Gå til innhold

P- piller uten bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vil prøve meg på p- pillernå, etter å ha brukt annen prevensjon ei stund.

Ønsker selvfølgelig minst mulig bivirkninger, også er det supert om både mensen og menssmerter forsvinner!

Noen som har vært spesielt fornøyd med en sort? Eller som har mista mensen ved bruk av en?

Skjønner at man reagerer individuelt, altså.

Blir glad for andres erfaringer ☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre har all hormonell prevensjon en bivirkningsilste lang som et vondt år 😫 

Men for å slippe mensen helt er nok minipille (Cerazette) løsningen for deg. Den inneholder ikke østrogen og kan sånn sett ga noen færre bivirkninger. 

Annet alternativ er p-stav eller spiral, der er det også mange som mister mensen helt. ☺️ 

Anonymkode: ec8ab...305

• Nyttig 1
Skrevet

Zoley er ganske mye på markedet og min Gyn anbefalte de. 

Anonymkode: 9fc44...7b2

Skrevet

Ingen virkning uten bivirkning.

Anonymkode: 041aa...781

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har brukt Zoely i mange år og har "mistet" mensen og null bivirkninger.

Anonymkode: d4d6e...e86

Skrevet

Brukte p-sprøyte i mange år. Mista mensen, men mista også all sexlyst.

Anonymkode: aca04...6d6

Skrevet
kari2 skrev (På 10.11.2025 den 10.52):

Hei!

Vil prøve meg på p- pillernå, etter å ha brukt annen prevensjon ei stund.

Ønsker selvfølgelig minst mulig bivirkninger, også er det supert om både mensen og menssmerter forsvinner!

Noen som har vært spesielt fornøyd med en sort? Eller som har mista mensen ved bruk av en?

Skjønner at man reagerer individuelt, altså.

Blir glad for andres erfaringer ☺️

Det finnes ingen hormonelle preparater for kvinner som ikke har bivirkninger. I tillegg er bivirkningene individuelle. For eksempel, så blødde jeg hele tiden på Cerazette, og klarte å bli gravid på den to ganger. Ei venninne er superfornøyd med dette merket, og har ikke menstruasjon. Hvorfor vil ikke mannen ta ansvaret for prevensjon?

Anonymkode: 97f87...9ae

• Nyttig 1
Skrevet

Cerazette var ikke noe for meg, mensen konstant og store, vonde pupper, kjæresten den gangen spurte om jeg var gravid sånn jeg så ut. 
Har brukt hormonspiral siden.

Anonymkode: e1ce9...041

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes Slinda funker best for humøret iallefall. 

Anonymkode: 64c17...77c

• Hjerte 1
Skrevet

Zoely er fantastisk av p-pillene på markedet. Men du får nok mye mindre bivirkninger av hormonspiral enn p-piller pga hormonmengde. 

Anonymkode: 872ad...73f

• 3 uker senere...
Skrevet

Flere som vil dele erfaringer?☺️

Anonymkode: bca46...310

Skrevet

Jeg merket ingen bivirkninger av hormonspiral annet enn at jeg ikke hadde mensen, noe som jeg så på som en fordel. Da jeg var ung på 90-tallet, var spiral ikke noe som ble satt inn hos kvinner som ikke hadde født, så jeg prøvde ulike p-piller. Jeg hadde færre bivirkninger av flerfasepiller enn monofasepiller.

Anonymkode: 0c082...6ab

Skrevet

alle resept belagte medisnier har bivirkninger man må nesten bare prøve seg fram 

Anonymkode: 3a9df...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...