AnonymBruker Skrevet 10. november #61 Skrevet 10. november Vi bruker vel 10.000 i julegaver tenker jeg. Kanskje 3-4000 ekstra i mat i jula. Anonymkode: 89830...51a
AnonymBruker Skrevet 10. november #62 Skrevet 10. november Tja, det kan godt hende vi bruker. På mat, gaver, kanskje litt ny pynt.. Pengene sitter løst til jul. Anonymkode: b337f...ac7
AnonymBruker Skrevet 10. november #63 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): ja 5000 til hvert barn er jo hinsides dyre gaver. Og 10 000 mer på mat enn i januar eller juli, liksom? How? Anonymkode: 8d562...c3c Hinsides dyre gaver til 5000?😱 Anonymkode: 01ebc...718 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #64 Skrevet 10. november Ligger på kanskje 5000 tilsammen i julegaver. Vi er ikke en svært materialistisk familie og setter mer pris på å bare være sammen. Heldigvis for det sier jeg bare. Det er jo egentlig det jula handler om, å være sammen. Anonymkode: dbb3e...6db 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #65 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hinsides dyre gaver til 5000?😱 Anonymkode: 01ebc...718 Ja det er hinsides. Anonymkode: dbb3e...6db 4
AnonymBruker Skrevet 10. november #66 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er hinsides. Anonymkode: dbb3e...6db Nei virkelig ikke Anonymkode: 01ebc...718
AnonymBruker Skrevet 10. november #67 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er hinsides. Anonymkode: dbb3e...6db AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ligger på kanskje 5000 tilsammen i julegaver. Vi er ikke en svært materialistisk familie og setter mer pris på å bare være sammen. Heldigvis for det sier jeg bare. Det er jo egentlig det jula handler om, å være sammen. Anonymkode: dbb3e...6db Julen handler også om å ikke dømme andre fordi de prioriterer annerledes , det er ikke sånn at fordi man bruker mer pengebruk deg så setter man ikke pris på tid sammen🤦🏻♀️ Anonymkode: 01ebc...718 7 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #68 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Julen handler også om å ikke dømme andre fordi de prioriterer annerledes , det er ikke sånn at fordi man bruker mer pengebruk deg så setter man ikke pris på tid sammen🤦🏻♀️ Anonymkode: 01ebc...718 Bra det ikke er jul da, så jeg kan dømme materialistiske personer så mye jeg bare vil Anonymkode: dbb3e...6db 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #69 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra det ikke er jul da, så jeg kan dømme materialistiske personer så mye jeg bare vil Anonymkode: dbb3e...6db Stakkars barna dine som får dårlige gaver … ( sånn for å være like dømmende som deg ;)) Anonymkode: 01ebc...718 5
AnonymBruker Skrevet 10. november #70 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg syns ikke det høres så hinsides ut. Iallfall ikke hvis det er 26 000 kr per familie? Veldig mange familier reiser i julen, enten innenlands eller utenlands. Er dette inkludert? Pakkekalendere er jo standard nå, til og med mange forskjellige per person. Pynt, gaver, gavepapir, mat, godis, oppmerksomhet hit og dit, fine klær, julepysj +++. Utgiftene baller på seg. Anonymkode: f6f0a...1b0 Tipper det er per husholdning. Anonymkode: 0875c...c4f
AnonymBruker Skrevet 10. november #71 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkars barna dine som får dårlige gaver … ( sånn for å være like dømmende som deg ;)) Anonymkode: 01ebc...718 Du får melde meg til barnevernet. Selv om du ikke engang vet om jeg har barn eller ikke 😂 Anonymkode: dbb3e...6db 3
Gentleman59 Skrevet 10. november #72 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette? Har virkelig folk flest så stor handlekraft?? Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. Anonymkode: beeaf...8b9 M66: Jeg bruker nok ca det ja.
Fant80 Skrevet 10. november #73 Skrevet 10. november Vi blir 6 stk i jula. Vi som skal ha det. Estimerer vel rundt 10 000 totalt. Vi legger ikke mye i gaver oss i mellom. Vi sparer heller til ting som turer etc. Blir ingen unger som skal ha noe heller. Synes 26000 høres voldsomt ut,spesielt mtp at mange er som oss som begrenser det litt,da må jo flere bruke uendelig mye mer. Kjøpekraften i Norge er sterk som bare det. Det er bare mye sutring fordi man leser mye på nett om dårlige tider i vesten - spesielt USA etc.Vi Nordmenn vil jo ikke være noe verre når det gjelder sutring på dårlig råd. Tvert i mot. Vi er verdensmestere i sutring. Vet om et par i 20! årene som drar inn 150k lett i bare desember. Nordmenn flest vet ikke engang hva det er å ha det vanskelig økonomisk. Det speiles jo også i holdninger,bare i denne tråden. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #74 Skrevet 10. november Syns ikke det høres urimelig ut nei. Vi har 3 ungdommer og litt slekt å kjøpe gaver til. Mat, god drikke etc Anonymkode: 219b7...9e8
AnonymBruker Skrevet 10. november #75 Skrevet 10. november Å bruke en månedslønn kun på jul er uaktuelt her. For utgifter til husleie,lån,strøm,forsikring har en jo uansett om det er jul eller ei. Men jeg bruker noe mer enn vanlig på Kiwi siden det er jul. Men 0 kroner til alkohol heldigvis. Anonymkode: 8a3f7...d71 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #76 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (56 minutter siden): 26k er per husholdning såvidt jeg skjønte trådstarter. Anonymkode: a6101...a78 I nyhetene står det hver nordmann. Altså pr pers. Anonymkode: 679d3...cbb 1
piggrokken Skrevet 10. november #77 Skrevet 10. november Men er maten du kjøper for å lage middag typ 4. Desember med i regnskapet? Synes tallet blir bare kunstig større for hvert år, og har aldri fått svar på spørsmålet mitt. Om ALLE kjøp/regninger i desember går med, kommer jeg nok til å bruke over 26000, men om bare julegaver og mat/div utgifter til helligdagene regnes med, blir det nok minimalt, kanskje 1000-1500 kroner, siden jeg av religiøse grunner ikke feirer jul.
AnonymBruker Skrevet 10. november #78 Skrevet 10. november Bruker ikke 26.000,- på julefeiring nei, det er galskap. Anonymkode: 81782...61f 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #79 Skrevet 10. november Har regnet på det og ett middagselskap i jula kommer på 5000 alene. Så har vi to eller tre denne jula da er det 15 000. Pluss 3x5000 i gaver til barna er 15 000 til. Pluss 2x2000 i gaver til hverandre pluss 1000 x5 i kino og teater er en total på 39 000. Legg til fyrverkeri, bobler for nyttår så er vi godt nord for 40 000. Anonymkode: a6101...a78 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #80 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): To med vanlig inntekt har 70-120k inn hver måned. Klart de har råd til å svi av 26k. Er alene med to. Har ok men lav inntekt. Kommer nok til å bruke ca 10k totalt. 5k av de er til en stor gave til hele familien. Anonymkode: 615c7...e5c Vi har rundt 100' i året samlet (netto) og har IKKE råd til å svi av 26k,nei. Anonymkode: afec3...55f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå