Gå til innhold

Mitt barn får ikke lage ønskeliste selv.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får deres barn lage ønskeliste til jul selv? Min sønn er 6 år og jeg har alltid tatt ansvar for ønskeliste. Han får komme med innspill, f.eks til hvilken Lego eller bøker han ønsker seg. Men det er uaktuelt med billige plastleker flytende rundt i huset. Og når det kommer til klær skal det være ordentlige og fine klær, ikke klær av dårlig kvalitet med rotete print.

Er det andre som kan kjenne seg igjen?

Anonymkode: d5eea...0d6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke la barnet lage selv og så lære at man ikke får alt man ønsker seg? Er jo ikke en ønskeliste om du er innover.. 

Anonymkode: 66cb7...529

• Liker 31
Skrevet

Selvfølgelig får barna mine bestemme selv. Men innenfor rimelighetens grenser. 

Anonymkode: f2989...d34

• Liker 16
Skrevet

Dette må være tull.

Anonymkode: 27097...216

• Liker 30
  • Nyttig 6
Skrevet

Lykke til med oppdragelsen fremover. :ler:

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Herregud, la nå ungen få ønske seg det han vil! 

Anonymkode: 055a1...d57

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner meg absolutt ikke igjen.

Mitt barn har sett i reklamebrosjyrer og satt kryss på det som ønskes.

Klær får han være med å velge selv. 

Anonymkode: 6de4f...6e8

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får deres barn lage ønskeliste til jul selv? Min sønn er 6 år og jeg har alltid tatt ansvar for ønskeliste. Han får komme med innspill, f.eks til hvilken Lego eller bøker han ønsker seg. Men det er uaktuelt med billige plastleker flytende rundt i huset. Og når det kommer til klær skal det være ordentlige og fine klær, ikke klær av dårlig kvalitet med rotete print.

Er det andre som kan kjenne seg igjen?

Selvfølgelig får de lov å skrive ønskeliste selv! Bare sykt å ikke få lov til det! Du må jo ikke kjøpe den ene plastdingsen .. Er vel flere ting på listen..

Anonymkode: 45cab...baf

• Liker 18
Skrevet

Barna får lage egen ønskeliste. De kan ønske hva de vil. De vet også at de ikke får alt de ønsker seg.

Anonymkode: 6d53f...1b1

• Liker 15
  • Nyttig 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars barn. Hvorfor kan han ikke få billige plastleker eller de klærne han ønsker seg? Hvorfor i alle dager skal du overstyre slikt?

Anonymkode: 6dfd0...a4b

Liker vel å ha kontroll. Og billige plastleker er jeg generelt i mot. Ikke leker han med det, det fyller huset unødvendig, har dårlig kvalitet og er dårlig for miljøet.

Akkurat klær kunne han kanskje ha fått valgt selv. Men han har foreløpig ingen interesse av det. Billigste klærne er ofte av dårlig kvalitet og går lett hull i. 

• Liker 2
Skrevet

De har fått lage ønskelister selv når de startet å ønske seg ting. Jeg hverken ønsker eller har planer om at barna mine ikke skal få gjøre noe så uskyldig selv, det er jo halve julemagien for barna! Hva slags klær barna har på seg spiller ingen rolle, så lenge det samsvarer med årstid. At du orker og gidder å ta slike kamper som ikke tar deg noe som helst sted.

Anonymkode: d8e71...98f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig får de lov å skrive ønskeliste selv! Bare sykt å ikke få lov til det! Du må jo ikke kjøpe den ene plastdingsen .. Er vel flere ting på listen..

Anonymkode: 45cab...baf

Men jeg vil ikke ha det i hus. Problemet er jo at hvis det står på listen, så kjøper gjerne besteforeldre det.

• Liker 1
Skrevet

Så du tenker merkeklær og dyre leker? Er det din ønske listen.. eller ditt barn? 

• Liker 13
Skrevet

Et kommende ungdomsopprør i emning….

Anonymkode: 3d6d2...e64

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg vil ikke ha det i hus. Problemet er jo at hvis det står på listen, så kjøper gjerne besteforeldre det.

Og hva gjør du da? Kaster det?

• Liker 5
Skrevet

Har en 4-åring i familien. Hun får det HUN ønsker seg, dersom det er innenfor rimelighetens grenser. Hun er stor nok til å begynne å bygge sine egne meninger og smak, og det er fantastisk. At du ønsker å holde igjen 6-åringen din å styre han på den måten synes jeg grenser til kvalmt.

Anonymkode: 5dc3e...d1d

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Så du tenker merkeklær og dyre leker? Er det din ønske listen.. eller ditt barn? 

Ihvertfall klær av litt god kvalitet. Trenger ikke være dyre leker, men ikke noe tull. På ønskelisten så langt har vi brettspill, bøker, Brio togbane, Lego og perler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet. Som barn lagde jeg egne ønskelister, men jeg skjønte jo også at mamma supplerte med ting jeg trengte, eller sa videre at "helst ikke kjøp den eller den tingen".

Kan man ikke bare la ungen skrive en liste og glede seg over det, og legge til andre ting eller gi listen videre med beskjed om å "plis ikke kjøp trommesettet"? Det trenger jo ikke barnet å vite. Eller vil besteforeldre overkjøre deg og kjøpe trommesettet likevel?

Anonymkode: 715db...21e

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Og hva gjør du da? Kaster det?

Ja, det blir faktisk kastet etter kort tid. Fordi det uansett aldri blir lekt med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...