AnonymBruker Skrevet 10. november #22 Skrevet 10. november Julaften med gaver, vin, øl, akevitt, sjokolade osv kommer nok opp i 10 000 her. Så arrangerer vi familiemiddag 1. juledag, da går det med et par tusen kroner i mat og drikke. Vi kjører til andre siden av landet til slekt i romjula, bensin og bom koster nok et par tusen. Så er det nyttårsaften, familiemiddag med drikke etc, blir nok et par tusen. (Det er kanskje ikke akkurat julehandel, da...) Tipper vi bruker mellom 16 og 18 000 på julerelaterte ekstrautgifter. Anonymkode: feb26...2ca
AnonymBruker Skrevet 10. november #23 Skrevet 10. november Stemmer nok ganske godt her. Vi kjøper ikke kjempedyre gaver, men har mange barn, og til de veldig få voksne vi kjøper gave til må vi kjøpe noe litt fint til- og det synes jeg ikke man får til 2-300,- lenger. Juletre, pynt og lys og røkelse, julemiddag til mange og julefrokost med alt tilbehør. Baking og kaker. Nye pensko til en, ny kjole til en annen, tilskudd til flybillett til fattig student. Og ds har vi ikke en gang tenkt på alt det som kommer før jul: vennejulebord, juleavslutninger med kake og loddsalg, billetter til juleshow barna er med i osv. Blir nok fort 26000 her ja. Anonymkode: 8cdb7...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #24 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette? Har virkelig folk flest så stor handlekraft?? Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. Anonymkode: beeaf...8b9 Bruker nok mer enn 26.000 på alt til jul tilsammen her. Bruker nok 10-12.000 bare på div mat og drikke og hygge. Så kommer gaver og annet i tillegg. Anonymkode: ac4d6...d54 3
AnonymBruker Skrevet 10. november #25 Skrevet 10. november Mat kjøper vi jo uansett. Vi kjøper ikke veldig mye ekstra i julen. Gaver bruker vi ca. 13000,- på, da har vi 4 barn, svigerforeldre og 2 søsken vi gir til. Har også 1 barnebarn. Barna får mest. Anonymkode: 0a156...29c
AnonymBruker Skrevet 10. november #26 Skrevet 10. november Vi har ikke gjennomsnittlig intekt akkurat men er langt unna 26K på jula. Det er jo spinnvillt! vi bruker ca 6000kr totalt på julegaver, rundt 4000 på ekstra mat. Kanskje en tusenlapp ekstra i transport om vi tar taxi en tur. Si en tusenlapp til på strøm og diverse så er vi fortsatt ikke halvveis engang og vi sparer ikke på ting. I tilegg har jeg cøliaki så alt av bakst er jo dobbelt så dyrt, minst som for de som kan spise gluten. Anonymkode: 977aa...208
AnonymBruker Skrevet 10. november #27 Skrevet 10. november Bruker mer enn det og. Meb ville selvfølgelig ikke gjort det om det gikk utover en skoletur neste år, for eksempel. Anonymkode: 135ee...354 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #28 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette? Har virkelig folk flest så stor handlekraft?? Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. Anonymkode: beeaf...8b9 26 000 kr per person? Absolutt ikke. 26 000 for hele familien er derimot ikke så usannsynlig hvis vi inkluderer alt. Anonymkode: c4b10...1cd 4
Juliv Skrevet 10. november #29 Skrevet 10. november Bare 26000? Det må være pr. pers? Jeg har brukt mye mer enn det allerede😅 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #30 Skrevet 10. november Macro skrev (1 time siden): Høres naturlig ut det. Gaver og mat koster jo. Hva er naturlig med dette? Anonymkode: 60338...c7e 1
Perfume Skrevet 10. november #31 Skrevet 10. november (endret) Nei vi er langt ifra! Her spleises det på maten, og vi bruker ca 4000 på gaver. Så tipper julen kommer på kanskje 6-7000 I år. Kan ikke skjønne 26000?! Og dette er for 5 voksne, tre generasjoner. Endret 10. november av Perfume
