jeg har ikke sminket øynene på en uke og har dårlig syn uten briller. Jeg begynner å lure på om jeg har hatt drypp eller noe lignende? Tok botox for halvannen uke siden i sinnarynken og i pannen, men det har jeg gjort i åresvis og alltid hos den samme sykepleieren, og har aldri opplevd hengende øyelokk. Har andre opplevd dette? Anonymkode: 653ff...07e Selvom du har tatt Botox mange ganger og det har gått fint, betyr ikke at det ikke er Botoxrelatert. Man treffer vel ikke 100% samme sted hver gang eller at det sprer seg annerledes. Kanskje man ikke har dosert helt samme. Anonymkode: f07b0...67a 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #3 Skrevet 10. november Jeg tålte plutselig mindre dose enn før og så ikke igjen øyevipper og -lokk på en stund 🙄 Anonymkode: 2a69d...38b
AnonymBruker Skrevet 10. november #4 Skrevet 10. november Det er jo også vanlig at folk har ulik størrelse på øyelokk. Det kan være genetisk, aldersrelatert men også pga botox. Ville ikke ha brydd meg Anonymkode: c2425...7c2
AnonymBruker Skrevet 10. november #5 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo også vanlig at folk har ulik størrelse på øyelokk. Det kan være genetisk, aldersrelatert men også pga botox. Ville ikke ha brydd meg Anonymkode: c2425...7c2 Når det ene øyet er halvparten så åpent som det andre øyet, bryr jeg meg og blir bekymret. Ts Anonymkode: 653ff...07e 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #6 Skrevet 10. november Send en melding til fastlegen. Legg ved bilde. Om det er hengende øyelokk så kan du henvises for operasjon, men jeg tror at det må påvirke synet for å få det dekket, men skal ikke si det for sikkert Anonymkode: 55628...e68
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:30 #7 Skrevet tirsdag kl. 06:30 Det kan jo være ulike grunner til hengende øyelokk. Men siden du nettopp har tatt Botox høres konsert ut som den mest sannsynlige årsaken. Da vil det kanskje gå over når effekten av botox går ut. Anonymkode: ff44a...4e7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:46 #8 Skrevet tirsdag kl. 06:46 Det kan absolutt være botox, men det kan også være aldersrelatert ptose. Anonymkode: 5f158...7ff 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:48 #9 Skrevet tirsdag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Send en melding til fastlegen. Legg ved bilde. Om det er hengende øyelokk så kan du henvises for operasjon, men jeg tror at det må påvirke synet for å få det dekket, men skal ikke si det for sikkert Anonymkode: 55628...e68 Hvis det er hengende hud ja, men det virker som om TS snakker om at det er musklene i øyelokket som er skadet, og det kan ikke opereres bort. https://sml.snl.no/øyelokk Sitat Øyelokkløfteren Øyet åpnes ved hjelp av en muskel (musculus levator palpebrae superioris) som løfter øvre øyelokk. Den springer ut baktil i øvre del av øyehulen og fester seg i øvre øyelokk, dels på overkant av tarsalplaten, dels i huden. Muskelen forsynes med nervetråder fra 3. hjernenerve, nervus oculomotorius, og hvis den skades, kommer øvre øyelokk til å henge. Hengende øyelokk kalles ptose. Anonymkode: 5c9e5...f80
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:28 #10 Skrevet onsdag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 7.48): Hvis det er hengende hud ja, men det virker som om TS snakker om at det er musklene i øyelokket som er skadet, og det kan ikke opereres bort. https://sml.snl.no/øyelokk Anonymkode: 5c9e5...f80 Jo, ptose kan opereres. Har gjort det selv. Anonymkode: ff44a...4e7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:15 #11 Skrevet onsdag kl. 17:15 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jo, ptose kan opereres. Har gjort det selv. Anonymkode: ff44a...4e7 Hvor stor forskjell var det på øynene dine? Ts Anonymkode: 653ff...07e
AprilLudgate Skrevet onsdag kl. 17:20 #12 Skrevet onsdag kl. 17:20 Botoxen i ditt tilfelle. Skjer når den settes litt for lavt. Horners/ptose osv er mindre sannsynlig.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:44 #13 Skrevet onsdag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 13.08): Jeg var til optiker i dag og plutselig sa han at det ene øyet mitt var mindre enn det andre, og lurte på om jeg hadde fått et kraftig slag mot hodet. Jeg trodde han mente at jeg har "hodded eyes", og sa at det har jeg hatt hele livet og at det har blitt mer løshud på det ene øyet pga alder (56 år) Kom hjem, så meg i speilet og fikk bakoversveis fordi det ene øyet er nesten halvparten så åpent som det andre, og dette har jeg ikke lagt merke til fordi jeg har ikke sminket øynene på en uke og har dårlig syn uten briller. Jeg begynner å lure på om jeg har hatt drypp eller noe lignende? Tok botox for halvannen uke siden i sinnarynken og i pannen, men det har jeg gjort i åresvis og alltid hos den samme sykepleieren, og har aldri opplevd hengende øyelokk. Har andre opplevd dette? Anonymkode: 653ff...07e Litt nedsunken panne/hengende øyelokk er en ikke uvanlig bivirkning ved botox og kan oppstå hvis en injiserer i rynker langt ned i pannen som er med på å åpne øyet, hvis dosen er for sterkt eller hvis en selv er uforsiktig og utsetter seg for anstrengelse f.eks. trening eller gnir masserer på injeksjonsstedet det første døgnet. Men bivirkningen er heldigvis forbigående og ikke permanent. Anonymkode: 4064e...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå