AnonymBruker Skrevet 10. november #81 Skrevet 10. november Syns det er sinnsyke summer dere bruker på noe så overfladisk som gaver. Vi har droppet julegaver til alle over 18 og spleiser heller på finere gaver til de som er under 18. Mat og hygge blir det da så går litt penger til det☺️ Anonymkode: a1483...b9e 4
AnonymBruker Skrevet 10. november #82 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): er det inkludert mat, pynt, gaver så er det vel ikke så mye? bare maten er jo kjempe dyr. Anonymkode: a4cd9...80f Hvor mange er dere egentlig? Og julepynt har vel de fleste fra før. Det kan vel ikke være så mange som kjøper så mye julepynt hvert eneste år at det gir dramatisk utslag på budsjettet? Anonymkode: 62f60...ff4 4
kjærring Skrevet 10. november #83 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette? Har virkelig folk flest så stor handlekraft?? Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. Anonymkode: beeaf...8b9 Har brukt 2000 på gaver og det blir nok mat , drikke og godt til 2-3000 tusen. Pynt har jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #84 Skrevet 10. november Blir alltid en del reaksjoner på disse tallene, fordi mediene fremstiller det hele på en måte som gjør at folk kjøper julegaver ford denne summen. Men så "julehandel" altså alt nordmen kjøper i november og desember: " Nordmenn skal handle for nær 150 milliarder kroner 5,5 prosent opp fra i fjor Nordmenn vil bruke 149,4 milliarder kroner inkl. mva. på årets julehandel. Det er en økning på 5,5 prosent fra fjoråret. Hver og en av oss vil i snitt bruke rundt 26 700 kroner på julegaver, mat, drikke og andre varer i november og desember. Anonymkode: 25c63...5e1 3 1
Brunello Skrevet 10. november #85 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I nyhetene står det hver nordmann. Altså pr pers. Anonymkode: 679d3...cbb I gjennomsnitt bruker norske husholdninger rundt 24 900 til 26 700 kroner på julehandel i november og desember, som inkluderer gaver, mat og pynt. Den totale summen forventes å ligge rundt 150 milliarder kroner. Det er besteforeldre som i snitt bruker mest på gaver, men summen kan variere betydelig mellom husholdninger.
AnonymBruker Skrevet 10. november #86 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tipper det er per husholdning. Anonymkode: 0875c...c4f Det regnes vel som oftest en familie per husholdning. Det er neppe utvidet familie de mener. Anonymkode: 62f60...ff4
AnonymBruker Skrevet 10. november #87 Skrevet 10. november Gaver: 8 stk =6000 Mat: 2500 Div: 500 Sum 9000 Så langt unna 26000... Anonymkode: afec3...55f 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #88 Skrevet 10. november Jeg synes ikke det høres mye ut. I tillegg til mat, drikke, gaver og klær, bruker vi svært mange tusen på julekonserter, julebord og andre festligheter. Anonymkode: 83c92...77a 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #89 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Syns det er sinnsyke summer dere bruker på noe så overfladisk som gaver. Vi har droppet julegaver til alle over 18 og spleiser heller på finere gaver til de som er under 18. Mat og hygge blir det da så går litt penger til det☺️ Anonymkode: a1483...b9e Og her er greia: Det synes du. Anonymkode: a6101...a78
AnonymBruker Skrevet 10. november #90 Skrevet 10. november Jeg tipper vi bruker minst rundt 100 000 i år. Kanskje enda mer. Litt spesielle omstendigheter riktignok. For vi pleier virkelig å være helt på andre enden av skalaen. Anonymkode: 37d55...631
AnonymBruker Skrevet 10. november #91 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette? Har virkelig folk flest så stor handlekraft?? Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. Anonymkode: beeaf...8b9 Kommer sikkert tilby bruke det dobbelte. Familie med to barn her. Anonymkode: 20789...7a5
AnonymBruker Skrevet 10. november #92 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette? Har virkelig folk flest så stor handlekraft?? Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. Anonymkode: beeaf...8b9 link?? Så vi får se hva vi diskuterer . Bare julegaver eller alt til jul, det er stor forskjell. Anonymkode: 0d293...6b8
AnonymBruker Skrevet 10. november #93 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): link?? Så vi får se hva vi diskuterer . Bare julegaver eller alt til jul, det er stor forskjell. Anonymkode: 0d293...6b8 https://www.virke.no/analyse/norsk-detaljhandel/julehandel/ Alt vi handler i november og desember. Anonymkode: 25c63...5e1
AnonymBruker Skrevet 10. november #94 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Syns det er sinnsyke summer dere bruker på noe så overfladisk som gaver. Vi har droppet julegaver til alle over 18 og spleiser heller på finere gaver til de som er under 18. Mat og hygge blir det da så går litt penger til det☺️ Anonymkode: a1483...b9e Dere har droppet ja.. Anonymkode: 01ebc...718
AprilLudgate Skrevet 10. november #95 Skrevet 10. november (endret) Vi bruker ikke såpass, men om vi hadde flere barn og større bolig jeg kunne stappet noe julestemning inn i så hadde jeg lett klart det 🙈 Men kanskje ikke ÅRLIG. Er begrensa hvor mange adventsstjerner et vindu trenger. Kunne lett brukt rimelig mye penger særlig på en tenåring/voksne barn. Vi voksne søsken kjøper ikke til hverandre, men til barna. Endret 10. november av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 10. november #96 Skrevet 10. november Jeg kommer til å bruke maks 10 000, ca 5000 på gaver og 4000 - 5000 på mat. Pynt og greier har jeg fra før, så trenger ikke mer. Tre halvvoksne barn, et par venner og en kjæreste. Nevøer og nieser dropper jeg, de er ca voksne. Anonymkode: 9d6df...2c4
Soft mann Skrevet 10. november #97 Skrevet 10. november Eg er skilt for ett år siden, eg har mellom 40-50 k i utgifter i mnd i barnebidrag. Eg har jobbet 3/4 lørdager ish hertil i år kun hatt 14 dager ferie. Det var restferie fra i fjor. eg har nå søkt om ekstra overtid så eg slipper å være hjemme så mye i desember, Da slipper eg kanskje alle spørsmål om og komme i selskap til familie, eller de ønsker å komme til meg. Gleder meg virkelig ikke til jul. 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #98 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): https://www.virke.no/analyse/norsk-detaljhandel/julehandel/ Alt vi handler i november og desember. Anonymkode: 25c63...5e1 Alt vi handler i november og desember? Da er jo 26 000 lite. Anonymkode: 9c925...bf9 5
AnonymBruker Skrevet 10. november #99 Skrevet 10. november Vi bruker minst det bare på mat, vi har flere selskaper og liker å samle folk rundt gode måltider i forbindelse med jula. Gaver, pynt og annet kommer i tillegg. Anonymkode: 746ad...58d 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #100 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (37 minutter siden): https://www.virke.no/analyse/norsk-detaljhandel/julehandel/ Alt vi handler i november og desember. Anonymkode: 25c63...5e1 Alt vi handler i november og desember? Da snakker vi jo minst det dobbelte av 26k. Anonymkode: a6101...a78 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå