Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prognosene tilsier "Vi" kommer til å bruke Kr.26.000.i snitt. Stemmer dette?  

Har virkelig folk flest så stor handlekraft??

Bruker da toppen 1/4 av dette beløpet her i huset. 

Anonymkode: beeaf...8b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det inkludert mat, pynt, gaver så er det vel ikke så mye? 

bare maten er jo kjempe dyr. 

Anonymkode: a4cd9...80f

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres naturlig ut det. Gaver og mat koster jo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har flere barn er det «normale», og de får dyre gaver. Så kommer mat, drikke, blomster, klær osv på toppen. Så ja, vi bruker mye mer enn dette.

Anonymkode: 3f8f5...bb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Galskap. Nei bruker ikke så mye. Sønnen min får fin gave. Kjøper gaver til voksne for maks 200 kroner kr. 

Anonymkode: 710db...d08

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Njæ. Kanskje i år. Fordi ene ungen får ny telefon. Jeg kjøper gaver til 15 stk og syns det er vanskelig å finne brukende ting folk trenger, for 250 kroner stykket (selv om jeg skulle ønske!) også kommer jo maten da. Det koster jo skjorta... men når du sier 26.000 så er min umiddelbare tanke at DET har jeg ikke råd til. Men blir nok ikke så langt unna :(

Anonymkode: e34e7...861

AnonymBruker
Skrevet

Vi har helt gjennomsnittlig økonomi, og synes ikke 26k høres usannsynlig ut.

Anonymkode: f07c5...b18

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper kun julegave til 4 personer, så det blir ca 3500. Matbudsjettet er vel på ca 15 000 i desember for 3 personer. Ellers 12 000 kr. Julepynt er vel ca 1000 kr i året. 

Anonymkode: c1cb6...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Mat og drikke til jul er dyrt. Er man mange/har gjester så flyr tusenlappene fort. I tillegg baker man gjerne til jul. Kanskje noe julepynt må fornyes. Stearinlys, servietter, juleblomster.... Og så kommer gavene i tillegg.

Anonymkode: bdfff...c6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel, og har ikke kjempestor familie. Julegaver blir fort rundt 15 000 uansett, så kommer resten av jula i tillegg. 26’ høres ikke helt fjernt ut, nei…

Anonymkode: 423e4...87a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja høres ut som en normal sum

Anonymkode: 01ebc...718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I snitt. Så noen kommer til å bruke 50 000 og andre 0.

Anonymkode: 75c7b...199

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

26.000 per person? Inkluderer det barn også, så en familie med to barn vil bruker over 100.000? Det høres ikke sannsynlig ut. 

Jeg som singel, bruker nok noen tusen, men ikke over 10.000. Reiser til familie i jula, så bruker litt på kattepass, transport, gaver og bidrar med handling og matlaging til familien jeg reiser til.

AnonymBruker
Skrevet

Tror mange har veldig god råd i det her landet, til tross for at man hører mye klaging på renter og matpriser osv. 

Men, her blir det 500kr i gave og matbudsjettet er det vanlige. Hvis jeg hadde hatt bedre råd så hadde jeg sikkert også lagt 20k på gaver, da jeg hadde kjøpt til flere og dyrere gaver. 

Anonymkode: 5bc66...8db

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det høres så hinsides ut. Iallfall ikke hvis det er 26 000 kr per familie? Veldig mange familier reiser i julen, enten innenlands eller utenlands. Er dette inkludert? Pakkekalendere er jo standard nå, til og med mange forskjellige per person. Pynt, gaver, gavepapir, mat, godis, oppmerksomhet hit og dit, fine klær, julepysj +++. Utgiftene baller på seg. 

Anonymkode: f6f0a...1b0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror mange har veldig god råd i det her landet, til tross for at man hører mye klaging på renter og matpriser osv. 

Men, her blir det 500kr i gave og matbudsjettet er det vanlige. Hvis jeg hadde hatt bedre råd så hadde jeg sikkert også lagt 20k på gaver, da jeg hadde kjøpt til flere og dyrere gaver. 

Anonymkode: 5bc66...8db

To med vanlig inntekt har 70-120k inn hver måned. Klart de har råd til å svi av 26k. 

Er alene med to. Har ok men lav inntekt. Kommer nok til å bruke ca 10k totalt. 5k av de er til en stor gave til hele familien.

Anonymkode: 615c7...e5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann får tur til London og vår sønn får Nintendo switch. Og bare de to summene er 20 000. Aner ikke hva min mann kjøper til meg. Og så er det gaver til resten av familien, så har ingen problemer med å forstå summen.

Anonymkode: 29e82...831

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann får tur til London og vår sønn får Nintendo switch. Og bare de to summene er 20 000. Aner ikke hva min mann kjøper til meg. Og så er det gaver til resten av familien, så har ingen problemer med å forstå summen.

Anonymkode: 29e82...831

det nok få tallet som har råd til så dyre gaver 

Anonymkode: b75ce...211

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn.

Bruker kanskje 2000-3000 på alle gaver tilsammen.

Feires hos mine foreldre, så de står for maten.

Anonymkode: cfc58...a03

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mange å kjøpe gaver til, så selv om jeg gjør en innsats for å holde det på et ok prisnivå, så kommer vel det fort på 7-8.000 kroner. I tillegg kommer maten, og vi har gjester i jula, så at det blir rundt 20.000 totalt med hele jula og litt i dagene før i desember er ikke så usannsynlig, nei. 

Anonymkode: b38dd...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...