Gå til innhold

Har ikke menn lavere sexlyst i 50/60 årene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste en tråd her på Kg om hva kvinner 60+ ønsker når det gjelder sex, og de fleste svarer at mennene de møter bare vil ha sex, mens de selv ønsker sex maks 2-3 g i uken eller ønsker kun en "venn".

Er menn i 50/60 årene så virile?  Jeg regner med de er kåtere når det er snakk om ny partner , enn en de har vært sammen med i 20-25 år.

Anonymkode: 0bdf0...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

56 

kan ha sex hver dag, men lang sex hadde vert litt vanskelig å praktiser så ofte.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Store individuelle forskjeller.

Og i motsetning til hva enkelte virker å tro, så er lyst på sex svært sammensatt og handler om veldig mye mer en hormoner/testosteron.

Derfor kan man fint finne menn på 60 år som vil ha sex mye oftere en hva en mann på 35 år vil feks. 

Selv er jeg langt unna 60 år og ligger i øvre sjiktet av normalområdet for testosteron, målt i min årlige helsesjekk. Jeg har allikevel relativt sjeldent lyst på sex. I hvert fall ikke lyst nok til at jeg gidde å gjøre noe med det.

Anonymkode: 935e0...faf

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sex, heller ikke solosex. 

Anonymkode: 2aef3...082

AnonymBruker
Skrevet

I min erfaring er menn svært virile i 50-60-årsalderen, men bruker noe mer tid mellom «slagene».

Vi har sex de fleste dager

K53 og mann 56

Anonymkode: 32010...782

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

PS: alles sexlyst avtar i langvarige forhold fordi man ikke har energi til å holde på som kaniner gjennom et liv. Men man kan likevel anses som aktive. Sex fire dager i uken er 20 år er veldig aktivt!!!

AnonymBruker
Skrevet

For meg holder det med sex 1-2 ganger i uken. Men de damene som skal ha sex med meg må tåle det at jeg har fått hengeballer som klasker godt mot underlivet deres. 

Anonymkode: 36163...b8a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er menn i 50/60 årene så virile?  Jeg regner med de er kåtere når det er snakk om ny partner , enn en de har vært sammen med i 20-25 år.

Jeg tror det er større variasjon mellom menn på dette nivået.  Og jeg tror flere menn på dette nivået kompenserer med en større andel reflektiv seksualitet, altså at den i større grad mentalt later som, enn som drift.

Husk at vi er i en generasjon der sexdrift er definisjonen av å være mann, og lav sexdrift et sykdomstegn. 

Det faktum at vi i større grad åpner opp til at mange menn ikke har sexdrift, behøver ikke bety at vi som menneskeart har genetisk endret oss, det kan være en større grad av å innser at en høyere andel menn faktisk ikke har sexdrift enn vi har trodd basert på sosiale normer.

Litt tilsvarende mengden med kvinner som i etterkant har reflektert over sin seksualitet under den seksuelle revolusjonen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I min erfaring er menn svært virile i 50-60-årsalderen, men bruker noe mer tid mellom «slagene».

Vi har sex de fleste dager

K53 og mann 56

Har dere noen utfordringer i forhold til ereksjon?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg, mann 55, har akkurat like høy sexdrift som før og kan gjerne ha sex flere ganger om dagen og lenge. Jeg bruker Tadalafil for å holde koken lettere, men trenger det egentlig ikke. 

Det som er for meg, er at det sitter mest mellom ørene. Sex avler sex for min del. Er ikke dama keen, så ramler min sexlyst veldig fort. Jo sjeldnere vi har sex, jo mindre interessert blir jeg, og tilslutt er jeg uinteressert. Får å da få det i gang igjen, må vi ha mye sex slik at hjernens "sexsenter" blir aktivert igjen - om dere skjønnere...

Anonymkode: f4a2e...bab

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

For meg holder det med sex 1-2 ganger i uken. Men de damene som skal ha sex med meg må tåle det at jeg har fått hengeballer som klasker godt mot underlivet deres. 

Anonymkode: 36163...b8a

Sex en gang på 40 år er innafor. 

Anonymkode: 2aef3...082

Skrevet

Jeg er over 60 og kan godt ha sex hver dag. Den største forskjellen er at det kan ta litt lengre tid mtp utløsningen. Imidlertid er det nærheten til henne som er det viktigte. Merker ingen endring i ereksjon så langt, så heldigvis funker alt. Tror det hjelper godt å ha en flott og viril kvinne. "Use it or loose it!"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg, mann 55, har akkurat like høy sexdrift som før og kan gjerne ha sex flere ganger om dagen og lenge. Jeg bruker Tadalafil for å holde koken lettere, men trenger det egentlig ikke. 

Det som er for meg, er at det sitter mest mellom ørene. Sex avler sex for min del. Er ikke dama keen, så ramler min sexlyst veldig fort. Jo sjeldnere vi har sex, jo mindre interessert blir jeg, og tilslutt er jeg uinteressert. Får å da få det i gang igjen, må vi ha mye sex slik at hjernens "sexsenter" blir aktivert igjen - om dere skjønnere...

Skjønner hva du mener.

Selv mister jeg fullstendig interesse for sex uten en partner som har interesse og initiativ.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn mister sexlysten mye allerede i 30 årene, og andre menn beholder den til langt opp i alderdommen. Ja noen menn er jo også aseksuelle fra de liksom skulle begynne å få lyst på sex. 

Veldig synd dette med at det liksom er menn ned høy lyst som har talerett for menn, og kvinner med lav lyst som har talerett for kvinner. Det gjør det fryktelig vanskelig å få til gode dialoger om det seksuelle, som er ærlige og viser reell bredde hos begge kjønn. 

Jeg og min kjære har heldigvis hatt noenlunde likt behov gjennom vårt samliv. Han litt høyere enn meg de første årene, så hadde nok jeg litt høyere behov enn ham noen år, og nå er vi omtrent helt like angående behov (uten at vi nødvendigvis er kåte på nøyaktig samme tidspunkt), men alt har vært innenfor at det ikke har vært vanskelig å ta hensyn til hverandre og tilpasse seg. Det er det viktigste vil jeg si. At to som er sammen matcher hverandre godt nok, og ikke minst ivaretar den seksuelle relasjonen godt også, så det naturlige behovet ikke blir ødelagt hos ene/begge. Det hjelper liksom så lite hva andre ønsker og trenger angående sex når man i paret opplever så ulikt behov at det blir vanskelig. 

Jeg har vært i forhold til mann med svært lav lyst allerede i 30 årene, og da hjalp det absolutt ingenting at menn liksom generelt markedsføres med høy lyst. Det var han jeg måtte forholde meg til. Hans helt personlige behov. 

Så er jeg klar over at vi også kunne blitt et av de parene hvor det seksuelle gikk galt, selv om vi begge i utgangspunktet har ganske så likt behov. Det hadde vært lett å komme dit også. Tror det må være utallige måter å ødelegge en seksuell relasjon på, men kun en måte å holde den god på; Å sørge for at sex bestandig opprettholde som noe positivt for begge, fra hvordan man generelt behandler hverandre som opprettholder god relasjon, til positive måter å innlede/ta initiativ på, til selve gjennomføringen. 

Jeg er heldig angående at jeg har en klok og god partner i dette, som ikke har trampet istykker min lyst på ulike måter, og han det samme med meg. Så er vi nok også begge heldige i at selve det fysiske behovet og nytelse og tilfredsstillelse ved sex er sterkeste driveren til begge i å fremdeles trenge og ønske sex, i tillegg til oppriktig kjærlighet ovenfor hverandre. Med det mener jeg at vårt sexliv kunne jo også ha krasjet på ting som at ene/begge kun tente på nytt og spennende, eller perfekte kropper, fordi vi har jo vært sammen lenge, og blir eldre. 

Menn er uansett ikke like. Det finnes ingen fasit på dette. Noen menn liker ikke sex, noen har lavt behov, noen middels, noen høyt, noen klarer ikke å tenne ovenfor partner de ikke opplever ny og spennende lenger og noen må ha sprekere og yngre kropp hos partner for å klare å tenne. Sikkert mer også. 

Fascinere at vi mennesker er så ulike, og litt dumt at det seksuelle mellom to kan ødelegges på utallige måter, men ovenfor det rette mennesket og med god seksuell klokskap hos begge, så er det egentlig en veldig enkel oppskrift på å få det seksuelle til å forbli noe positivt gjennom livet. Man må bare rett og slett bevare det som noe positivt for begge. 

Det fremstilles ofte som at det er om å gjøre å ha høyest mulig lyst. At da er man "vinneren". Det er egentlig helt feil, for det kan da også fort være til frustrasjon. Nei "vinnerne" er slike som meg og min mann er hendige angående, at vi har noenlunde samstemt lyst, og det er klokskap nok hos begge til å ivareta dette godt.

Det er uvesentlig om partner man er samstemt og på klok godfot med har ingen, lav eller høy lyst. Det vesentlige er at paret fungerer godt sammen, uavhengig av hva andre gjør på og ønsker. 

Anonymkode: f8755...9d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner hva du mener.

Selv mister jeg fullstendig interesse for sex uten en partner som har interesse og initiativ.

Akkurat sånn er det!

Om dama ikke har lyst "dør" min lyst. Om jeg plutselig skulle befinne meg i et nytt forhold der dama hadde mye mer lyst, og lettere fikk orgasmer,  ville min lyst garantert økt mye. Jeg har vært i flere langvarige forhold, og opplevd hvordan kvinnens lyst og seksualfunksjon direkte påvirker min lyst.

M 61

Anonymkode: bff21...abd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som biseksuell mann i 30 årene er jeg på gaysir, og de som er mest på, legger ut flest kukbilder og mest interessert i å treffes er mennene i 50 og 60-årene.

Kan være homsene er mer kåte på pikk enn de hetero mennene er på damene.

Anonymkode: 1deaa...f0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Leste en tråd her på Kg om hva kvinner 60+ ønsker når det gjelder sex, og de fleste svarer at mennene de møter bare vil ha sex, mens de selv ønsker sex maks 2-3 g i uken eller ønsker kun en "venn".

Anonymkode: 0bdf0...7d9

Mannen mistet lysten rundt 40år. Testo er fin.. Max 1 gang i uken her. 

Anonymkode: c0a0a...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Begynner å nærme meg slutten av 40 årene og jo det er mye mindre lyst enn det var. Kona vil fortsatt ha sitt så det blir pliktsex og kommer jo etterhvert så det funker sånn mekanisk. 

Anonymkode: 44976...8bc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mann her. Begynner å nærme meg slutten av 40 årene og jo det er mye mindre lyst enn det var. Kona vil fortsatt ha sitt så det blir pliktsex og kommer jo etterhvert så det funker sånn mekanisk. 

Tror ikke kona setter mer pris på å bli lurt slik enn menn som opplever det samme. 

Bedre å ha mindre sex da. Som begge ønsker og nyter. 

Vet ikke om menns seksualitet blir skadet på lik linje med kvinners angående pliktsex, for kan være ulike biologiske faktorer rundt dette, men bra er det uansett ikke å lure partner. 

Anonymkode: f8755...9d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

56 år her😅

lysten har eg hatt hele tiden. Det praktiske har det vert noen utfordringer med.

har du sjekket hormoner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...