Summeer Skrevet 10. november #32 Skrevet 10. november Det blir nok nye iphonerx2 og airpodsx1 iår, så joda. Også kommer det en del annet på toppen av det igjen.... 2
Nettrollet Skrevet 10. november #33 Skrevet 10. november Juliv skrev (5 minutter siden): Bare 26000? Det må være pr. pers? Jeg har brukt mye mer enn det allerede😅 Ja, hva behager liksom. Lunsjen under juleshoppinga på Harrod's koster 26000kr, liksom. Haha! 1
Juliv Skrevet 10. november #34 Skrevet 10. november Nettrollet skrev (4 minutter siden): Ja, hva behager liksom. Lunsjen under juleshoppinga på Harrod's koster 26000kr, liksom. Haha! Haha, I wish! Men vi hadde aldri klart oss på 26 000 alt har blitt så dyrt, og vi liker å gi ordentlige gaver. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #35 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har ikke gjennomsnittlig intekt akkurat men er langt unna 26K på jula. Det er jo spinnvillt! vi bruker ca 6000kr totalt på julegaver, rundt 4000 på ekstra mat. Kanskje en tusenlapp ekstra i transport om vi tar taxi en tur. Si en tusenlapp til på strøm og diverse så er vi fortsatt ikke halvveis engang og vi sparer ikke på ting. I tilegg har jeg cøliaki så alt av bakst er jo dobbelt så dyrt, minst som for de som kan spise gluten. Anonymkode: 977aa...208 Nei det er virkelig ikke spinnvilt Anonymkode: 01ebc...718
AnonymBruker Skrevet 10. november #36 Skrevet 10. november Dette kommer jo veldig an på størrelse på familie, hvor mange man skal handle gaver og mat til, pris på gaver, etc etc. For oss er det en helt urealistisk høy sum ihvertfall, selv om det er både fine gaver og mye god mat og litt ekstra i jula. Vi er dog ikke mange. Anonymkode: f93b3...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #37 Skrevet 10. november Ja, synes det høres normalt ut. Jeg er alene, men med julepresanger vertinnegaver, flere middagsselskap hos meg med god mat og vin, så er nok det fort rundt 25.000. I tillegg kommer noen vennemiddager ute på restaurant, så nærmer meg 30.000 på forbruk i desember. Anonymkode: 51dc3...e97
AnonymBruker Skrevet 10. november #38 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, synes det høres normalt ut. Jeg er alene, men med julepresanger vertinnegaver, flere middagsselskap hos meg med god mat og vin, så er nok det fort rundt 25.000. I tillegg kommer noen vennemiddager ute på restaurant, så nærmer meg 30.000 på forbruk i desember. Anonymkode: 51dc3...e97 Hvor mye tjener du? Anonymkode: 615c7...e5c 1
Sinsiew Skrevet 10. november #39 Skrevet 10. november Er det til sammen på alt? Vi skal ha juleverksted, arrangere pepperkakehuspynting, dra på vår årlige teatertur. Dette blir vel på rundt 5000 tilsammen, etter,at alt er handlet inn og biletter bestilt. Mannen får gave til nesten 3000 i år. Det er ikke hvert år, men i år fant jeg noe han har hatt lyst på veldig lenge Barna vet jeg ikke enda, men de pleier å få gave til rundt 1000 kr. 2000 der altså. Så baker vi litt, så blir vel rundt 500 kr. Adventskalender til ungene pleier å koste rundt 500 kr pr unge. De får ting de trenger i kalenderen. Gaver til øvrig familie; 4000. Vi har stor familie med mange barn. Så kommer julemiddag. I år arrangerer vi, og vi blir ca 15 stykker. Går noen tusen der også, for å si det sånn. Ene ungen trenger ny julekjole. Andre arver. Si at det går mellom 300-500 kr til julekjole også. Og så kommer alle andre sammenkomster.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #40 Skrevet 10. november det er jo galskap.går alt for mye penger på dyre gaver og dyre kalender Anonymkode: b75ce...211 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå